Sram axs multiclics / wireless blips
-
- Forum-lid
Ik heb een fiets met Force axs, nu zou ik bovenop het stuur schakelaars willen bijplaatsen, heb dit ook bij mijn Shimano di2 en bij het klimmen of handen bovenop het stuur vind ik dit makkelijk. Nu heeft Sram 2 mogelijkheden, multiclics en wireless blips. De wireless plaats je waar je wil (batterijen zijn wel niet vervangbaar), de multiclics zijn bedraad , vraag me wel af of kabel van 150 mm lang genoeg is voor een 42 stuur, 450 mm is dan weer te lang. Heeft er iemand ervaring met deze schakelaars, welke zou het beste zijn (plaatsing, gebruik, looks) ?
Bedankt voor eventuele reacties.
Bedankt voor eventuele reacties.
-
- Forum-lid HC
Volgens mij heeft force geen connectoren voor een bekabelde versie, alleen red.
Maar wellicht alleen de nieuwe versie.
Maar wellicht alleen de nieuwe versie.
-
- Forum-lid
Mijn force shifters ( vorige model) hebben nog een ingang voor een extra aansluiting, volgens hetgeen ik opgezocht heb kunnen daar multiclics op aangesloten worden, op Rival daarentegen niet.
RED/Force: ingang voor bekabelde satelliet shifters. Draadloze blippers kunnen ook gebruikt worden.
Rival/Force MY2023: geen ingang, alleen de draadloze blippers kunnen gebruikt worden.
Rival/Force MY2023: geen ingang, alleen de draadloze blippers kunnen gebruikt worden.
-
- Forum-lid HC
Ik heb niet het idee dat je een verschil in gebruik zal merken. En de looks zal ook van het stuur afhangen.
Mijn voorkeur zou naar de draadloze variant uitgaan, aangezien je die kunt plaatsen waar je wilt.
Mijn voorkeur zou naar de draadloze variant uitgaan, aangezien je die kunt plaatsen waar je wilt.
Puntje van aandacht bij de draadloze variant: het is een wegwerp artikel aldus SRAM. Er is geen mogelijkheid om de ingebouwde batterij op te laden of te vervangen.
-
- Forum-lid
Mijn voorkeur zou de wireless zijn, maar dat je de batterij niet kunt vervangen/opladen vind ik wel een nadeel (heb wel ergens gelezen dat de batterij tot 9,5 jaar kan meegaan). Dat zal uiteraard van het gebruik afhangen, maar omdat ik enkele fietsen heb zal dit wel meevallen. Ik zou ze graag op het stuur zo kort mogelijk naast de stuurpen hangen, denk dat de kabeltjes van de multiclics (150mm) net te kort zijn.
Volgens mij kan je die bedrade variant ook in meerdere lengtes bestellen
https://www.bike-components.de/en/SRAM/ ... v0EALw_wcB
https://www.bike-components.de/en/SRAM/ ... v0EALw_wcB
-
- Forum-lid
Een lengte van ongeveer 180 mm zou ideaal zijn, als je 450 monteert heb je een hoop kabel over.
Dit ligt wel onder je stuurlint, maar zou dit geen raar gevoel zijn tijdens het fietsen?
Dit ligt wel onder je stuurlint, maar zou dit geen raar gevoel zijn tijdens het fietsen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Onderkant stuur tapen.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Of gewoon inkorten. Het zullen toch gewoon twee adartjes zijn neem ik aan.
Van die andere heb je ook 230mm kabels
Van die andere heb je ook 230mm kabels