Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 dec 2023 16:50

Afbeelding

Nieuwe gehard stalen armpjes, vers binnen uit de Oekraïne.
Campagnolo Ultra Dork

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1368
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 13 dec 2023 16:56

Je leest het in de media, maar je verwacht niet dat Rusland met zulk verouderd materiaal opereert.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 13 dec 2023 17:31

:lol: :lol:
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 13 dec 2023 18:34

JPAR schreef: 13 dec 2023 15:12
lugosi schreef: 13 dec 2023 07:58 Ook mijn gedacht. Maar als het om wat centen gaat kunnen verzekeringen blijkbaar erg moeilijk doen. Ik ben vooral ontgoocheld in de houding van mijn eigen verzekering. En ik wil het echt niet laten komen tot een rechtszaak, dan ben ik helemaal de pineut. Ik vrees dat het verlies slikken zal worden.
Heb je een rechtsbijstandverzekering?
Ja die heb ik. Maar het wordt allemaal een beetje complex en het gaat vooral erg lang duren.
In principe wordt de schade vergoed door je eigen brandverzekeraar tot 8500 euro wanneer je eigen verzekering en die van de tegenpartij een conventie ondertekend hebben. Dat is het geval, maar blijkbaar zit het toch niet zo simpel in mekaar.
De tegenpartij gaat niet akkoord met het bestek en wil een tegensprekelijke expertise. Die is nu gepland voor 11 januari. Dat is dus al vier maanden dat mijn voortuin een puinhoop is, want ik mag nergens aankomen.
Maar daarmee is de kous nog niet af, ook na die expertise zijn er nog juridische achterpoortjes die de conventie voorzien.
Ik wil vooral het hele zaakje zo snel mogelijk achter de rug hebben.

Ik vraag me af hoe het verloopt als je een ernstige situatie aan de hand hebt, hier gaat het tenslotte 'maar' over een voortuin, maar wat als het voertuig bij je binnenrijdt en je ernstige schade hebt. Ik mag er niet aan denken.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5989
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 13 dec 2023 19:33

Speelt het feit dat de chauffeur dronken was ook mee?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 dec 2023 19:58

ColumsbusMJ schreef: 13 dec 2023 16:56 Je leest het in de media, maar je verwacht niet dat Rusland met zulk verouderd materiaal opereert.
Zeker in de eerste maanden van de oorlog hadden de wapensmeden uit de Oekraïne het druk met het maken van oa Tsjechische egels en degenen die ook titanium kunnen verwerken met kogelwerende vesten. Die middeleeuwse mannen zijn zo gek nog niet als de oorlog uitbreekt ;) .
Campagnolo Ultra Dork

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 13 dec 2023 20:56

JPAR schreef: 13 dec 2023 19:33 Speelt het feit dat de chauffeur dronken was ook mee?
Dat is eigenlijk bizar, de politie heeft hem een test afgenomen en hij was positief. Maar blijkbaar speelt voor de verzekering het een rol of je geïntoxiceerd bent of dronken. Echt dronken was hij niet, maar hij had dus wel te veel gedronken. Bij dronkenschap komt de verzekering niet tussen, bij intoxicatie zonder dronkenschap wel.

Volgens de politie die de vaststellingen deed zou mijn schadedossier gekoppelde worden aan de rechtszaak voor de politierechtbank en moest ik beroep doen op mijn gezinspolis en rechtsbijstandverzekering om schadevergoeding te bekomen. De dag nadien vertelde mijn verzekering me dat dit niet het geval is, maar dat de brandverzekering me zou vergoeden.

De dag nadien is ook de chauffeur langs geweest, met zijn vader. De chauffeur zelf was nog maar pas 18 en had nog maar net zijn rijbewijs, het voertuig (dat total loss was) stond op naam van de vader evenals de verzekering.

