Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 dec 2023 00:38

@jans:Als manager van een innoverend bedrijf heb je juist de taak mensen uit hun comfortzone te halen.
En golf clinic vind ik zelf niks maar was 1 van de vele keuzes.
Schilder, beeldhouwer workshops is ook niet mijn ding maar waren ook opties.
Probleem bleek ook vooral de vrouwen die thuis zaten en een doos blikjes blijkbaar als groot gastronomisch orgasme ervaren.
Als je met een tut getrouwd bent moet je misschien ook niet bij een innovatief bedrijf gaan werken.

Ben er al even weg en feit dat er meerdere pogingen gedaan zijn mij terug te halen zal m'n inleving niet zo slecht geweest zijn ;-)

In mijn huidige rol als partimer heb ik geen tijd voor onzin als kerstpakketten en daar ben ik niet rouwig om.
Donderdag hebben we kerstlunch en daar kan ik echt van genieten. Paar uurtjes pret maken met elkaar geniet ik meer van dan van zo'n doos die we daarna meekrijgen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8827
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 16 dec 2023 08:56

Ja Gastheer, niet iedereen heeft dezelfde zaken in het leven waar ze van genieten. En om andermans vrouw een tut te noemen gaat mij heel ver, die mannen vinden het misschien wel heel fijn zo'n huiselijk type te hebben. Ieder zo zijn eigen geneugten.
Ik ken mensen die bij innoverende bedrijven werken, die niets hebben met gastronomie. (Mij maak je niet blij met zeedieren)

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1368
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 16 dec 2023 09:25

Opvallend hoeveel mensen jij kent die door hun zijn of hun doen een stelling onderuit weten te halen.

Een kerstpakket is in heel veel gevallen een gedrocht. Het kost vooral geld en ik vraag mij af of je je werknemers er echt blij mee maakt. Geef het uitgegeven geld liever aan de voedselbank, dan help je de medemens die het wat minder heeft. Of geef je mensen de keuze of ze wel of geen pakket willen. Ik vind het een verspilling van rotzooi.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 dec 2023 09:41

Wij hebben nu die gulden middenweg door een custom pakket te geven. Zit iets minder in dan bij een standaard pakket van €70, maar wel zinnige dingen die in de breedte wel gewaardeerd zullen worden. Dus geen kunstzinnige “made in china” plastic schaaltjes, ovenwanten en ragoutbakjes.
Oerhollands polderen ;-)
En vanuit een aantal vrijwilligers wordt transport naar de voedselbank geregeld als mensen het willen schenken.
Prima compromis denk ik.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8827
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 16 dec 2023 09:57

Lijkt mij een prima compromis Daniel.
@Columbus, er zijn ook echt kerstpakketten die geen gedrocht zijn. Die niet uit eten bestaan die bijna aan het eind van de houdbaarheid zijn.
Waar het mij om gaat is dat het makkelijk is om vanuit je eigen ideeën voor anderen te denken wat goed voor ze zou zijn, terwijl ze daar echt niet altijd op zitten te wachten. Goed doe je het toch nooit voor de hele groep.
Ik kan er niets aan doen, ik kom uit een eenvoudige familie en maar een enkeling zou blij zijn met een klein pakket met dezelfde waarde, maar luxere producten.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8910
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 16 dec 2023 10:06

Maar we gaan weer verder met de politiek😉
Vindt dit ook wel een dingetje zonder oplossing.
https://www.deorkaan.nl/grote-zorgen-za ... n-bij-ebs/
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 16 dec 2023 10:21

daniel1975 schreef: 16 dec 2023 09:41 Wij hebben nu die gulden middenweg door een custom pakket te geven. Zit iets minder in dan bij een standaard pakket van €70, maar wel zinnige dingen die in de breedte wel gewaardeerd zullen worden. Dus geen kunstzinnige “made in china” plastic schaaltjes, ovenwanten en ragoutbakjes.
Oerhollands polderen ;-)
En vanuit een aantal vrijwilligers wordt transport naar de voedselbank geregeld als mensen het willen schenken.
Prima compromis denk ik.
Ik weet niet of hier in Vlaanderen dit ook zo gedaan wordt. Ik ken het alvast niet op die manier.

