Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Muziek - Een streling voor het oor ...

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 25 nov 2023 17:28

Nu Pulse van Pink Floyd in de DVD speler, deel 2 Dark side of the moon.... :like:

Heerlijk Jacobse en van Es, Walter de Rochebrune, Cor en Cock van de Laak.
Cock, houd je erbuiten. Kijk in m'n keel dan zie je mijn kuiten!! :D

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 27 nov 2023 17:45

Vrouwlief is voor het eten nog even naar de sportschool dus ik maak de buren even blij met het album Seven Turns van The Allman Brothers Band.
Eerste album met Warren Haynes (deze maand nog in Tivoli gezien) en dit album werd na een paar matige studio albums toch als een soort comeback gezien.
Brothers of the Road en Reach for the Sky waren voor een band van dit statuur toch onder de maat. Zijn genoeg band die dat nivaeu nooit halen maar The Allman Bros kon beter en dat horen we op deze Seven Turns..................oeps dat draai ik ook al weer dik 30 jaar...........

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1318
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 28 nov 2023 11:10

De vroege Brother and Sisters is er ook zo eentje. begin jaren 70.
Ligt voor straks klaar bij de lunch :D .
...

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 29 nov 2023 14:00

Druk bij mij niet op de knop Allman Brothers :mrgreen:
Eigenlijk wel m'n favoriete band en met die mix van muziekstijlen ook - met name in de VS - een inspiratie voor velen.
Maar ook een band met veel trieste verhalen zoals Duane Allman ene Berry Oakley die zich een jaar na elkaar doodrijden mer de motor en Butch Trucks die zelfmoord pleegt. Gregg Allman die toch te jong dood gaat door z'n levenstijl.

Maar ook een band die hofleverancier is voor vele goede andere bands:
Chuck Leavell >> al jaren toetsenist bij The Stones
Leavell, Lamar Williams en Jaimoe >> Sealevel (aanrader voor fans van Fusion)
Warren Haynes >> Frontman Gov't Mule
Allen Woody >> Gov't Mule
Marc Quiñones >> Doobie Brothers
Jimmy Herring >> The Dead
Oteil Burbridge >> Tedeschi Trucks Band
Derek Trucks >> Tedeschi Trucks Band

Ik zal er vast een paar vergeten de koffie is op :mrgreen:

Voor bij het werk vanmiddag gewoon even een playlist met relax diverse................

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 nov 2023 23:34

Heerlijk lijstje Gerard!

Ik heb zojuist ontdekt dat NPO2 Extra regelmatig opnames uitzendt van “2 metersessies” beetje nostalgie maar ik was daar in mijn studietijd, jaren ‘90, erg fan van.
Bands die min of meer akoestisch kwamen spelen in de radio 3 studio onder leiding van Jan Douwe Kroeske (2m lang dus vandaar 2 meter sessies maar zijn toenmalige radioprogramma 2 meter de lucht in)

Geweldige studiosessies met artiesten uit die periode.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 nov 2023 06:48

Jaaaa, dat was gaaf! Ik was ook fervent luisteraar destijds.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16716
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 30 nov 2023 06:52

En dat was dan weer de Nederlandse variant op de John Peel Sessions, waar ook weer de nodige pareltjes tussen zitten.

Voor de liefhebbers: https://davestrickson.blogspot.com/2020 ... s.html?m=1
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 nov 2023 09:34

2 meter was geweldig :winkthumb:

@Ernie C.: dank voor de link. Al wel eens een paar geluisterd maar dit is een lekker lijstje :winkthumb:

Overigens ook enorm populair onder verzamelaars van CD's en vinyl want het label Strange Fruit heeft bizar veel van die uitzendingen uitgegeven. En dit soort uitzendingen zijn uiteraard een gewilde bron voor bootleggers.

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 30 nov 2023 16:43

In dat kader:
Ik heb nog cassettebandjes met opnames van Stoffer en Bentz van de VPRO. Werd op woensdagavond op de radio uitgezonden.
hun fietsen.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1318
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 30 nov 2023 16:51

@Gastheerg: Mooi levensloop lijstje van de diverse leden van deze band.
En erg triest dat ze zo vroeg om het leven gekomen zijn.
Gelukkig kunnen we nog genieten wat ze nagelaten hebben!
...

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5156
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 30 nov 2023 17:15

Ernie C. schreef: 30 nov 2023 06:52 En dat was dan weer de Nederlandse variant op de John Peel Sessions, waar ook weer de nodige pareltjes tussen zitten.

Voor de liefhebbers: https://davestrickson.blogspot.com/2020 ... s.html?m=1
De uitzending van John Peel komen uit een andere tijd dan de Twee meter Sessies.
Gedraaid worden in het programma van Peel was betekende voor een aantal bands de doorbraak.
Ik herinner me nog dat je in Brussel in groezelige platenzaken, audiocassettes kon kopen met gewoon de integrale radio-uitzendingen van Peel. Tja internet bestond nog niet.

Contemporaine tv-programma's als Something Else (Tony Wilson) & Granada Tv waar toch vaak niet commerciële muziek aan bod kwam. Zalige tijd.
Helaas na Jools Holland tv was het ook daar klaar.

Bedankt voor de link Ernie.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5156
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 30 nov 2023 17:30

Vandaag vernomen dat Shane McGowan (zanger van The Pogues) overleden is. Eigenlijk heeft hij velen verbaasd door zo lang te leven... zijn drank -en drugsgebruik zijn daar niet vreemd aan.

Shane startte ooit de band Pogue Mahone (wat zoveel betekent als kus mijn ....) een moderne variant van Folk met vanuit een Punk spirit.
Elvis Costello zorgde voor een kleine commerciele doorbraak met hun tweede album.
Hij ging ervandoor met hun toenmalige zangers Cait o Riordan, waardoor de hit 'Fairytale of New York' dat voor haar geschreven was uiteindelijk opgenomen werd met Kirsty MacColl en Shane.

Jammer dat Shane vooral herinnerd zal worden om zijn drankmisbruik (Pinkpop ergens in de jaren 90 als triest laagtepunt) terwijl hij echt wel pareltjes geschreven heeft. Of zoals Nick Cave het zei over vriend Shane; niemand kan een openingszin van een song schrijven zoals Shane dat kan.

Ik zag de band lang geleden aan het werk over het water, samen met de Dubliners in mijn alcoholrijke jaren :oops: . (Dat moet begin jaren tachtig geweest zijn).

Later nog een paar maal gezien waaronder een keer op Pukkelpop samen met Nirvana (ja die openden toen het festival), Ramones, House of Love, Sonic Youth, Emotional Fish, etc.... Wat een tijden.

Plaats reactie