Hij kwam om zich te verontschuldigen, wat ik zeker kon appreciëren. En stelde ook voor om de zaak in der minne te regelen omdat hij dacht dat zijn verzekering niet zou tussen komen omdat zijn zoon gedronken had.

Ik raadde hem aan om toch maar contact op te nemen met zijn verzekering, dan kon hij nog zien of hij er beroep op wou doen of niet.
Wat ik toen niet begreep was dat hij ook aandrong op discretie.
Een paar dagen later kreeg ik ook telefoon van zijn verzekering en die man drong ook aan op discretie. Ik had totaal geen idee waarover het ging.

Tot mijn dochter hoorde wie de chauffeur was, blijkbaar was het een BV die gans zijn jeugd geacteerd had in een populaire soap. Ik kijk nooit zo'n zaken dus ik wist niet wie hij was.
Blijkbaar waren ze bang dat ik daar geruchtbaarheid aan zou geven, het enige dat ik wil is dat ik zo snel mogelijk kan beginnen met opruimen, planten en heropbouwen.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5989
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 13 dec 2023 21:06

Duidelijk. Wel heel anders dan hier in Nederland. Misschien had je in dit geval beter kunnen schikken. Was het waarschijnlijk allemaal al geregeld geweest en hadden ze alles vergoed.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 13 dec 2023 21:28

Pff wat een bizar verhaal zeg Lugosi. Ook wel weer heel Vlaams met al die verschillende regels, rechtbanken, onderzoeksrechters en politie bevoegdheden.
Sterkte ermee! Je kunt in elk geval je omgewaaide taxus struiken nog doneren aan kom op tegen kanker.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 13 dec 2023 21:52

JPAR schreef: 13 dec 2023 21:06 Duidelijk. Wel heel anders dan hier in Nederland. Misschien had je in dit geval beter kunnen schikken. Was het waarschijnlijk allemaal al geregeld geweest en hadden ze alles vergoed.
Ik denk dat ze de kosten erg onderschat hadden om in der minne te schikken, ze dachten aan 1500 euro. Tja, dan blijft er niet veel anders over dan het over te laten aan de verzekeringen.
Enfin geld is niet het belangrijkste, ik hoop alleen dat het niet te lang aansleept.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 13 dec 2023 21:59

Enzzo schreef: 13 dec 2023 21:28 Pff wat een bizar verhaal zeg Lugosi. Ook wel weer heel Vlaams met al die verschillende regels, rechtbanken, onderzoeksrechters en politie bevoegdheden.
Sterkte ermee! Je kunt in elk geval je omgewaaide taxus struiken nog doneren aan kom op tegen kanker.
Vroeger kon je die gratis laten snoeien door zo'n organisatie die dat inzamelde. Dat is een aantal jaren geleden afgeschaft. Ik denk ook dat daar niet zo veel vraag meer naar is. Wel kan je nog zelf je snoeisel naar het containerpark brengen.

Helaas zijn de taxusplanten die vernield zijn al helemaal bruin geworden en niet meer bruikbaar. Ze zullen gecomposteerd worden. Ik heb zelf een aantal ruime compostbakken in mekaar geknutseld waar alles in fases kan composteren. Zowel tuin als keukenafval composteer ik zelf. Een beetje groene jongen he :mrgreen:

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 13 dec 2023 22:16

Ah oké.
hou er rekening mee dat taxus toxisch kan zijn voor huisdieren als katten en honden als het niet volledig composteert. En ook voor kleine knagers zoals veldmuisjes, mollen en woelmuizen in je tuin. Als het in grote hoeveelheden op de composthoop gaat kan dat een probleem zijn voor je biodiversiteit in de tuin. Flink mengen met ander materiaal voorkomt dat.
Als je op echt hoog volume (hoge temperatuur) composteert met veel ander organisch materiaal is het geen probleem. De meningen hierover verschillen nogal maar ik heb van een bioloog vernomen dat je beter in kleine porties kan toevoegen want dan vormt het hele goeie compost zonder toxiciteit.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Plaats reactie