Beoordeling tweedehands wielen
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13948
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik zou eens wat wielbouwers afbellen of ze nog wat hebben staan, nieuw of gebruikt.
persoonlijk zou ik nooit dit soort bedragen aan twedehands wielen uitgeven en al helemaal geen velgrem.
Die eerst set, nou voor 200 zou ik het risico wel durven nemen. Misschien 250, maar dan houd het wel op.
Voor de Zipps is het met 400 wel gedaan. Het is gewoon oude meuk, hoe je het ook went of keert.
Wat bijna niemand meer wil hebben
persoonlijk zou ik nooit dit soort bedragen aan twedehands wielen uitgeven en al helemaal geen velgrem.
Die eerst set, nou voor 200 zou ik het risico wel durven nemen. Misschien 250, maar dan houd het wel op.
Voor de Zipps is het met 400 wel gedaan. Het is gewoon oude meuk, hoe je het ook went of keert.
Wat bijna niemand meer wil hebben
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Carbon velgremwielen raak je nog wel kwijt. Carbon Tubewielen kan je net zo goed weggeven.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
Als ik lees waarvoor je gaat, dan zou ik niet kiezen voor carbon met alu remrand. Dat is onnodig zwaar. Op carbon remmen, gaat met name bij de wat latere generaties velgremwielen best goed. Ik reed bijvoorbeeld met de Fast Forward full carbon wielen en die remmen bijna net zo goed als alu. Ik wou dat ik ook van Zipp wielen kon zeggen. De had ik ook, maar deed ze weg omdat ik de remweg wel erg lang vond.. (ik weeg 90 kg)
Moraal van het verhaal. Ik denk zeker dat je met een goede lichte carbon wielset een mooie upgrade binnenhaalt. En ik verwacht zowel objectief als wat moraal betreft rendement. Maar zoek nog even verder. Deze zijn het niet en de vraagprijzen zijn imo veel te hoog. Wat je wil is een full carbon set, van een wat latere generatie. Liefst ook met een moderne velgbreedte. In mijn optiek is zo'n set nu tweedehands rond de 500 euro waard.
Moraal van het verhaal. Ik denk zeker dat je met een goede lichte carbon wielset een mooie upgrade binnenhaalt. En ik verwacht zowel objectief als wat moraal betreft rendement. Maar zoek nog even verder. Deze zijn het niet en de vraagprijzen zijn imo veel te hoog. Wat je wil is een full carbon set, van een wat latere generatie. Liefst ook met een moderne velgbreedte. In mijn optiek is zo'n set nu tweedehands rond de 500 euro waard.
Heldere adviezen wat betreft wielen met alu remrand en de prijzen. Het is voor mij nu wel duidelijk dat het huidige aanbod op Marktplaats het niet is. Ik wacht af of ik eventueel een koopje tegenkom voor full carbon wielen en anders zit er niets anders op dan doorsparen voor een nieuwe fiets. Dank allen!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13948
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Het gros op MP denkt dat ze een soort buitenkansje aanbieden.
Ik zag van de week MTB,s staan van twee jaar oud, die voor meer dan de nieuwprijs worden aangeboden en het minimum bod op de nieuwprijs.
Ik zag van de week MTB,s staan van twee jaar oud, die voor meer dan de nieuwprijs worden aangeboden en het minimum bod op de nieuwprijs.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16540
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
En als je dan een set fill Carbon wielen hebt.
Koop je dan de rode Campagnolo remblokken voor Carbon, bestaan ook met Shimano passing.
Imo de beste remblokken die er zijn ism Carbon remrand.
Koop je dan de rode Campagnolo remblokken voor Carbon, bestaan ook met Shimano passing.
Imo de beste remblokken die er zijn ism Carbon remrand.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
+1. Heb de standaard SwissStop Flash Black Prince remblokken die bij mijn FFWD carbonvelgen kwamen ook vervangen voor deze rode Campagnolo blokken (met Shimano passing) na tips op dit forum. Was een hele verbetering!
