Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 09 dec 2023 14:37

Het is een column hè, een mening, beschouwelijk maar toch echt een mening.
Van Veelen (overigens getrouwd met Rosanne Hertzberger) is meestal best scherp vind ik. En dit verhaal bevat veel beschouwingen die juist niet een ruk naar rechts verheerlijken, het tegendeel; het is openlijke kritiek op jarenlang rechts liberaal beleid en de oppervlakkigheid van het volk die dit gewoon ondergaan heeft zonder te morren. (niet perse mijn mening maar mijn interpretatie van zijn column)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4928
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 09 dec 2023 15:09

Lilian Marijnissen verlaat de Tweede Kamer en stopt als SP-leider,
Ik heb nooit echt begrepen waarom iedereen van links naar GL/PvdA ging, PvdA komt al tijden niet meer op voor de arbeider.
Marijnissen was een prima alternatief, kwam altijd oprecht over.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3203
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 09 dec 2023 15:30

SP heeft in het verleden het momentum gemist, net zoals GroenLinks. Als je groot genoeg bent om mee te regeren, zou je toch de nek moeten uitsteken. Wachten om nog groter te worden, is niet realistisch.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 09 dec 2023 17:10

daniel1975 schreef: 09 dec 2023 07:43 Ja, Brexit is bottom line een daverend succes geworden…… :roll:
Dat is het inderdaad, zij hebben hun soevereiniteit herwonnen. In het VK kan de politiek terug beslissingen nemen en afstand nemen van ondemocratische rechtspraak. Daar kunnen andere landen alleen maar van dromen.
Uiteraard is het jammer dat het daarvoor zo ver moet komen.

En natuurlijk betalen ze daar economisch een prijs voor (vooral door economische chantage van een gecrispeerde EU).
Die prijs, die tijdelijk is, is de voordelen meer dan waard, zal blijken in de toekomst.
Mensen in de EU zone snappen blijkbaar nog altijd niet hoe desastreus die Europees geïnspireerde rechtspraak is.
Hier een voorbeeld van wat zo'n rechtspraak de burger gaat kosten.
https://www.hln.be/binnenland/zeer-zeer ... ~aa9e8675/
Op termijn zal de kostprijs van een brexit lachwekkend zijn tegenover desastreuse gevolgen van eu-rechtspraak. We zullen zien wie laatst lacht.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 09 dec 2023 17:13

Ernie C. schreef: 09 dec 2023 09:36 We hebben 3 verschillende problemen:

1-De instroom, die moeten we Europees gaan regelen en daar hebben we op korte termijn geen invloed op.

2-De hoeveelheid veiligelanders en anderen die weinig kans maken op legaal verblijf. Een deel van de oplossing ligt bij 1. De rest ligt bij onvoldoende capaciteit om aanvragen te beoordelen en de omslachtige procedure. Daar is dus op de middellange termijn winst te halen.
1 evrm zal beslissen dat dat zo zal blijven
2 evrm zal beslissen dat je daar niet kan aan raken

Pech voor de politiek

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4928
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 09 dec 2023 17:13

ColumsbusMJ schreef: 09 dec 2023 13:33
Asielzoekers zijn wat mij betreft hartstikke welkom in de stad waar ik woon, maar verdeel het evenredig over het land en plaats ze niet in grote getallen in een dorp in Groningen. Dat is wat jij graag ziet? En waarom zouden ze bij mij thuis moeten slapen? Ik ken jou verder niet, maar alles wat jij wenst en hoe jij wordt gefaciliteerd in dit land wordt grotendeels door een ander betaald en niet door jou. Je kunt dus wel met kortzinnige oplossingen komen, maar jij profiteert heel erg van Nederland en dat je hier een geslaagd ondernemer bent, betekent niet dat je een vluchteling had kunnen zijn als je ergens rond de Sahara, in Syrië of Afghanistan was geboren.
Ten eerste heb ik niets tegen asielzoekers , ik neem hun ook niets kwalijk, zelfde met de arbeid immigranten (waar we slecht mee omgaan)
Alleen er komt een te grote groep die hier niets te zoeken heeft en waar geen beleid op word toegepast.
Zoals je weet heb ik 2 (mannen ) immigranten naast me wonen, die help ik waar ik kan en komen ook met kerst gezellig bij ons eten. Alleen die zijn uit Den Haag vertrokken omdat ze zich niet meer veilig voelden...en dat was nu net de reden waarom ze naar Nederland waren gevlucht.
Voorbeeld: 45% van de Syriërs die rond 2015 naar Nederland zijn gekomen hebben na 7 jaar nog geen werk.... als dat na 7 jaar niet lukt dan hoef ik jou niet te vertellen dat dat ook niet na 14 jaar gaat lukken.
Nederlands zijn ze niet machtig , wat inhoud dat er thuis ook geen Nederlands word gesproken wat weer als gevolg is dat de kinderen het ook niet goed gaan leren. Wat weer een probleem gaat worden met de ratrace.
Zelfs hier ( bij "correct" fietsers ) hebben sommige al moeite met mijn gebrekkige schrijfstijl te accepteren, moet je nagaan wat voor kansloze missie het voor hun word.
Met andere woorden, het was voor hun ( en voor ons ) veel beter geweest als ze in hun eigen regio zouden zijn opgevangen.
Dus ja, als al die huilstruiken "die het allemaal zo goed voor hebben" met ongecontroleerde toestroom van asielzoekers en zelf eerst een in huis neemt is het opgelost en zijn ze meteen door heel Nederland verdeeld.
Het is altijd zo makkelijk praten, totdat men zelf met het probleem word geconfronteerd.

