Vernieuwde Sram Red
Nu de nieuwe Sram Force D2 is uitgekomen, zal er vast ook een update van de Red groep volgen. Heeft iemand een idee of deze er komt? Wil zelf graag de Red crank aanschaffen, maar als er een nieuwe uitkomt, wacht ik nog wel even. Hoor dus graag!
-
- Forum-lid HC
Ik begrijp rond de kerst. Maar of dat klopt?
Persoonlijk vind ik dat een rare tijd, maar heel veel merken hebben hun 2024 line up ook nog niet gepresenteerd.
Deels omdat sommige gewoon nog veel te veel voorraad hebben, maar ook omdat ze van de jaartallen afwillen.
Cannondale en Scott doen dat de laatste jaren al.
Bij Red lijkt het grootste verschil in de shifters te gaan zitten. Het overige krijgt wellicht een upgrade, maar ook dat onduidelijk.
De rek is er wel een beetje uit voor wat betreft verbeteringen. Ze hebben wel een crank met geintegreerde voorderrie gepatenteerd, maar dan hadden we denk ik al ergens foto,s gezien als die er komt.
Persoonlijk vind ik dat een rare tijd, maar heel veel merken hebben hun 2024 line up ook nog niet gepresenteerd.
Deels omdat sommige gewoon nog veel te veel voorraad hebben, maar ook omdat ze van de jaartallen afwillen.
Cannondale en Scott doen dat de laatste jaren al.
Bij Red lijkt het grootste verschil in de shifters te gaan zitten. Het overige krijgt wellicht een upgrade, maar ook dat onduidelijk.
De rek is er wel een beetje uit voor wat betreft verbeteringen. Ze hebben wel een crank met geintegreerde voorderrie gepatenteerd, maar dan hadden we denk ik al ergens foto,s gezien als die er komt.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Upgrade mogelijkheden:
- rankere shifters
- fraaiere accu oplossing
- grammetje hier en daar
- mooiere red crank met losse bladen op de PM.
- rankere shifters
- grammetje hier en daar
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Gisteren nog een bijna gloednieuwe Sram Red Etap 11sp groep gekocht voor een fractie van de nieuwprijs, was van een nieuwe Speci Aethos afgeschroefd.
Gaat op een nieuw project gemonteerd worden, voor mij is 2x12sp niet nodig, met 2x11 red ik het ook wel....![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Gaat op een nieuw project gemonteerd worden, voor mij is 2x12sp niet nodig, met 2x11 red ik het ook wel....
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
-
- Forum-lid HC
-Eerste komt er, die zijn al gesignaleerd;daniel1975 schreef: ↑02 dec 2023 11:37 Upgrade mogelijkheden:
- rankere shifters
- grammetje hier en daar
- Stoort mij niet maar je hoort het vaker, bij de mtb zit het veel netter;
-eens
-Dat kan al gewoon een losse spider op een red crank, doe ik ook. 11speed werkt prima op 12 en anders koop je carbon ti, heb je meteen punt drie 50gram gespaard.
@scottpch, ik rijd ook nog 11speed en ik wil een andere fiets maar de groep gaat mee. Als het stuk gaat zie ik wel. Force met red crank en hope calipers bv......