Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8827
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 dec 2023 19:36

Voor de mensen die nog steeds in de waan zijn, of willen zijn, dat de ziektekosten gedekt zijn met het bedrag van de verzekering, laten we zeggen 150 euro per maand, volgend jaar maakt de overheid 32 miljard over naar de ziektekostenverzekeraars.

Er komen al spanjaarden naar NL omdat ze het te warm vinden in Spanje, Het bevalt ons als klimaat- en natuuremigrant nog steeds prima in Zuid-Frankrijk. Maar je zult ons nooit horen over hoe beroerd het in Nederland is, we komen er regelmatig en graag.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 dec 2023 21:06

Jans schreef: 14 dec 2023 19:36 Voor de mensen die nog steeds in de waan zijn, of willen zijn, dat de ziektekosten gedekt zijn met het bedrag van de verzekering, laten we zeggen 150 euro per maand, volgend jaar maakt de overheid 32 miljard over naar de ziektekostenverzekeraars.

Er komen al spanjaarden naar NL omdat ze het te warm vinden in Spanje, Het bevalt ons als klimaat- en natuuremigrant nog steeds prima in Zuid-Frankrijk. Maar je zult ons nooit horen over hoe beroerd het in Nederland is, we komen er regelmatig en graag.
Lekker makkelijk! Je kunt alle kanten op, hoeft je niet aan te melden met een tasje vol prularia, vervuild en vernederd, ontdaan van je spaarcenten en de zorg over een bussel kinderen, je kunt gaan en staan waar je wilt: Beetje warm en wat te droog rond de Mont Ventoux? okay dan pakken we de Toyota en gaan even bijtanken in Nederland.
Was het voor iedereen maar zo eenvoudig...
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8827
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 dec 2023 21:24

Goh, volgens mij is dat iemand die net zo te werk gaat?
Ik heb die term overgenomen van een Belgische orthopeed hier in de omgeving. Heel verrassend misschien maar wij kosten de Franse overheid geen cent, we brengen zelfs geld mee.
Je begrijpt waarschijnlijk wel dat ik geen koffie bij je kom drinken
Ik reageerde gewoon op de opmerking over Spanjaarden die naar Nederland komen, had ik zelfs heel duidelijk aangegeven.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 dec 2023 23:47

Jans schreef: 14 dec 2023 21:24 Goh, volgens mij is dat iemand die net zo te werk gaat?
Doel je op mij? Sorry Jans maar dan heb je toch echt een héél verkeerd beeld van mij

Jans schreef: Ik heb die term overgenomen van een Belgische orthopeed hier in de omgeving. Heel verrassend misschien maar wij kosten de Franse overheid geen cent, we brengen zelfs geld mee.
Geen idee wat je hiermee bedoelt, behoudens het feit dat je je achter anderen verschuilt

Jans schreef:Je begrijpt waarschijnlijk wel dat ik geen koffie bij je kom drinken
Nou die invitatie staat nog steeds hoor! misschien een goede manier om de lucht tussen ons eens op te klaren.

Jans schreef:Ik reageerde gewoon op de opmerking over Spanjaarden die naar Nederland komen, had ik zelfs heel duidelijk aangegeven.

En ik reageerde op het feit dat je asielzoekers in dezelfde hoek plaatst, althans zo las ik dat. Mensen op de vlucht voor oorlog, die hun hele hebben en houden hebben achtergelaten om een beter leven te zoeken voor zichzelf en hun kinderen en totalitaire dictatoriale regimes ontvluchten omdat hun afwijkende mening een doodvonnis betekent in het land van herkomst behoor je fatsoenlijk op te vangen in mijn opinie!
Ik wil daarmee niet zeggen dat dit de taak is van Nederland, wat mij betreft liever in de regio zelf, maar een land wat pretendeert fatsoenlijk te zijn, democratisch te zijn en bovenal via excuses voor zijn eigen slavernijverleden zo ontzettend braaf pretendeert te zijn legt zich daarmee impliciet de taak op om ook vluchtelingen fatsoenlijk op te vangen!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1368
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 15 dec 2023 06:32

Jans schreef: 14 dec 2023 19:36 Voor de mensen die nog steeds in de waan zijn, of willen zijn, dat de ziektekosten gedekt zijn met het bedrag van de verzekering, laten we zeggen 150 euro per maand, volgend jaar maakt de overheid 32 miljard over naar de ziektekostenverzekeraars.

Er komen al spanjaarden naar NL omdat ze het te warm vinden in Spanje, Het bevalt ons als klimaat- en natuuremigrant nog steeds prima in Zuid-Frankrijk. Maar je zult ons nooit horen over hoe beroerd het in Nederland is, we komen er regelmatig en graag.
Ik zou na de afgelopen maanden ook graag als klimaat- en natuuremigrant vertrekken naar zonniger gelegen gebieden. De droogte in Spanje van het afgelopen jaar/de afgelopen jaren is echter wel iets wat mij zorgen baart. Delen van het landen veranderen al in woestijn, bosbranden teisteren het land en er waren ver voor de zomer al watertekorten. Ik denk dat Enzzo doelde op de verslechterde situatie in Spanje die zorgt voor klimaatemigratie richting kouder en natter gelegen landen.

Overigens is het fijn voor Frankrijk als veel Nederlandse pensionado richting het Zuiden trekken en daar hun geld uitgeven. Voor de Nederlandse economie is het natuurlijk minder als kapitaalkrachtige mensen vertrekken uit Nederland. Dit is geen kritiek, maar een observatie.