Quote,
Maar alles wat jij wenst en hoe jij wordt gefaciliteerd in dit land wordt grotendeels door een ander betaald en niet door jou.

Wat je hiermee bedoelt, is me even onduidelijk.
Verhoudingsgewijs is mijn bijdrage aan Nederland ruim voldoende, en betaal (graag) meer dan genoeg belasting , allen nu moeten ze er wel wat nuttigs mee doen.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 09 dec 2023 17:14

daniel1975 schreef: 09 dec 2023 09:53 4. Iedereen die zich op enige wijze misdraagt per direct het eventuele recht op een verblijfsvergunning afnemen.
4 Evrm beslist dat de politiek dat niet kan beslissen

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 09 dec 2023 17:16

ColumsbusMJ schreef: 09 dec 2023 11:46 “Heb jij toevallig plek?” Is ook zo’n veelgehoorde dooddoener. Als je vindt dat asielzoekers een veilige plek verdienen dan moet je er meteen eentje in je huis nemen als bewijs dat je het echt meent.
Dat is inderdaad een dooddoener die niet op individueel vlak dient gezien te worden.
Als er echter een totale foute verhouding bestaat tussen wat gebeurd en tussen diegenen die dat steunen dan is er wel iets fout.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4928
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 09 dec 2023 17:20

lugosi schreef: 09 dec 2023 17:10
daniel1975 schreef: 09 dec 2023 07:43 Ja, Brexit is bottom line een daverend succes geworden…… :roll:
Dat is het inderdaad, zij hebben hun soevereiniteit herwonnen. In het VK kan de politiek terug beslissingen nemen en afstand nemen van ondemocratische rechtspraak. Daar kunnen andere landen alleen maar van dromen.
Uiteraard is het jammer dat het daarvoor zo ver moet komen.

En natuurlijk betalen ze daar economisch een prijs voor (vooral door economische chantage van een gecrispeerde EU).
Die prijs, die tijdelijk is, is de voordelen meer dan waard, zal blijken in de toekomst.
Mensen in de EU zone snappen blijkbaar nog altijd niet hoe desastreus die Europees geïnspireerde rechtspraak is.
Hier een voorbeeld van wat zo'n rechtspraak de burger gaat kosten.
https://www.hln.be/binnenland/zeer-zeer ... ~aa9e8675/
Op termijn zal de kostprijs van een brexit lachwekkend zijn tegenover desastreuse gevolgen van eu-rechtspraak. We zullen zien wie laatst lacht.
"gelukkig doen de Fransen er ook alles aan om de toestroom van immigranten over het kanaal te beperken "

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2618
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 09 dec 2023 17:35

lugosi schreef: 09 dec 2023 17:10
En natuurlijk betalen ze daar economisch een prijs voor (vooral door economische chantage van een gecrispeerde EU).
Die prijs, die tijdelijk is, is de voordelen meer dan waard, zal blijken in de toekomst.
Die prijs is niet alleen economisch van aard. Vloog een paar weken geleden terug van Tenerife en op luchthavens mogen de Britten opstellen in twee rijen: EU paspoort en geen EU paspoort. Het was een komisch aanzien en in de rij vooral mensen die aan het klagen waren over deze soevereiniteitsdrang en de gevolgen van de Brexit. Benieuwd waar de gemiddelde Britse burger een voordeel gaat ervaren de komende jaren.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 09 dec 2023 17:36

mao schreef: 09 dec 2023 17:13
Voorbeeld: 45% van de Syriërs die rond 2015 naar Nederland zijn gekomen hebben na 7 jaar nog geen werk….
Euh bron?!

Mocht je de telegraaf bedoelen dan kijk dit maar eens.
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/h ... derlanders
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 09 dec 2023 17:41

lugosi schreef: 09 dec 2023 17:16
ColumsbusMJ schreef: 09 dec 2023 11:46 “Heb jij toevallig plek?” Is ook zo’n veelgehoorde dooddoener. Als je vindt dat asielzoekers een veilige plek verdienen dan moet je er meteen eentje in je huis nemen als bewijs dat je het echt meent.
Dat is inderdaad een dooddoener die niet op individueel vlak dient gezien te worden.
Als er echter een totale foute verhouding bestaat tussen wat gebeurd en tussen diegenen die dat steunen dan is er wel iets fout.
?!!
Een paar keer doorgelezen maar ik kan er geen pap van maken hoor!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gesloten