Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Wat doen jullie aan extra training?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 04 dec 2023 12:03

Mijn longen en hart kunnen ook harder lopen dan een van m'n knieën :-) Met fietsen/wandelen/skieen/duiken geen last van die knie dus zo nu en dan een keertje draven en daar laat ik het bij.........

@daniel: vroeger vond ik een plu ook niks maar na een paar wandelingen in het regenwoud ben ik ze toch gaan waarderen ;-)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 dec 2023 12:43

Gastheerg schreef: 04 dec 2023 12:03 @daniel: vroeger vond ik een plu ook niks maar na een paar wandelingen in het regenwoud ben ik ze toch gaan waarderen ;-)
De afgelopen weken was elk bos in nederland een regenwoud :twisted:
Plu vind ik prima als het niet te hard waait, maar zodra er een beetje wind is word je helaas toch nat. Ieder zijn keuze :-)
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 04 dec 2023 13:28

Ja klopt. Vorige week met een rondje Rotte hielp een plu ook voor geen meter. Ook een goede jas ging na 3 uur lekken......
Maar ik kom liever pisnat thuis dan een hele dag sjaggo naar buiten gaan zitten kijken.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13377
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 04 dec 2023 13:55

Beetje klussen nu, ook beweging.
Ik moet nog ff wennen aan de koud buiten, ga nu echt niet voor de lol naar buiten.

Normaal wandel ik best een hoop. In Oosterijk dit jaar echt lange wandelingen gemaakt. Die werden door intervals.icu best aardig hoog aangeslagen qua belasting viel me op. Was ook best wel lekker ipv fietsen. Veel rustiger en ontspannener.
Behalve naar beneden lopen dat is best zwaar

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2213
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 04 dec 2023 14:02

de fiets, de fiets en verder niets (voor mij dan).
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 dec 2023 14:02

Gastheerg schreef: 04 dec 2023 13:28 Maar ik kom liever pisnat thuis dan een hele dag sjaggo naar buiten gaan zitten kijken.
Het gekke is dat dit mij met wandelen geen fluit interesseert en het soms gewoon lekker is in de regen. Vaak ben je helemaal alleen en de regen dempt bijna alle omgevingsgeluiden waardoor het heel stil is. Onze hond (Friese Stabij) kan er ook prima tegen.
Op de fiets heb ik er dan juist weer een pesthekel aan.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13377
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 04 dec 2023 14:17

Eens, dat heb ik ook, zelfde als met hardlopen vond ik ook niet zo'n ramp

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 04 dec 2023 14:20

Wandelen en hardlopen idem.

Mijn lief en ik zolang het niet echt stormt gaan gewoon wandelen. Gister hoopte we zelfs op sneeuw maar die ging pas vallen toen de pasta en de eend al in de pan zaten :mrgreen:

Met fietsen heb ik ook geen zin (meer) en moet het echt een heel bijzondere rit zijn wil ik met hemelwater op de fiets kruipen.
Afgelopen zomer in Cantabrië (zie note) meermaals met regen gaan fietsen. Op zo'n bijzondere plek laat ik fiets kansen niet voorbijgaan maar hier in NL laat ik een maand als afgelopen oktober graag aan mijn fietsjes voorbijgaan :mrgreen:
(geloof mijn slechtste oktober in 53 jaar!)

Note: Cantabrie is prachtig maar als je niet bereidt bent om in de regen te fietsen/wandelen/surfen/etc is het wellicht een iets te groene bestemming :mrgreen:

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1334
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 08 dec 2023 06:34

Naast het fietsen ga ik zo nu en dan naar de sportschool. Mogelijk zijn hier ervaringsdeskundigen. Heeft het zin om je benen extra te trainen? Ga je er wat van merken als je fietst?

the_ur
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 aug 2013 23:23

the_ur 08 dec 2023 08:09

ColumsbusMJ schreef: 08 dec 2023 06:34 Naast het fietsen ga ik zo nu en dan naar de sportschool. Mogelijk zijn hier ervaringsdeskundigen. Heeft het zin om je benen extra te trainen? Ga je er wat van merken als je fietst?
Waarvoor wil je dat het zin heeft? En wat wil je er van merken? Als je dag na een slopende benen training een FTP test wilt scoren, gaat het lastiger worden. Als je benen structureel goede prikkels geeft kun je er perfect bij fietsen (en draagt het bij aan je algehele gezondheid).

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4573
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 08 dec 2023 09:03

ColumsbusMJ schreef: 08 dec 2023 06:34 Naast het fietsen ga ik zo nu en dan naar de sportschool. Mogelijk zijn hier ervaringsdeskundigen. Heeft het zin om je benen extra te trainen? Ga je er wat van merken als je fietst?
Waarom denk je dat alle professionele fietsers regelmatig naar de sportschool gaan en zeker ook de benen trainen.
Het maakt je zeker een sterkere fietser, tenminste als je het goed aanpak. En mede daarom is het belangrijk om in de sportschool begeleiding te krijgen. Indien je zomaar wat ga aanklooien, dan kan het ook makkelijk tegen je gaan werken

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1713
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 08 dec 2023 09:07

Naast het fietsen boks ik ook regelmatig.
Juist de combinatie van training onderlichaam ( fietsen) en bovenlichaam (boksen) werkt voor mij prima.
Zorgt er voor dat ik in het geheel ook wat soepeler blijf.

FF inhakend op de vraag van ColumbusMJ; ik merk dat wanneer ik mijn core oefeningen regelmatig uitvoer mijn rug sterker wordt.
Daardoor kan ik meer kracht zetten en fiets ik gemakkelijker.
Ben overigens wel stevig rugpatient, wellicht dat dit voor een ieder anders werkt.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Plaats reactie