Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 dec 2023 08:03

En dit is het echte probleem: https://nos.nl/artikel/2501637-prognose ... rs-in-2037
We zijn domweg met teveel mensen in dit kleine landje.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13443
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 15 dec 2023 09:03

daniel1975 schreef: 15 dec 2023 07:57
Ernie C. schreef: 15 dec 2023 07:43
Het hele stuk bestaanszekerheid is met rechts beleid, waarbij nivelleren een vies woord is, één grote leugen.
Dacht dat ik de enige was die die contradictie zag. Toen jaren geleden Hans Spekman riep "nivelleren is een feest" stond heel rechts NL op de achterste benen. Nu is het dezelfde boodschap in een ander jasje en wordt het wel gevierd als het beste idee ooit.

Maar waar ik wel beetje klaar mee ben is dat ALLES nu betaald moet gaan worden door de hardwerkende ;-) Nederlander.
Extra geld naar de zorg in de breedste zin: de rijkeren betalen
In principe wordt elke hete aardappel nu bij de meer kapitaalkrachtige burgers neergelegd, en die grens ligt echt niet superhoog. Want bij 1.5x modaal kun je veel meer halen dan bij alleen de miljonairs.
Ja maar dat is vrij logisch dat degene die het geld hebben het ook betalen. Hoe zou je het anders willen doen?

Ik bedoel ook niet extra geld en ga je gang. Maar de maatregelen die worden genomen op dit moment raken de minder bedeelde het hardst, dat is gewoon heel raar.
-De hoge(re) rente
-De extra energiekosten belastingen en kosten
-De extra dure boodschapppen

Die hogere rente is een hele vieze, de ECB is veel te laat met rente verhogen, een jaar of twee minimaal. Dan ineens vliegt ie omhoog en je zal heel snel zien dat ie de komende twee jaar weer hard gaat dalen.
Van deze ingreep heeft een bepaalde groep mensen enorme last die er vrij weinig aan kunnen doen.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 dec 2023 10:08

daniel1975 schreef: 15 dec 2023 08:03 En dit is het echte probleem: https://nos.nl/artikel/2501637-prognose ... rs-in-2037
We zijn domweg met teveel mensen in dit kleine landje.
Yep.
WWIII zou zomaar eens een prima oplossing kunnen zijn. Even een echte reset. Een kans die we met Corona toch een beetje hebben laten liggen..............
Een wijs man heeft eens gezegd dat je een goed crisis niet moet verspillen maar wij hebben het gedaan!

Stapje terug en wat bewuster is zonder stevige regie (of een echte crisis) blijkbaar erg lastig.
Neem de komende twee mooiste weken van het jaar:
Hoeveel eten gaat er weggegooid worden? (verspilling van grondstoffen en energie voor productie en vervoer)
Vuurwerk (slecht voor milieu, druk op de zorg, trauma voor veel dieren en mensen)
De enorme berg afval die door miljoenen kerstpakketten wordt veroorzaakt (echt walgelijk)
De enorme berg producten uit kerstpakketten die niet gebruik gaan worden (verspilling grondstoffen en energie)
De verkeersongelukken door teveel drank
De agressie tegen hulpdiensten
De walgelijke hoeveelheden doorgaans mega ongezond eten dat naar binnen gaat (onnodige footprint voedselketen en druk op zorg)
En de mentale gesteldheid van veel mensen knapt niet op door het keurslijf waarin we twee weken gaan zitten. (vele verdoven dat dan maar door drank)
En als klap op de vuurpijl: ondanks al die miljoenen mensen een enorme hoeveelheid eenzaamheid!

De mooiste tijd van het jaar?

Zeker want het symboliseert zo, zo, zo verdomd goed dat allemaal maar meer willen en niemand ergens wil inleveren.
We klagen over politici die zich pervers gedragen en vooral aan zichzelf denken maar de komende twee weken gaan we op schitterende wijze laten zien dat we geen haar beter zijn.
Natuurlijk zitten er nu achter het toetsenbord te steigeren: "maar ik ben zo niet!"
Vast..............en dat is dat niet precies het probleem?

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4930
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 15 dec 2023 10:11

daniel1975 schreef: 15 dec 2023 08:03 En dit is het echte probleem: https://nos.nl/artikel/2501637-prognose ... rs-in-2037
We zijn domweg met teveel mensen in dit kleine landje.
Onbegrijpelijk, die hebben dadelijk allemaal een huis , een auto, een doctor, een tandarts , een school enz, enz nodig....

Komt er nu niemand op het idee om al die arbeidsimmigranten een tijdelijke visa te geven......
Dan heb je het nog enigszins onder controle,

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 dec 2023 11:22

Gastheerg schreef: 15 dec 2023 10:08 Yep.
WWIII zou zomaar eens een prima oplossing kunnen zijn. Even een echte reset. Een kans die we met Corona toch een beetje hebben laten liggen..............
Een wijs man heeft eens gezegd dat je een goed crisis niet moet verspillen maar wij hebben het gedaan!