Op ons bedrijf kreeg je vroeger een pakket wijn, goeie wijn naar verluid, maar ik drink geen wijn.
De kaders en bestuursleden kregen twee pakketten wijn, logisch zeker?
Later kon je kiezen tussen pakket wijn en cadeaucheque van 75 euro.
Nu kan je niet meer kiezen maar krijgt iedereen cadeaucheque van 50 euro en ecocheque van 100 euro.
Meeste mensen zijn hier wel tevreden mee.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3203
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 16 dec 2023 10:31

Blijft een lastig thema, die kerst schenken. Bij mij op het bedrijf hadden wij een aantal jaren de gelegenheid om een kerstmarkt te bezoeken. Met de tegoedbon kon je dan shoppen langs kraampjes van lokale ondernemers. Een leuk initiatief. Na een aantal jaren heb je dat echter ook wel gezien. Vrijwel elk jaar hetzelfde aanbod en eerlijk gezegd, is het merendeel op vrouwen gericht. Je mag je partner meenemen, maar dan nog. Nu zijn we weer terug naar een kerstpakket en een tegoed bon.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 dec 2023 10:35

ColumsbusMJ schreef: 16 dec 2023 09:25

Een kerstpakket is in heel veel gevallen een gedrocht. Het kost vooral geld en ik vraag mij af of je je werknemers er echt blij mee maakt. Geef het uitgegeven geld liever aan de voedselbank, dan help je de medemens die het wat minder heeft. Of geef je mensen de keuze of ze wel of geen pakket willen. Ik vind het een verspilling van rotzooi.
Het geld weggeven heb ik met m'n stomme kop ook eens voorgesteld. Wilde ik nog wel verdubbelen of zelfs nog meer. Overigens ik was medeeigenaar dus schoot in m'n eigen voet.
Weggeven was geen optie terwijl ieder daar 3,4 keer modaal verdiende! We willen een doos!

Verder is het simpel: pak een kerstpakket uit. Doe alle verpakking (dus ook doosjes, zilverpapier etc) terug in de doos. Doe het eten en drinken in een emmer.
Wat heb je dan?
Een doos met afval en een emmer met teveel zout, teveel vet, teveel suiker en teveel alcohol.
Daar krijgen we dus een paar miljoen paar handen voor op elkaar?

En een pakket met spullen? Kijk vanaf 26 december eens op marktplaats!
Wil je toch wat doen als bedrijf is een kaart geven voor een doe ding (zaten ook goede doelen bij) de minst dramatische en geeft de kleinste berg afval.

De oplossing die Daniel aangeeft zijn een prima begin maar het kerstpakket laat zo mooi zien hoe krampachtig we ons vasthouden aan wat we hebben. En dat kan niet. Het MOET anders!
En dat is dan ook nog eens het werkende deel van de maatschappij waar we het van zouden moeten hebben!
Voor iedere regering van welke samenstelling dan ook is het gebrek aan veranderingsbereidheid bij de burgers een enorm probleem.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3203
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 16 dec 2023 10:58

Dat zie je met de jaarlijkse vuurwerk discussie ook. Dan wordt er voorgesteld om als alternatief een vuurwerkshow te organiseren. Begin nu gewoon met die vuurwerkshow zonder dat totaal verbod al in te voeren. Mogelijk wordt de wens om zelf af te steken, dan vanzelf minder.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5989
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 16 dec 2023 11:18

Dat zou ik graag zien. Onze dieren zijn elk jaar zo bang en er komt elk jaar meer.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 dec 2023 12:50

JPAR schreef: 16 dec 2023 11:18 Dat zou ik graag zien. Onze dieren zijn elk jaar zo bang en er komt elk jaar meer.
Vriendje door vuurwerk verloren dus ik ben al helemaal niet de persoon waar we een besluit over een vuurwerkverbod over moeten laten.
Maar bewust creëren van luchtvervulling en miljoenen dieren en beesten in de stress helpen blijft toch een bizarre traditie.

Tradities..............we zijn er zo gek op..........

Gesloten