Heb nog niet besteld en had inderdaad gezien dat de prijs op Futur terug gestegen is dus beste optie lijkt dan de Wahoo + Zwift Kickr bundel maar ook daar zijn de 11 speed cassettes niet op voorraad. Ik ga nog even afwachten. Het beste lijkt me ook de Neo (2T) maar is dan ook direct al een stuk duurder. Ik zie wel dat je de Kickr V6 onder €1000 kan krijgen tegenwoordig.jandoedel schreef: ↑30 nov 2023 00:26Wanneer je de Kickr Core voor 480 euro wilt kopen dan hoop ik dat je die al besteld hebt. Ondertussen is de prijs bij Futurumshop naar €549. Daar gaat wel nog €20 korting van af. En anders moet je misschien eens bellen voor de prijs.joevente schreef: ↑28 nov 2023 10:04 Ik dacht de Wahoo Kickr Core + Zwift bundel te kopen. Hier komt ook een 11 speed (11-28) cassette bij. Nu heb ik een fiets met Campagnolo Centaur 11 speed met een 12-32 Centaur cassette. Ik heb gelezen dat ik niet speciaal een Campagnolo cassette hoef te monteren op de smart trainer en dat Shimano ook zou passen maar heb ik een 12-32 cassette nodig of gaat het ook gaan met die 11-28 van Wahoo?
Anders koop ik misschien best de Kickr bij Futurumshop voor €480.
Zelf heb ik de Direto XR-T laten komen voor €529. De trainer heeft (na een firmware upgrade) een bridge functie waarmee je je ANT+ hartslag- en/of cadanssensor met de trainer kunt koppelen. Voor cadans is dat ook wel nodig want de cadans van de Direto is niet betrouwbaar. Met Zwift werkt de trainer meteen. Ik twijfel nog aan de betrouwbaarheid van de vermogens. Mijn 4iiii vermogensmeter (1 pedaal) geeft 20 tot 30 watt meer gemiddeld vermogen dan Zwift, met als uitschieter 70W meer.
Om uit te proberen waar dit in zit heb ik ook een Tacx Neo 2 besteld. Voordeel voor mij is dat ik al veel Garmin spul heb. Eerst heb ik een kort ritje op Zwift geprobeerd. Daar blijken de vermogens van 4iiii en Tacx veel dichter bij elkaar te liggen (10W gemiddeld). Daarna een RLV ritje in Limburg gedaan. De roadfeel komt in de verste verte niet overeen met het daadwerkelijke weggevoel. Veel te hard, maar dat kan aangepast worden. En stel je niet te veel voor van het paarse lampje onder aan de trainer dat rood wordt als je hard trapt. Een leuke gimmick, maar je ziet alleen maar paars. Wanneer het rood wordt dan heb je wel wat anders te doen dan naar het lichtje kijken (heel hard trappen). Verder dringt het geluid van de Tacx volgens mijn vrouw meer in huis door dan dat van de Direto.
Morgen ga ik op de Tacx nog eens een volledige Zwift training doen die ik op de Direto XR al heb gedaan en dan beslis ik welke van de twee terug gaan. En misschien stuur ik allebei terug en ga dan voor de Justo, want het nadeel van zowel de Direto is de Neo 2 vind ik dat de modellen alweer uit 2018 stammen.
Keuze eerste smart trainer
Vanmiddag nog eens de ERG training in combinatie met de Tacx Neo 2 in Zwift gedaan. De training had ik eerder al met de Elite Direto XR gedaan. De vermogens van de Neo en de 4iiii powermeter lagen behoorlijk dicht bij elkaar. Heel anders dan die van de Direto die behoorlijk afwijkend waren. Dat kan overigens veroorzaakt zijn door een verkeerde calibratie van de 4iiii aan het begin van die training, maar dat ga ik niet meer uitproberen.
De gemiddelde en maximale cadans van de Neo en de cadanssensor waren op 1rpm na gelijk.
De Direto gaat terug. Niet omdat hij slecht is maar omdat ik de meerprijs voor de Tacx Neo 2 er voor over heb. Het prijsverschil tussen de Neo 2 en de Neo 2T vind ik dan wel weer te groot. Dan zou ik eerder voor de Elite Justo kiezen, de grote broer van de Direto. Die is in 2022 uitgebracht en heeft wat extra's zoals flexibele pootjes en auto calibratie. En je kunt de Justo net als de Neo 2 zonder stroom gebruiken.
