Innovatie waar we wél op zitten te wachten?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13765
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Bij een Diverge zit het heel mooi weggewerkt.
Je moet het wel met een doek goed inpakken, ik zie de foto,s alweer van iemand die zijn tool los in het zakje heeft gedaan en door zijn frame heen slijt.
Bij speci zit er wel aardig wat bescherming hoor. Voor je biba werk het prima. tooltje in een doek en je hebt geen zadelptasje nodig heerlijk!
Voor het 18 probleem heeft sram de 48/35 combo gemaakt met een 10. Dan heb je alles.
Ik zeg niet dat ik het ideaal vind. Want in onze polder blijf je de 18 missen, maar het kan.
Echt ook de reden dat ik mijn 11speed pas upgrade als het stuk gaat, uit 2017 alweer die groep, alleen een remklauw vervangen.
Shiters beginnen soms wel een beetje te rammelen.
Je moet het wel met een doek goed inpakken, ik zie de foto,s alweer van iemand die zijn tool los in het zakje heeft gedaan en door zijn frame heen slijt.
Bij speci zit er wel aardig wat bescherming hoor. Voor je biba werk het prima. tooltje in een doek en je hebt geen zadelptasje nodig heerlijk!
Voor het 18 probleem heeft sram de 48/35 combo gemaakt met een 10. Dan heb je alles.
Ik zeg niet dat ik het ideaal vind. Want in onze polder blijf je de 18 missen, maar het kan.
Echt ook de reden dat ik mijn 11speed pas upgrade als het stuk gaat, uit 2017 alweer die groep, alleen een remklauw vervangen.
Shiters beginnen soms wel een beetje te rammelen.
Bij de Trek Domane van één van m'n vrienden werkt het nochtans perfect (lees: zonder gerammel). En vind ik het een mooie oplossing. Enige nadeel in mijn beleving is dat het frame natuurlijk wat zwaarder wordt.
Gazelle Team TVM \'99
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Of je die 18 wel of niet mist hangt toch 100% af van de snelheid en cadans die je graag rijdt.
Hoe kan hier nu iemand zeggen: "dan moet je dit, of dat of zus of zo" - zonder enige context te kennen van de persoon en gebruik?
Ik zou zeggen, qua innovatie, keep it stupid simple.
We hebben allerhande upgrades gehad. Electronisch schakelen, schijfremmen, kabelintegratie, aero zadelpennen, geïntegreerde stuur/stuurpen combi's, bottom bracket oplossingen..,
De meesten komen met de nodige gebreken/complicaties. (herrie van de schijven als het maar een beetje nat is, geen uitwisselbaarheid van onderdelen, weigerende electronica, matige afstelbaarheid van onderdelen etc.)
Probeer die tekortkomingen er maar weer uit te innoveren zou ik zeggen.
Hoe kan hier nu iemand zeggen: "dan moet je dit, of dat of zus of zo" - zonder enige context te kennen van de persoon en gebruik?
Ik zou zeggen, qua innovatie, keep it stupid simple.
We hebben allerhande upgrades gehad. Electronisch schakelen, schijfremmen, kabelintegratie, aero zadelpennen, geïntegreerde stuur/stuurpen combi's, bottom bracket oplossingen..,
De meesten komen met de nodige gebreken/complicaties. (herrie van de schijven als het maar een beetje nat is, geen uitwisselbaarheid van onderdelen, weigerende electronica, matige afstelbaarheid van onderdelen etc.)
Probeer die tekortkomingen er maar weer uit te innoveren zou ik zeggen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Die zit eraan te komen. Wat ik nog mis in Strava
- meerdere routes tegelijk kunnen laden in de editor
- route zichtbaar/niet zichtbaar zetten in de editor (zodat je de heatmap kunt zien)
- wegfilteren van indoorritten / Zwift in de feed
-
- Forum-lid
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36
Dit vind ik een goed idee. De fietscomputerhouder of de hide my bell zou ook kunnen worden uitgebreid met een lampje.
Door middel van je eigen getrapte wattages je handschoenen of je elektrische sokken verwarmen i.p.v. met een batterij. Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is dit draadloos te doen. Anders zou dat eerst geïnnoveerd moeten worden.
Een apparaat waarmee je je medeweggebruikers kunt informeren dat je erlangs wil. Het object zou niets moeten wegen en het zou mooi zijn als het de medeweggebruiker bij gebruik niet irriteert.
Klopt, spreekt ook niemand tegen, hé. Ik wil ook geen tools aan (zadeltas) of in m'n fiets, maar ik begrijp wel dat er mensen zijn die dat wel willen.MarkVeenstra schreef: ↑05 dec 2023 08:16 Of je die 18 wel of niet mist hangt toch 100% af van de snelheid en cadans die je graag rijdt.
Hoe kan hier nu iemand zeggen: "dan moet je dit, of dat of zus of zo" - zonder enige context te kennen van de persoon en gebruik?
@wasbeer2006: 48/35 SRAM met 10-28 cassette is inderdaad een goed alternatief voor de 50 en 50+ tandwielen met het missende 18t kransje. Zo zie je maar dat er wel een markt voor is.
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
Ik heb 5 fietsen die je min of meer renfiets zou kunnen noemen. Er is er maar een zonder 18 en dat is er een met een enkelvoorblad. De vier andere hebben een 18 dus zie echt het probleem niet.
Waar ik al jaren op wacht is een balhoofd(lager) dat spelingsvrij en schoon blijft. Dat zou voor mij echt een welkome innovatie zijn.
Waar ik al jaren op wacht is een balhoofd(lager) dat spelingsvrij en schoon blijft. Dat zou voor mij echt een welkome innovatie zijn.
Ach, ik zeg ook maar wat
Probleemvrije riemaandrijving die geen extra weerstand heeft t.o.v. ketting
Naafversnelling met kleine stapjes en werkt met raceshifters
Ik zou direct een winterfiets bestellen mocht dat bestaan.
Naafversnelling met kleine stapjes en werkt met raceshifters
Ik zou direct een winterfiets bestellen mocht dat bestaan.
Ja,... deze staat ook op mijn lijstje. Leuk zo'n Rohloff of Pinion18, of Pinion12, maar die stappen op poldersnelheid zijn belachelijk groot. 14 versnelling en je kan er 2 gebruiken. Een net te groot, de andere net te klein
Live fast; die young. mijn blog
Lucky you!ophetkantje schreef: ↑05 dec 2023 08:39 Ik heb 5 fietsen die je min of meer renfiets zou kunnen noemen. Er is er maar een zonder 18 en dat is er een met een enkelvoorblad. De vier andere hebben een 18 dus zie echt het probleem niet.
Waar ik al jaren op wacht is een balhoofd(lager) dat spelingsvrij en schoon blijft. Dat zou voor mij echt een welkome innovatie zijn.
Nog twee racefietsen hier, allebei met 50/34 vooraan. SRAM 10-speed 12-25, geen 18t, Dura-Ace 12-speed 11-30 cassette... geen 18t. Zelfs m'n twee gravels hebben geen 18t krans, maar daar mis ik ze niet vermits die anders gebruikt worden en een ander voorblad hebben (44 en 40).
Eneuh, ik heb hier een racefiets staan die al meer dan 50k gereden heeft en nog steeds dezelfde balhoofdlager heeft en dan ook nog eens steeds spelingsvrij is, dus ik zie het probleem niet.