Nu nog steeds wel hoor. Ook in stalen frames. Vorken van deda, columbus, envedaniel1975 schreef: ↑02 dec 2023 17:46 In verleden zag je dat best vaak, after market vorken.
Ik reed vroeger ook met een hele lichte TIME vork in een Scott CR1 (toen dat nog de race-serie was).
Tsubasa Crow
- thestudent
- Forum-lid HC
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
@ Havana, in een eerder draadje in het "wat heb jij vandaag gekocht" heb jij hulp aangeboden bij het opbouwen van de fiets.
Ik zou hier graag gebruik van maken. Jij gaf aan ruime ervaring te hebben met het opbouwen van di2. Dan kan jouw kennis in de toekomst misschien ook gebruiken als er storingen voordoen. Ik ben graag zelf redzaam en doe het odnerhod normaal gesproken zelf. En het is altijd leuk een mede gepassioneerd fietser te ontmoeten . De donatie aan een door jou gekozen goed doel komt natuurlijk ook goed
IK heb aardig wat ervaring met gietsen opbouwen maar dat was altijd mechanische groepen en ook wat minder ervaring met schijfremmen.
Als jij het goed vind stuur ik jou een pm om wat af te spreken tzt.
Heb je helemaal gelijk in. Daar is het een forum voor. Ik hoor ze graag53x11 schreef: ↑02 dec 2023 13:06Juist wel!daniel1975 schreef: ↑02 dec 2023 11:42 Ook hier keuze voor full Dura Ace. Denk dat het een rustiger beeld oplevert.
Maar los daarvan; dit soort unieke projecten opbouwen kun je bijna niet verkeerd doen.
En daarom moeten wij allemaal heel hard en heel vaak onze mening geven!!1!11!!1
En natuurlijk is het leuk als andere mensen jouw keuzes mooi vinden maar ik zal de laatste zijn om te zeggen dat mijn keuzes de enige juiste zijn. Ze zijn de juiste voor mij en dat is belangrijkste.
- daniel1975
- Forum-lid HC
In dat geval…… heb je een half uurtje?
Maar serieus: vanwaar de keuze voor die wielen? Crank kan ik de motivatie wel van snappen.
Less is bore
Meer dan welkom.Archon1.1 schreef: ↑03 dec 2023 11:57@ Havana, in een eerder draadje in het "wat heb jij vandaag gekocht" heb jij hulp aangeboden bij het opbouwen van de fiets.
Ik zou hier graag gebruik van maken. Jij gaf aan ruime ervaring te hebben met het opbouwen van di2. Dan kan jouw kennis in de toekomst misschien ook gebruiken als er storingen voordoen. Ik ben graag zelf redzaam en doe het odnerhod normaal gesproken zelf. En het is altijd leuk een mede gepassioneerd fietser te ontmoeten . De donatie aan een door jou gekozen goed doel komt natuurlijk ook goed
IK heb aardig wat ervaring met gietsen opbouwen maar dat was altijd mechanische groepen en ook wat minder ervaring met schijfremmen.
Zo ben ik nu bezig een Robert Frameworks titanium fiets op te bouwen voor iemand. Ook met Di2 trouwens.
Zoals eerder aangegeven zijn de wielen het enige waar ik zelf wat minder zeker over ben ik het geheel. Bij het mentale plaatje in mijn hoofd van het geheel was het de keus tussen de Bike Ahaed wielen of een paar vrij lage normale wielen (30mm hoog). De keus viel in mijn overweging positief uit voor de Bike Ahaed wielen . Het zwarte glanzende van de wielen zou een (in mijn hoofd) een aanvulling zijn op de glanzende lugs van het frame.
Ik weet zeker dat ik er blij mee zal zijn en misschien komen er met de tijd dan alsnog een paar lage tradionele wielen bij.
Ik weet zeker dat ik er blij mee zal zijn en misschien komen er met de tijd dan alsnog een paar lage tradionele wielen bij.
Zoals theStudent aangaf zijn er denk ik niet veel (eigenlijk geen denk ik) kleine zelfstandige framebouwers die eigen vorken aanbieden. Normaal gesproken heb je de keus uit Enve of colombus vorken. Zelf wou ik een Specialized Aethos of een Open R vork vanwege het gewicht en veel ruimte voor grotere bandjes.hendrikjan schreef: ↑02 dec 2023 15:00Waarom een vork van specialized? Maken ze zelf geen vorken?Archon1.1 schreef: ↑01 dec 2023 16:09 Afmontage is;
Specialized Aethos voorvork om het geheel licht te houden
Shimano Dura Ace afmontage
THM crank
Time Xpro15 pedalen
Bike Ahaed wielen
Darimo zadelpen, stuurpen en stuur
Silca sicuro bidonhouders (zwart)
Fizik antares adaptive 00 zadel
Ik ben zelf benieuwd hoe de wielen in het totaalplaatje gaan staan. Dat is het enige waar ik niet helemaal zeker van ben.
Thnxhavana schreef: ↑03 dec 2023 12:11Meer dan welkom.Archon1.1 schreef: ↑03 dec 2023 11:57@ Havana, in een eerder draadje in het "wat heb jij vandaag gekocht" heb jij hulp aangeboden bij het opbouwen van de fiets.
Zo ben ik nu bezig een Robert Frameworks titanium fiets op te bouwen voor iemand. Ook met Di2 trouwens.