De gemiddelde en maximale cadans van de Neo en de cadanssensor waren op 1rpm na gelijk.
De Direto gaat terug. Niet omdat hij slecht is maar omdat ik de meerprijs voor de Tacx Neo 2 er voor over heb. Het prijsverschil tussen de Neo 2 en de Neo 2T vind ik dan wel weer te groot. Dan zou ik eerder voor de Elite Justo kiezen, de grote broer van de Direto. Die is in 2022 uitgebracht en heeft wat extra's zoals flexibele pootjes en auto calibratie. En je kunt de Justo net als de Neo 2 zonder stroom gebruiken.
Verschil tussen de NEO 2 en de NEO 2T is momenteel zo'n €225 euro maar je krijgt bij de 2T wel de motion plates, HRM etc. Maar ik denk dat je de juiste keuze hebt tussen de Direto en de Neo. Zou zelf het liefst Tacx of Wahoo kiezen voor de klantenondersteuning maar de Justo ziet er ook wel goed uitjandoedel schreef: ↑30 nov 2023 23:36 Vanmiddag nog eens de ERG training in combinatie met de Tacx Neo 2 in Zwift gedaan. De training had ik eerder al met de Elite Direto XR gedaan. De vermogens van de Neo en de 4iiii powermeter lagen behoorlijk dicht bij elkaar. Heel anders dan die van de Direto die behoorlijk afwijkend waren. Dat kan overigens veroorzaakt zijn door een verkeerde calibratie van de 4iiii aan het begin van die training, maar dat ga ik niet meer uitproberen.
De gemiddelde en maximale cadans van de Neo en de cadanssensor waren op 1rpm na gelijk.
De Direto gaat terug. Niet omdat hij slecht is maar omdat ik de meerprijs voor de Tacx Neo 2 er voor over heb. Het prijsverschil tussen de Neo 2 en de Neo 2T vind ik dan wel weer te groot. Dan zou ik eerder voor de Elite Justo kiezen, de grote broer van de Direto. Die is in 2022 uitgebracht en heeft wat extra's zoals flexibele pootjes en auto calibratie. En je kunt de Justo net als de Neo 2 zonder stroom gebruiken.
Waar vind je de Neo 2T voor €1025? Ik zie hem wel bij Bikemonkey voor €1065. Daarmee wordt het prijsverschil met de Neo 2 €265. En aangezien ik een abo op Tacx premium wil nemen en ook nog een dual-HRM nodig heb die beiden in de aanbieding zitten, dan wordt het prijsverschil €120 minder en betaal ik dus €145 extra voor de Neo 2T. En daarvoor krijg je die motion plates als toetje. Dat lijkt me de moeite waard.joevente schreef: ↑01 dec 2023 14:53 Verschil tussen de NEO 2 en de NEO 2T is momenteel zo'n €225 euro maar je krijgt bij de 2T wel de motion plates, HRM etc. Maar ik denk dat je de juiste keuze hebt tussen de Direto en de Neo. Zou zelf het liefst Tacx of Wahoo kiezen voor de klantenondersteuning maar de Justo ziet er ook wel goed uit
Ik meende die prijs op Triathlonworld gezien te hebben maar daar is het nu €1100. Ik denk dat €1065 de beste prijs is tenzij je Benefits at Work hebt, ik heb daar nu 20% korting op de Tacx/Garmin webshop en dan komt het uit op €1040. Onderstaande site had ook wel goede deals precies maar alles uit stock en geen idee of die site betrouwbaar is.jandoedel schreef: ↑02 dec 2023 00:44Waar vind je de Neo 2T voor €1025? Ik zie hem wel bij Bikemonkey voor €1065. Daarmee wordt het prijsverschil met de Neo 2 €265. En aangezien ik een abo op Tacx premium wil nemen en ook nog een dual-HRM nodig heb die beiden in de aanbieding zitten, dan wordt het prijsverschil €120 minder en betaal ik dus €145 extra voor de Neo 2T. En daarvoor krijg je die motion plates als toetje. Dat lijkt me de moeite waard.joevente schreef: ↑01 dec 2023 14:53 Verschil tussen de NEO 2 en de NEO 2T is momenteel zo'n €225 euro maar je krijgt bij de 2T wel de motion plates, HRM etc. Maar ik denk dat je de juiste keuze hebt tussen de Direto en de Neo. Zou zelf het liefst Tacx of Wahoo kiezen voor de klantenondersteuning maar de Justo ziet er ook wel goed uit
https://www.wielerkoopjes.nl/tacx-neo-2 ... =276189987
De Neo 2T zou ook mijn voorkeur krijgen maar is het dubbele van de Kickr Core waar ik initieel voor wou gaan en de 11 speed cassettes zijn nog altijd niet op voorraad..
