Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40346
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Hadden in de verste verte niet de degelijkheid en soeplesse van de oer-tdi (1.9). Dat was echt een prachtig machientje.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40346
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Olieverbruik was idd wel hoog. Al is wekelijks bijvullen natuurlijk zot.
Ik heb de 2.0 150pk gehad in mijn A3 en daarmee haalde ik net de service intervallen qua olieverbruik. Maar blok liep altijd, zodra hij warm was liep hij ook mooi en prachtig opbouw van het koppel. Zou deze liever in mijn huidige V60 hebben dan de 163pk+13pk EV die ik nu heb.
Ik heb de 2.0 150pk gehad in mijn A3 en daarmee haalde ik net de service intervallen qua olieverbruik. Maar blok liep altijd, zodra hij warm was liep hij ook mooi en prachtig opbouw van het koppel. Zou deze liever in mijn huidige V60 hebben dan de 163pk+13pk EV die ik nu heb.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13890
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Niet als je er nu nog in zou rijden. dan zou je je echt rot schrikken. Die koppelband was zo smal, daarom leken ze snel.
Trillingen, herrie, ik ben blij dat ik van die diesels af ben.
Ik vind die Volvo motor een van de soepelste ooit, bijna BMW niveau (ik heb dan een B4, maar dat maakt niet uit zolang je het vermogen niet gebruikt)
Heb een 110 en 130 TDI gehad. 1 ding was belangrijk goed warm rijden en vooral ook regelmatig lange stukken.
Voor die tijd niet slecht hoor. Als waren mijn D4D toyota en peugeot HDI een stuk beter, maar dat was we ook na.
Trillingen, herrie, ik ben blij dat ik van die diesels af ben.
Ik vind die Volvo motor een van de soepelste ooit, bijna BMW niveau (ik heb dan een B4, maar dat maakt niet uit zolang je het vermogen niet gebruikt)
Heb een 110 en 130 TDI gehad. 1 ding was belangrijk goed warm rijden en vooral ook regelmatig lange stukken.
Voor die tijd niet slecht hoor. Als waren mijn D4D toyota en peugeot HDI een stuk beter, maar dat was we ook na.
D4d staat toch wel bekend als technisch een hoop ellende.
Het grootste voordeel dan die pompverstuiver-tdi was het gebrek aan uitstooteisen. Die hebben uiteindelijk iedere diesel de das om gedaan, zeker voor dagelijks gebruik in Nederland.
Met goed warmrijden en veel lange stukken, is zo'n oude tdi onverwoestbaar. Het loopt niet zo mooi als een commonrail maar als particulier is betrouwbaarheid meestal belangrijker. En met de turbo-schop-onder-je-kont waren ze ook nog vermakelijk.
Wat mij betreft onder de streep de beste diesel blokjes ooit.
Het grootste voordeel dan die pompverstuiver-tdi was het gebrek aan uitstooteisen. Die hebben uiteindelijk iedere diesel de das om gedaan, zeker voor dagelijks gebruik in Nederland.
Met goed warmrijden en veel lange stukken, is zo'n oude tdi onverwoestbaar. Het loopt niet zo mooi als een commonrail maar als particulier is betrouwbaarheid meestal belangrijker. En met de turbo-schop-onder-je-kont waren ze ook nog vermakelijk.
Wat mij betreft onder de streep de beste diesel blokjes ooit.
Campagnolo Ultra Dork
Veel D motoren van Volvo hebben een slechte serie gehad ( 2.0 diesel ) ivm verkeerde schraapveren in de jaren 2012-2015 als ik het correct heb ! Zowel de D3 als de D4 hebben in 2015/2016 een update gehad.
Tot die tijd is het geluk hebben. Onze XC60 D4 - 180 Pk heeft tussen 152.000 en nu 169.000 geen druppel verbruikt en staat nog steeds op max peilstok niveau. Of de update al gedaan was bij onze motor of dat we gewoon geluk hebben …
Een collega van me heeft altijd een kannetje olie achterin. Zijn V40 D3 2.0 2013 gebruikt een 0,5 ltr/ 4000Km..
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40346
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik had de laatste versie van de 2.0 tdi 150pk/340nm. Kan echt die Volvo mild hybrid niet tegenop. Alleen al dat koppel was fantastisch.wasbeer2006 schreef: ↑08 dec 2023 15:10 Niet als je er nu nog in zou rijden. dan zou je je echt rot schrikken. Die koppelband was zo smal, daarom leken ze snel.
Trillingen, herrie, ik ben blij dat ik van die diesels af ben.
Less is bore
Prachtige reacties na mijn Fabia-Yaris switch. Maar toch ff “for the record”…. ik heb met veel plezier ruim 100.000 km in die Fabia gereden. Nooit één hapering, en hij voldeed voor mij meer dan uitstekend.
En of het nu een racefiets of een rolstoel was, ik kon het er zonder gedoe inschuiven.
En of het nu een racefiets of een rolstoel was, ik kon het er zonder gedoe inschuiven.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13890
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Daar moest je af en toe echt gas in geven, dan had je het probleem niet.
Maar dan ving het allemaal best snel. Ik had er geen last mee -:)
De reden dat de 126 en 150pk het minder hadden, die belaste je eerder.
Maar dan ving het allemaal best snel. Ik had er geen last mee -:)
De reden dat de 126 en 150pk het minder hadden, die belaste je eerder.