Stapje terug en wat bewuster is zonder stevige regie (of een echte crisis) blijkbaar erg lastig.
Neem de komende twee mooiste weken van het jaar:
Hoeveel eten gaat er weggegooid worden? (verspilling van grondstoffen en energie voor productie en vervoer)
Vuurwerk (slecht voor milieu, druk op de zorg, trauma voor veel dieren en mensen)
De enorme berg afval die door miljoenen kerstpakketten wordt veroorzaakt (echt walgelijk)
De enorme berg producten uit kerstpakketten die niet gebruik gaan worden (verspilling grondstoffen en energie)
De verkeersongelukken door teveel drank
De agressie tegen hulpdiensten
De walgelijke hoeveelheden doorgaans mega ongezond eten dat naar binnen gaat (onnodige footprint voedselketen en druk op zorg)
En de mentale gesteldheid van veel mensen knapt niet op door het keurslijf waarin we twee weken gaan zitten. (vele verdoven dat dan maar door drank)
En als klap op de vuurpijl: ondanks al die miljoenen mensen een enorme hoeveelheid eenzaamheid!

De mooiste tijd van het jaar?

Zeker want het symboliseert zo, zo, zo verdomd goed dat allemaal maar meer willen en niemand ergens wil inleveren.
We klagen over politici die zich pervers gedragen en vooral aan zichzelf denken maar de komende twee weken gaan we op schitterende wijze laten zien dat we geen haar beter zijn.
Natuurlijk zitten er nu achter het toetsenbord te steigeren: "maar ik ben zo niet!"
Vast..............en dat is dat niet precies het probleem?
Corona was niet erg genoeg. Iedereen kon het eind van de tunnel zien (in voorjaar trekt het weg), dus met de nodige tegenzin werd het gewoon uitgezongen. Inclusief mijzelf want ik ging ook ondanks alle code oranje onzin gewoon op vakantie naar het buitenland.
En Oekraine is de eerste 1.5 jaar teveel gejubeld dat met wat westerse steun Putin wel even terug zou worden geduwd. En zie waar we nu staan. De échte Oekraine crisis moet nog beginnen imho........

Maar deel van de terechte punten die je aangeeft hebben geen ruk met kerst te maken. Agressie tegen hulpverleners is helaas tegenwoordig jaarrond een ding en de politie mag bijna niks meer er tegen doen zonder aanklachten te krijgen, gefilmd te worden, veel papierwerk, etc.
En die kapitalen aan vuurwerk en overdadig eten geven aan dat het met een heel deel van onze bevolking zo slecht nog niet gaat. Ik heb dan weer meer moeite met de recordwinsten van de supermarkten die de corona en energie crisis gewoon misbruikt hebben om hun marges fors te vergroten. Met kerst kun je er nog voor kiezen om overdadig in te kopen of niet, die overige 51 weken/jaar is alles ook gewoon duurder geworden, incl alle basisbehoeften.

Kerstpakketten hebben we hier getracht af te schaffen en om te zetten naar een waardebon. Kwam 2 jaar lang zoveel commentaar op dat de directie weer is gezwicht en dat er nu weer een pakket komt. Gelukkig wel custom samengesteld zonder de cliche ragoutbakjes en andere zinloze dingen.


mao schreef: 15 dec 2023 10:11
daniel1975 schreef: 15 dec 2023 08:03 En dit is het echte probleem: https://nos.nl/artikel/2501637-prognose ... rs-in-2037
We zijn domweg met teveel mensen in dit kleine landje.
Onbegrijpelijk, die hebben dadelijk allemaal een huis , een auto, een doctor, een tandarts , een school enz, enz nodig....

Komt er nu niemand op het idee om al die arbeidsimmigranten een tijdelijke visa te geven......
Dan heb je het nog enigszins onder controle,
En alle 85+ dan maar een spuitje?
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 dec 2023 11:36

En deze is natuurlijk altijd van toepassing in deze maand ;-)
Bijlagen
IMG_9824.jpeg
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 dec 2023 14:53

Heerlijk

Ik heb in diverse management teams heel wat nare beslissingen moeten nemen. Eentje viel toch slecht.
Ik had er op aangedrongen om de beruchte doos te vervangen door een doe-kaart.
Dus indoor skydiven, golf clinic,proefduik etc.
Ik had mn hielen nog niet gelicht en de doos met ragoutbakjes waren er weer.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8827
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 dec 2023 15:22

Gastheerg schreef: 15 dec 2023 14:53 Heerlijk

Ik heb in diverse management teams heel wat nare beslissingen moeten nemen. Eentje viel toch slecht.
Ik had er op aangedrongen om de beruchte doos te vervangen door een doe-kaart.
Dus indoor skydiven, golf clinic,proefduik etc.
Ik had mn hielen nog niet gelicht en de doos met ragoutbakjes waren er weer.
Dus als manager voelde je ook niet aan wat het personeel wilde.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 dec 2023 15:52

*zucht*
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8827
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 dec 2023 16:18

daniel1975 schreef: 15 dec 2023 15:52*zucht*
Ja zucht nog maar eens, maar ik hoop toch dat je je personeel ook een aangename Kerst toewenst, en dat die anders is dan dat je zelf wilt.... Iets te veel mensen weten zelf wel wat goed is, maar willen anderen ook zo graag vertellen wat ze moeten doen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 dec 2023 17:46

Het punt is dat je beter een belevenis kan geven, maar blijkbaar is graven in een doos naar dat ene pak koekjes dat wel weg te knauwen is, tussen al het smerige voer de mooiste beleving van het jaar.

Begrijpelijk dat je dat niet doorhebt toch?
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 dec 2023 18:40

Wat kun jij de laatste dagen dingen weer heerlijk beeldend brengen :lol:
Less is bore

Gesloten