Dat is inderdaad de grote vraag. Ik zou vooral willen weten of het rijgedrag echt zoveel beter (anders) is dan tov een Kickr of Neo?derxx schreef: ↑26 nov 2023 14:12Hoe is de vergelijking tov een Kickr v6 of Tacx Neo 2T etc?
Ik kan zelf wel vergelijken tussen de Kickr Core en de Kickr v6 (en waarschijnlijk ook de v5 aangezien dat in de basis dezelfde trainer is, alleen zonder wifi).
Had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn, maar voor mij is het de extra investering wel waard. De Kickr v6 is zo mogelijk nog vloeiender dan de Kickr Core. De Core is zeker niet slecht, maar kan het op een paar punten niet redden tov de v5 /v6:
- SIM mode en (in Zwift) Trainer difficulty op 100% (dus 10% helling voelt als 10%, bij 50% TD zou dat 5% zijn, etc...) heb ik bij de Core het gevoel dat m'n achterwiel doorslipt als ik in de lage versnellingen trap bij een klim > 8%. Je trapt als het ware door de weerstand heen, wat ervoor zorgt dat het fietsen niet vloeiend gaat. Bij de v6 totaal geen enkel probleem. Zelfs de Radiotower in zwift (stukken >15%) blijft het vloeiend.
- Ik heb het gevoel dat het meer overkomt met buiten fietsen tov de core. Bij de core heb ik altijd een lichtere versnelling moeten rijden in SIM mode om een vergelijkbare cadans / vermogen te hebben als buiten. Bij de v6 komt dat meer overeen met de versnellingen die ik buiten ook gebruik. Ook dat de Core helemaal gefixeerd is, en de v6 enigszins op en neer kan bewegen door de zachte poten zal helpen bij het natuurlijkere gevoel.
- Wifi verbinding !!!! Geen gedoe meer dat je ANT+ of BT verbinding eruit klapt doordat je vrouw de magnetron aan zet... Bij mij was BT altijd het meest stabiele, en had ik maar echt zelden dat ik even 1 of 2 seconden een dropout had, maar als je net op Zwift aan het racen bent, en het gebeurt in een sprint of een klim kan het wel vervelend zijn.
- Nauwkeurigheid met sprinten. Boven de 900w is de Core bij mij altijd wat onnauwkeurig geweest. Meestal leest hij in die regionen tussen de 5% en 10% te laag. De v6 zit over de gehele vermogensband binnen 1% van mijn Assioma duo.
- 10hz update mode (icm wifi of dircon adapter): Leuk voor Zwift Je kunt hiermee net wat beter je snelheid in een groep controleren heb ik het idee. Omdat de trainer (en dus Zwift) zo snel reageert op vermogens wisselingen kun je ook makkelijker je positie in een groep houden. Ook met sprinten reageert Zwift natuurlijk net wat sneller dan op 1hz update. Aangezien er tussen winst en verlies soms maar fracties van seconden zitten kan je dat net de edge geven. Niet belangrijk, wel leuk
Let wel: ik heb minder dan 1000,- betaald voor een nieuwe v6. Voor de adviesprijs van 1300,- zou ik het niet doen. Dan zou ik eerder een refurbished of 2e hands v5 kopen en daar een dircon adapter bij. Dan heb je in principe hetzelfde als de v6.
Interessant dat je toch zo'n groot verschil ervaart met de V6. Ik denk dat het vliegwiel van de V6 bijna 2kg zwaarder is dan de Core dus dat zal dan toch een reële impact hebben.derxx schreef: ↑04 dec 2023 14:04Ik kan zelf wel vergelijken tussen de Kickr Core en de Kickr v6 (en waarschijnlijk ook de v5 aangezien dat in de basis dezelfde trainer is, alleen zonder wifi).
