Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8910
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 14 dec 2023 16:37

Jans schreef: 14 dec 2023 16:01
wasbeer2006 schreef: 14 dec 2023 15:57
daniel1975 schreef: 14 dec 2023 12:43 Als ze dit niet fixen wordt de volgende verkiezing een nóg rechtsere uitslag.
Daar ben ik ook bang voor.
En ik denk dat het dan nog lastiger gaat worden.

Ik zie Wilders niet kleiner worden namelijk in zo,n geval, zeker niet op korte termijn.
Dan is het toch duidelijk dat het land zoiets wil? De Nederlander is steeds hoger opgeleid, dus daar zou het niet aan moeten liggen. De meesten weten echt wel waar ze op stemmen.
Je moet het per wijk bekijken,bij mij meerendeel pvv ondanks dat de wijk rond de 35 jaar oud is.Goedkoopste koophuis €330.000 momenteel.Ik zie het als een noodkreet of signaal waarom er zoveel pvv gestemd is.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8827
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 dec 2023 16:48

nijkie schreef: 14 dec 2023 16:37
Jans schreef: 14 dec 2023 16:01
wasbeer2006 schreef: 14 dec 2023 15:57

Daar ben ik ook bang voor.
En ik denk dat het dan nog lastiger gaat worden.

Ik zie Wilders niet kleiner worden namelijk in zo,n geval, zeker niet op korte termijn.
Dan is het toch duidelijk dat het land zoiets wil? De Nederlander is steeds hoger opgeleid, dus daar zou het niet aan moeten liggen. De meesten weten echt wel waar ze op stemmen.
Je moet het per wijk bekijken,bij mij meerendeel pvv ondanks dat de wijk rond de 35 jaar oud is.Goedkoopste koophuis €330.000 momenteel.Ik zie het als een noodkreet of signaal waarom er zoveel pvv gestemd is.
Ik geloof dat niet, de Nederlander wil van sommige zaken af. Heeft genoeg van het verhaal dat asielzoekers vooral van toegevoegde waarde zijn. Zo ongeveer de mensen die ons uit de nood komen helpen. Luisteren naar de inwoners van Budel, van Ter Apel zou ook kunnen helpen.
Misschien kun je, @nijkie, uitleggen wat de PVV aan de huizenprijzen kan doen? Ik denk wel dat ik de oplossing van Wilders weet: "weg met dat gezeik van milieu, geen cent meer naar het buitenland"

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8910
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 14 dec 2023 16:51

Jans schreef: 14 dec 2023 16:48
nijkie schreef: 14 dec 2023 16:37
Jans schreef: 14 dec 2023 16:01
Dan is het toch duidelijk dat het land zoiets wil? De Nederlander is steeds hoger opgeleid, dus daar zou het niet aan moeten liggen. De meesten weten echt wel waar ze op stemmen.
Je moet het per wijk bekijken,bij mij meerendeel pvv ondanks dat de wijk rond de 35 jaar oud is.Goedkoopste koophuis €330.000 momenteel.Ik zie het als een noodkreet of signaal waarom er zoveel pvv gestemd is.
Ik geloof dat niet, de Nederlander wil van sommige zaken af. Heeft genoeg van het verhaal dat asielzoekers vooral van toegevoegde waarde zijn. Zo ongeveer de mensen die ons uit de nood komen helpen. Luisteren naar de inwoners van Budel, van Ter Apel zou ook kunnen helpen.
Misschien kun je, @nijkie, uitleggen wat de PVV aan de huizenprijzen kan doen?
Het is geen achterstandswijk.Gaat niet om wat de pvv aan de prijzen kan doen.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 dec 2023 17:12

Jans schreef: 14 dec 2023 16:48
nijkie schreef: 14 dec 2023 16:37
Jans schreef: 14 dec 2023 16:01
Dan is het toch duidelijk dat het land zoiets wil? De Nederlander is steeds hoger opgeleid, dus daar zou het niet aan moeten liggen. De meesten weten echt wel waar ze op stemmen.
Je moet het per wijk bekijken,bij mij meerendeel pvv ondanks dat de wijk rond de 35 jaar oud is.Goedkoopste koophuis €330.000 momenteel.Ik zie het als een noodkreet of signaal waarom er zoveel pvv gestemd is.
Ik geloof dat niet, de Nederlander wil van sommige zaken af. Heeft genoeg van het verhaal dat asielzoekers vooral van toegevoegde waarde zijn. Zo ongeveer de mensen die ons uit de nood komen helpen. Luisteren naar de inwoners van Budel, van Ter Apel zou ook kunnen helpen.
Misschien kun je, @nijkie, uitleggen wat de PVV aan de huizenprijzen kan doen? Ik denk wel dat ik de oplossing van Wilders weet: "weg met dat gezeik van milieu, geen cent meer naar het buitenland"
Wat Nijkie volgens mij bedoelt is dat je het stemgedrag per wijk/stembureau kunt bekijken (bijvoorbeeld via de site van NRC)
Dat geeft wel enig inzicht in wat mensen op welke plek en vanuit welke (vermeende) achtergrond gestemd hebben.
Bij ons was dat in het bureau waar ik gestemd heb hoofdzakelijk PVV. Was ik gaan stemmen in een ander bureau hier net om de hoek dan was dat anders; hoofdzakelijk PVDA/GR Links. En weer iets verder, in een wijk met oude villa's van meer dan 700.000€ was het hoofdzakelijk VVD.

En over de hoogopgeleiden: het onderwijsniveau daalt congruent met het opleidingsniveau in Nederland, dat zegt dus niets.