Jonge vluchtelingen lijken mij ook ontwrichtend te zijn voor de economie van het land van herkomst. Dit zijn mensen die nog een werkend leven voor zich hebben, zullen zorgen voor een nieuwe generatie en zoals het CDA zou stellen daarmee de hoekstenen van de samenleving vormen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 dec 2023 06:59

wasbeer2006 schreef: 14 dec 2023 19:06 [
Wilders heeft prima punten mbt de zorg, tandarts erin eigen risico eraf (eigen risiso dan wel met inkomens onder de 50K)
Waarom moet eigen risico eraf?
Mensen kunnen ook zelf gewoon war geld opzij leggen om dat eigen risico te betalen. Laat er maar een kleine drempel zijn hoor, totaal geen probleem mee.
Deze valt imho echt onder symboolpolitiek wat we vervolgens middels ander belastinggeld gewoon alsnog betalen.
Pak liever grotere problemen aan zoals de ouderenzorg, onderwijs, etc.
Less is bore

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5989
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 15 dec 2023 07:16

daniel1975 schreef: 15 dec 2023 06:59
wasbeer2006 schreef: 14 dec 2023 19:06 [
Wilders heeft prima punten mbt de zorg, tandarts erin eigen risico eraf (eigen risiso dan wel met inkomens onder de 50K)
Waarom moet eigen risico eraf?
Mensen kunnen ook zelf gewoon war geld opzij leggen om dat eigen risico te betalen. Laat er maar een kleine drempel zijn hoor, totaal geen probleem mee.
Deze valt imho echt onder symboolpolitiek wat we vervolgens middels ander belastinggeld gewoon alsnog betalen.
Pak liever grotere problemen aan zoals de ouderenzorg, onderwijs, etc.
Omdat ik, en met mij velen, gestraft worden voor chronisch ziek zijn, waar we niks aan kunnen doen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 15 dec 2023 07:25

wasbeer2006 schreef: 14 dec 2023 19:06

Ik vind dat een vorm van overschatting, denken dat mensen met een hoge opleiding of een hoge functie hebben slim zijn. Het zijn vaak heel veel andere kenmerken die ze daar brengen. En die kenmerken hebben een deel van deze stemmers ook. ikke ikke ikke. Een deel zeg ik he!
................
Wat is slim, wat is verstandig, wat is kennis, wat is inzicht en in welke mate speelt intelligentie daar in mee. Kan je vele kanten mee uit. Meestal is dat de kant van het punt dat je wil maken.

Wat is er mis met ikke ikke ikke? Is daar dan niet het kapitalistische model op gebouwd? en bij uitbreiding het neoliberale model dat door alle partijen wordt aangehangen (behalve misschien marxistisch geïnspireerde partijen).
Stemmen mensen dan niet nagenoeg allemaal op partijen die het neoliberalisme omarmen? Is de EU dan niet bij uitstek een neoliberaal project? Wie wil er afstand van nemen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 dec 2023 07:27

@jpar Voor die groep draag ik graag bij.
Maar niet voor die lui die voor elk wissewasje naar de dokter gaan of die als gevolg van ongezond leven zorg nodig hebben.
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 15 dec 2023 07:31

daniel1975 schreef: 15 dec 2023 06:59

Waarom moet eigen risico eraf?
Mensen kunnen ook zelf gewoon war geld opzij leggen om dat eigen risico te betalen. Laat er maar een kleine drempel zijn hoor, totaal geen probleem mee.
Deze valt imho echt onder symboolpolitiek wat we vervolgens middels ander belastinggeld gewoon alsnog betalen.
Pak liever grotere problemen aan zoals de ouderenzorg, onderwijs, etc.
Ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen niet zo makkelijk is om zelf wat geld opzij te leggen. Het is een foute projectie om dit vanuit je eigen comfortabele positie door te trekken naar iedereen.

Misschien is het een goed idee om eigen risico te bepalen aan de hand van je inkomen én vermogen, kan er bij sommigen wat af en bij sommigen veel bij.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 dec 2023 07:43

Het zijn leuke kreten van Wilders maar zolang het allemaal betaald moet worden door te stoppen met "milieu-onzin", gaat het hooguit om een oplossing voor de korte termijn. Dan moet je wel uit het klimaatakkoord kunnen stappen. Op de lange termijn wordt alles duurder en lopen we op economisch vlak enorm achter de feiten aan.


Het hele stuk bestaanszekerheid is met rechts beleid, waarbij nivelleren een vies woord is, één grote leugen.

Als het gaat lukken migratie te beperken, was dat zonder PVV evengoed gelukt. Ook de VVD en NSC weten dat ze daar op afgerekend gaan worden.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 dec 2023 07:57

Ernie C. schreef: 15 dec 2023 07:43
Het hele stuk bestaanszekerheid is met rechts beleid, waarbij nivelleren een vies woord is, één grote leugen.
Dacht dat ik de enige was die die contradictie zag. Toen jaren geleden Hans Spekman riep "nivelleren is een feest" stond heel rechts NL op de achterste benen. Nu is het dezelfde boodschap in een ander jasje en wordt het wel gevierd als het beste idee ooit.

Maar waar ik wel beetje klaar mee ben is dat ALLES nu betaald moet gaan worden door de hardwerkende ;-) Nederlander.
Extra geld naar de zorg in de breedste zin: de rijkeren betalen
In principe wordt elke hete aardappel nu bij de meer kapitaalkrachtige burgers neergelegd, en die grens ligt echt niet superhoog. Want bij 1.5x modaal kun je veel meer halen dan bij alleen de miljonairs.
Less is bore

Gesloten