Had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn, maar voor mij is het de extra investering wel waard. De Kickr v6 is zo mogelijk nog vloeiender dan de Kickr Core. De Core is zeker niet slecht, maar kan het op een paar punten niet redden tov de v5 /v6:
- SIM mode en (in Zwift) Trainer difficulty op 100% (dus 10% helling voelt als 10%, bij 50% TD zou dat 5% zijn, etc...) heb ik bij de Core het gevoel dat m'n achterwiel doorslipt als ik in de lage versnellingen trap bij een klim > 8%. Je trapt als het ware door de weerstand heen, wat ervoor zorgt dat het fietsen niet vloeiend gaat. Bij de v6 totaal geen enkel probleem. Zelfs de Radiotower in zwift (stukken >15%) blijft het vloeiend.
- Ik heb het gevoel dat het meer overkomt met buiten fietsen tov de core. Bij de core heb ik altijd een lichtere versnelling moeten rijden in SIM mode om een vergelijkbare cadans / vermogen te hebben als buiten. Bij de v6 komt dat meer overeen met de versnellingen die ik buiten ook gebruik. Ook dat de Core helemaal gefixeerd is, en de v6 enigszins op en neer kan bewegen door de zachte poten zal helpen bij het natuurlijkere gevoel.
- Wifi verbinding !!!! Geen gedoe meer dat je ANT+ of BT verbinding eruit klapt doordat je vrouw de magnetron aan zet... Bij mij was BT altijd het meest stabiele, en had ik maar echt zelden dat ik even 1 of 2 seconden een dropout had, maar als je net op Zwift aan het racen bent, en het gebeurt in een sprint of een klim kan het wel vervelend zijn.
- Nauwkeurigheid met sprinten. Boven de 900w is de Core bij mij altijd wat onnauwkeurig geweest. Meestal leest hij in die regionen tussen de 5% en 10% te laag. De v6 zit over de gehele vermogensband binnen 1% van mijn Assioma duo.
- 10hz update mode (icm wifi of dircon adapter): Leuk voor Zwift Je kunt hiermee net wat beter je snelheid in een groep controleren heb ik het idee. Omdat de trainer (en dus Zwift) zo snel reageert op vermogens wisselingen kun je ook makkelijker je positie in een groep houden. Ook met sprinten reageert Zwift natuurlijk net wat sneller dan op 1hz update. Aangezien er tussen winst en verlies soms maar fracties van seconden zitten kan je dat net de edge geven. Niet belangrijk, wel leuk
Let wel: ik heb minder dan 1000,- betaald voor een nieuwe v6. Voor de adviesprijs van 1300,- zou ik het niet doen. Dan zou ik eerder een refurbished of 2e hands v5 kopen en daar een dircon adapter bij. Dan heb je in principe hetzelfde als de v6.
Wifi is volgens mij inderdaad heel handig en zou de standaard moeten zijn voor alle toekomstige top end smart trainers. Wel jammer dat de Kickr geen daling simulatie heeft zoals de Tacx Neo 2(T).
De V6 is op sommige plaatsen nu minder dan €1000 maar is nog altijd dubbel zo veel dan de Kickr na de globale prijsverlaging dus ik ben zelf de afweging aan het maken.
Die Dircon adapter zit niet bij de V6 maar moet je er bij kopen zeker?
Voor de v6 heb je die Dircon adapter niet perse nodig, tenzij je hem op bekabeld netwerk wilt aansluiten. Wifi zit standaard in de v6. Voor de v5 heb je wel altijd die dircon adapter nodig als je hem of via wifi of bekabeld wil gebruiken.joevente schreef: ↑04 dec 2023 19:30Interessant dat je toch zo'n groot verschil ervaart met de V6. Ik denk dat het vliegwiel van de V6 bijna 2kg zwaarder is dan de Core dus dat zal dan toch een reële impact hebben.
Wifi is volgens mij inderdaad heel handig en zou de standaard moeten zijn voor alle toekomstige top end smart trainers. Wel jammer dat de Kickr geen daling simulatie heeft zoals de Tacx Neo 2(T).
De V6 is op sommige plaatsen nu minder dan €1000 maar is nog altijd dubbel zo veel dan de Kickr na de globale prijsverlaging dus ik ben zelf de afweging aan het maken.
Die Dircon adapter zit niet bij de V6 maar moet je er bij kopen zeker?