En ten slotte: waar jij asielzoekers schrijft bedoel je waarschijnlijk arbeidsmigranten. Die zijn jarenlang als toegevoegde waarde verkocht. maar kijk eens wat er nu in Venlo aan de hand is...

Budel en Ter Apel zijn enorme problemen ja! Reden temeer om de spreidingswet gewoon door te laten gaan zoals in onze parlementaire democratie al besloten was. Zelfs Rutte vindt de motie van Yeşilgöz niet rechtstatelijk en heeft hem dus ook afgeraden!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8827
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 dec 2023 17:26

Denk je echt dat die spreidingswet, bijvoorbeeld in Harskamp, gewoon geaccepteerd gaat worden? Zo kun je vast nog meer plaatsen bedenken.
Daarnaast denk ik dat vooral de asielzoekers als probleem aangewezen worden door velen.
Ik weet echt hoe heel veel arbeidsmigranten gehuisvest zijn, maar geven die ook zo veel overlast? Dit is een serieuze opmerking, ik weet het niet.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8910
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 14 dec 2023 17:30

@Enzzo,inderdaad goede uitleg.
@ Jans,wat versta jij onder overlast?
Overlast is er bij mij in de wijk niet,maar gedrag normen en waarden zijn de achterliggende reden.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1368
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 14 dec 2023 17:42

Het zou wel solidair zijn van de mensen in Harskamp als ze een aantal asielzoekers zouden accepteren en waarom zouden er niet een aantal asielzoekers in Harskamp kunnen wonen? Het zijn geen criminelen. Het zijn mensen gevlucht voor de situatie in hun eigen land.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8827
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 dec 2023 17:54

ColumsbusMJ schreef: 14 dec 2023 17:42 Het zou wel solidair zijn van de mensen in Harskamp als ze een aantal asielzoekers zouden accepteren en waarom zouden er niet een aantal asielzoekers in Harskamp kunnen wonen? Het zijn geen criminelen. Het zijn mensen gevlucht voor de situatie in hun eigen land.
Dat is wel kort door de bocht. Ook veilige landers behoren in eerste instantie tot de binnenkomende asielzoekers.

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1368
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 14 dec 2023 17:58

Die zouden in theorie snel weer teruggestuurd moeten worden. Blijf ik wel bij het punt dat asielzoekers (veilige landers of gevlucht) net als de burgers van Nederland over het algemeen geen criminelen zijn.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3203
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 14 dec 2023 18:55

De eerste behoefte is om statushouders uit ter Apel en Budel naar een andere locatie te krijgen. Nu zijn er 1300 in hotels ondergebracht om ruimte in ter Apel te krijgen. Dat zijn dus geen veilige landers. Ter Apel en Budel is even goed regio, dus de 4 partijen sluiten zelf de ogen voor een gedeelte regio.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 dec 2023 18:57

Jans schreef: 14 dec 2023 17:54
ColumsbusMJ schreef: 14 dec 2023 17:42 Het zou wel solidair zijn van de mensen in Harskamp als ze een aantal asielzoekers zouden accepteren en waarom zouden er niet een aantal asielzoekers in Harskamp kunnen wonen? Het zijn geen criminelen. Het zijn mensen gevlucht voor de situatie in hun eigen land.
Dat is wel kort door de bocht. Ook veilige landers behoren in eerste instantie tot de binnenkomende asielzoekers.
Maar het probleem is nu juist dat de binnenkomstcentra zo overvol zijn, mede door de bureaucratie en onwelwillendheid van het COA, dat om het even welk "merk" asielzoeker nu op stoelen moet slapen en geen enkele humane behandeling krijgt!
Enige doorstroom van "onveilige landers" zou het probleem op kunnen lossen en tevens een versnelde procedure voor de zogenaamde veiligelanders kunnen bewerkstelligen.
De huidige situatie is gewoon inhumaan, schandalig!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13443
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 14 dec 2023 19:06

Jans schreef: 14 dec 2023 16:01
wasbeer2006 schreef: 14 dec 2023 15:57
daniel1975 schreef: 14 dec 2023 12:43 Als ze dit niet fixen wordt de volgende verkiezing een nóg rechtsere uitslag.
Daar ben ik ook bang voor.
En ik denk dat het dan nog lastiger gaat worden.

Ik zie Wilders niet kleiner worden namelijk in zo,n geval, zeker niet op korte termijn.
Dan is het toch duidelijk dat het land zoiets wil? De Nederlander is steeds hoger opgeleid, dus daar zou het niet aan moeten liggen. De meesten weten echt wel waar ze op stemmen.
Ik vind dat een vorm van overschatting, denken dat mensen met een hoge opleiding of een hoge functie hebben slim zijn. Het zijn vaak heel veel andere kenmerken die ze daar brengen. En die kenmerken hebben een deel van deze stemmers ook. ikke ikke ikke. Een deel zeg ik he!

Wilders heeft prima punten mbt de zorg, tandarts erin eigen risico eraf (eigen risiso dan wel met inkomens onder de 50K) Betere oudere zorg etc en dat kunnen we best betalen als we wat handiger met dingen omgaan.

Migratie punt ik ook met hem eens, grenzen bijna dicht. Maar dat moet je niet ook de ontwikkelingshulp stoppen en geen steun aan oekraine meer geven, want dan staan er over vijf jaar ook Polen aan je grens als je pech hebt en nog meer mensen uit Afrika. Er komen al spanjaarden naar NL omdat ze het te warm vinden in Spanje, laat staan Afrika.

Gesloten