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Nu overschat je disc wel tov velgremmen in Nederland. In groepen moet je juist zo weinig mogelijk aan je remmen zitten en als er geremd wordt zoveel mogelijk inschuiven. Echt link wordt het pas als je om de haverklap aan je remmen zit.Opdekant schreef: ↑05 dec 2023 22:30Vind ik een lastige afweging. Ben in ieder geval niet van plan om teveel te investeren in deze fiets met velgrem dus wil het sowieso bij één wielset houden. Waar iedereen tegenwoordig met schijfremmen fietst, hoeft er maar een plotselinge bui te vallen en het wordt met full carbon echt link in groepsverband. Aan de andere kant heb je bij droog weer met full carbon natuurlijk meer kwaliteit. Of toch overstappen naar een fiets met schijfremmen? Keuzes...Chefske schreef: ↑05 dec 2023 22:12 622x14, dus interne breedte van de velg is 14 mm. Da's inderdaad een oudere set, met een flinke vraagprijs. Via deze foto's kun je ook niet beoordelen of de remrand uitgehold is, maar het ziet er zeker gebruikt uit. Je kunt de verkoper bijvoorbeeld eens vragen om een pasje tegen de remrand te houden en een foto langs de velg te maken.
Persoonlijk zou ik ook niet voor carbon velgen met een aluminium remrand kiezen; dan liever een vol-carbon set voor bij mooi weer, plus een sterke en lichtgewicht aluminium set voor in de regen/bergen/winter. Als het één wielset moet zijn, dan alleen een sterke lichtgewicht aluminium wielset, bijvoorbeeld de Campagnolo Zonda wielen. Op dit forum zijn die alom geroemd.
Kijk ook maar op AliExpress voor Elite wielen of superteam. Ben je rond de 350 a 390 kwijt voor een set, minder flair als een set Zipp, Ffwd, Reynolds of Cosmic.
Toch blijven wielen een zorgenkindje. Veel wedstrijdrijders raggen met de wielen door de criteriums waardoor wielen regelmatig op spanning gebracht moeten worden en na enkele jaren op zijn, carbon zoals eerder aangegeven duur maar enigszins bij een pechmodel/intens gebruik zn sporen.
Op Marktplaats veel 8 jaar oud en nog veel willen vangen.... Een echt setje DT Swiss P1400 van 2 jaar oud heeft ook weinig afschrijving gehad..
Als je echt voor de flair gaat moet je letten op minder als 6 jaar oud en weinig gebruikt. Anders kun je ze na 1.5 jaar wegdoen de wielen of eerder.
Toch blijven wielen een zorgenkindje. Veel wedstrijdrijders raggen met de wielen door de criteriums waardoor wielen regelmatig op spanning gebracht moeten worden en na enkele jaren op zijn, carbon zoals eerder aangegeven duur maar enigszins bij een pechmodel/intens gebruik zn sporen.
Op Marktplaats veel 8 jaar oud en nog veel willen vangen.... Een echt setje DT Swiss P1400 van 2 jaar oud heeft ook weinig afschrijving gehad..
Als je echt voor de flair gaat moet je letten op minder als 6 jaar oud en weinig gebruikt. Anders kun je ze na 1.5 jaar wegdoen de wielen of eerder.
Laat bij het feestje door het niet kunnen inloggen.
Als ik bovenstaande lees. Is mijn bescheiden (kuch) mening dat het niet kopen van 2ehands carbon wielen alvast korting is op je volgende aankoop (disc waarschijnlijk).
Als je niet van plan bent om nog jaren door te fietsen op jouw huidige fiets, is dit zonde van je geld. Zelden vind je op MP iets knaps en in goede staat voor een prijs dat het waard is (op velgremmen gebied).
Rijd je huidige wielen op en anders koop een redelijke alu set om de tijd te overbruggen dat je er aan toe bent om een nieuwe fiets te kopen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 06 okt 2016 08:24
Hi, ik had vorig jaar hetzelfde dilemma. ik heb het opgelost met een alu DT Swiss wielset, wat al een groot verschil gaf in snelheid en fietsgevoel. Zeker nu zijn er goede aanbiedingen. Duurdere wielen waren mijn frame niet waard.