Die daling simulatie vind ik zelf redelijk nutteloos. Ik heb in een van de andere paketten (Rouvy, Fulgaz, IndieVelo) wel eens gehad dat ze een soort van daling simulatie deden, oftewel totaal geen weerstand, en dat vond ik echt helemaal niks. In een echte afdaling trap je ook nauwelijks, misschien even uit een haarspeldbocht, maar daarna bijna niet meer. Dus voor mij heeft dat echt 0 toegevoegde waarde.
Ik denk dat het iets zwaardere vliegwiel wel iets verschil maakt, maar ik vermoed dat er ook gewoon een sterkere electromagneet gebruikt wordt, of een die wat nauwkeuriger aangestuurd wordt ofzo (geen idee hoe het precies werkt).
Met de kennis die ik nu heb, en voor mij persoonlijk, zou ik nu elke keer voor de v6 kiezen. Als je niet perse 100% weerstand wil rijden, en niet regelmatig een >1000w sprint doet is een de Core echt een prima trainer. Zelfs dan... Ik heb er 2 jaar met plezier gebruik van gemaakt. Maar de v6 vind ik fijner. Wellicht dat bv een Tacx neo 2T of een Diretto XR of een Justo net zo goed (of misschien zelfs beter) dan een Kickr v5/v6 is, maar dat kan ik niet zeggen. Ik heb deze nog nooit zelf gereden.
Wat ik wel voor Wahoo kan zeggen is dat de service uitmuntend is. Een kennis van me heeft recentelijk een v5 van iemand overgenomen, en binnen de kortste keren klonk het alsof alle lagers droog en kapot waren. De vermogensregistratie klopte wel, maar het geluid was verschrikkelijk. Trainer was ong. 3jr oud. Hij een bericht naar Wahoo gestuurd of zij een idee hadden wat het kon zijn. Hij moest een video terugsturen met wat er mis was. Na een paar dagen kreeg hij bericht dat zijn trainer omgeruild wordt voor een refurbished v5. Dat zie ik niet veel bedrijven doen met een ding van 3jr oud, die niet eens door hem nieuw gekocht was.
Die daling simulatie lijkt me handig en bootst toch iets meer de realiteit na. Met de Tacx Neo kan je even op adem komen in een afdaling waar je met andere tainers moet blijven doortrappen, dat was voor mij een groot pluspunt.derxx schreef: ↑04 dec 2023 20:01Voor de v6 heb je die Dircon adapter niet perse nodig, tenzij je hem op bekabeld netwerk wilt aansluiten. Wifi zit standaard in de v6. Voor de v5 heb je wel altijd die dircon adapter nodig als je hem of via wifi of bekabeld wil gebruiken.joevente schreef: ↑04 dec 2023 19:30Interessant dat je toch zo'n groot verschil ervaart met de V6. Ik denk dat het vliegwiel van de V6 bijna 2kg zwaarder is dan de Core dus dat zal dan toch een reële impact hebben.
Wifi is volgens mij inderdaad heel handig en zou de standaard moeten zijn voor alle toekomstige top end smart trainers. Wel jammer dat de Kickr geen daling simulatie heeft zoals de Tacx Neo 2(T).
De V6 is op sommige plaatsen nu minder dan €1000 maar is nog altijd dubbel zo veel dan de Kickr na de globale prijsverlaging dus ik ben zelf de afweging aan het maken.
Die Dircon adapter zit niet bij de V6 maar moet je er bij kopen zeker?
Die daling simulatie vind ik zelf redelijk nutteloos. Ik heb in een van de andere paketten (Rouvy, Fulgaz, IndieVelo) wel eens gehad dat ze een soort van daling simulatie deden, oftewel totaal geen weerstand, en dat vond ik echt helemaal niks. In een echte afdaling trap je ook nauwelijks, misschien even uit een haarspeldbocht, maar daarna bijna niet meer. Dus voor mij heeft dat echt 0 toegevoegde waarde.
Ik denk dat het iets zwaardere vliegwiel wel iets verschil maakt, maar ik vermoed dat er ook gewoon een sterkere electromagneet gebruikt wordt, of een die wat nauwkeuriger aangestuurd wordt ofzo (geen idee hoe het precies werkt).
