Politiek
Plasterk heeft net aangegeven dat hij meer tijd nodig heeft om zijn verkenning af te ronden. Ik krijg steeds meer het voorgevoel dat alleen BBB echt met de PVV wil en dat VVD en NSC het niet gaan doen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
BBB wil graag omdat het de enige mogelijkheid is om iets te vertellen te krijgen?
Het is een verkenning hè. Nog geen formatie. Plasterk vertelde vorige week nog bij hoog en laag dat een PVVDNSC kabinet zo gepiept was. Nu duurt een simpele verkenning al dik een week langer.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Ja dat was die Plasterk van de Telegraaf toch… wat weet die nou van politiek…
ff puur uit nieuwsgierigheid (en het is ook mijn beroep), wat moet er beter ?wasbeer2006 schreef: ↑01 dec 2023 13:52 De geestelijk zorg is momenteel dramatisch en verre van efficient.
Bizar lange wachtlijsten
Zware onderbezetting
Juist in een complexere maatschappij is meer behoefte aan een goede GGZ
Onnodige administratieve handelingen in behandeltraject
Verzekeraars die de zorg uitknijpen
Veel gemeenten zijn niet in staat dit te managen (mede omdat ieder gemeente het weer zelf heeft zitten uitvinden)
Tijdje bij een leverancier in de GGZ gewerkt en mij kapot geschrokken!
Zware onderbezetting
Veel gemeenten zijn niet in staat dit te managen (mede omdat ieder gemeente het weer zelf heeft zitten uitvinden)
Ben er van overtuigd dat GGZ en dergelijke zorg uitgeknepen worden.Gastheerg schreef: ↑01 dec 2023 17:48 Bizar lange wachtlijsten
Zware onderbezetting
Maar is in de politiek ook wat te doen aan de oorzaak die er voor zorgt dat mensen die zorg behoeven (preventie).
"in mijn tijd/vroeguh" was het in ieder geval niet zo zichtbaar.
(weet er heel weinig van)
Niet zijken maar reiden !
JUIST!!!!
Je veilig voelen, financieel rondkomen, gestimuleerd worden gezond te eten, gokverslaving tegen gaan en dus GEEN RECLAME...........
De lijst wat de overheid zou kunnen doen is eindeloos. Iedere maatregel heeft op een andere groep effect maar als je zuinig op je burgers bent hoeven ze minder naar de GGZ...............en die pechgevallen die dat toch moeten hoeven niet in een wachtrij............