Met de kennis die ik nu heb, en voor mij persoonlijk, zou ik nu elke keer voor de v6 kiezen. Als je niet perse 100% weerstand wil rijden, en niet regelmatig een >1000w sprint doet is een de Core echt een prima trainer. Zelfs dan... Ik heb er 2 jaar met plezier gebruik van gemaakt. Maar de v6 vind ik fijner. Wellicht dat bv een Tacx neo 2T of een Diretto XR of een Justo net zo goed (of misschien zelfs beter) dan een Kickr v5/v6 is, maar dat kan ik niet zeggen. Ik heb deze nog nooit zelf gereden.
Wat ik wel voor Wahoo kan zeggen is dat de service uitmuntend is. Een kennis van me heeft recentelijk een v5 van iemand overgenomen, en binnen de kortste keren klonk het alsof alle lagers droog en kapot waren. De vermogensregistratie klopte wel, maar het geluid was verschrikkelijk. Trainer was ong. 3jr oud. Hij een bericht naar Wahoo gestuurd of zij een idee hadden wat het kon zijn. Hij moest een video terugsturen met wat er mis was. Na een paar dagen kreeg hij bericht dat zijn trainer omgeruild wordt voor een refurbished v5. Dat zie ik niet veel bedrijven doen met een ding van 3jr oud, die niet eens door hem nieuw gekocht was.
Ik lees ook dat de Tacx Neo beweeglijker is in vergelijking met de V6 en natuurlijk de Core het meest statisch.
Ik was eigenlijk aan het wachten tot de Core met 11 speed cassette terug in voorraad kwam op de Wahoo store of ik kan de V6 kopen voor €1000 (heb ook nog €250 ecocheques die ik hiervoor kan gebruiken). De V6 komt al met een 11 speed cassette en normaal moet mijn Campagnolo daar ook op passen omdat ze dezelfde spacing hebben.
Dat is wel bijzonder dat Wahoo een trainer uit garantie en niet meer bij de originele koper nog gaat vervangen. Bij zo goed als elke productent vervalt de garantie sowieso als je hem tweedehands koopt.
Ik gebruik eigenlijk alleen Zwift, en daar hoef ik niet te trappen bergaf.joevente schreef: ↑04 dec 2023 20:34
Die daling simulatie lijkt me handig en bootst toch iets meer de realiteit na. Met de Tacx Neo kan je even op adem komen in een afdaling waar je met andere tainers moet blijven doortrappen, dat was voor mij een groot pluspunt.
Ik lees ook dat de Tacx Neo beweeglijker is in vergelijking met de V6 en natuurlijk de Core het meest statisch.
Ik was eigenlijk aan het wachten tot de Core met 11 speed cassette terug in voorraad kwam op de Wahoo store of ik kan de V6 kopen voor €1000 (heb ook nog €250 ecocheques die ik hiervoor kan gebruiken). De V6 komt al met een 11 speed cassette en normaal moet mijn Campagnolo daar ook op passen omdat ze dezelfde spacing hebben.
Dat is wel bijzonder dat Wahoo een trainer uit garantie en niet meer bij de originele koper nog gaat vervangen. Bij zo goed als elke productent vervalt de garantie sowieso als je hem tweedehands koopt.
Dat heb ik dan fout begrepen, héél goed om te weten want ik dacht ook gewoon om een Zwift abonnement te nemen.derxx schreef: ↑04 dec 2023 20:38Ik gebruik eigenlijk alleen Zwift, en daar hoef ik niet te trappen bergaf.joevente schreef: ↑04 dec 2023 20:34
Die daling simulatie lijkt me handig en bootst toch iets meer de realiteit na. Met de Tacx Neo kan je even op adem komen in een afdaling waar je met andere tainers moet blijven doortrappen, dat was voor mij een groot pluspunt.
Ik lees ook dat de Tacx Neo beweeglijker is in vergelijking met de V6 en natuurlijk de Core het meest statisch.
Ik was eigenlijk aan het wachten tot de Core met 11 speed cassette terug in voorraad kwam op de Wahoo store of ik kan de V6 kopen voor €1000 (heb ook nog €250 ecocheques die ik hiervoor kan gebruiken). De V6 komt al met een 11 speed cassette en normaal moet mijn Campagnolo daar ook op passen omdat ze dezelfde spacing hebben.
Dat is wel bijzonder dat Wahoo een trainer uit garantie en niet meer bij de originele koper nog gaat vervangen. Bij zo goed als elke productent vervalt de garantie sowieso als je hem tweedehands koopt.