Freehub te hard geluid. Kan ik die vervangen?
Welk vet is dat dan? Heb me daar tot naar gezocht en niet gevonden. Gebruik nu Galli grease van Dynamic daarvoor.Woefdram schreef: ↑20 dec 2023 10:55 Als het DT Swiss is of nauwkeurige kopie, kun je de cassette met hub en al eraf trekken. Met beleid, de ratchet en de veren liggen los. Daarna is het schoonmaken en nieuw vet erin, hiervoor is speciaal vet van DT Swiss, gewoon kogellager vet kan te plakkerig zijn. En inderdaad, het geluid is meteen een stuk minder.
Dogma F
Nou, gewoon DT Swiss special grease .
Omdat die "special grease" destijds overal uitverkocht was, heb ik de ratchets van mijn DT Swiss 350 achternaaf ingesmeerd met een papje van lithiumvet en Shimano dry PTFE kettingsmeer. Dat werkt tot nu toe prima (en is heerlijk stil!).
Extra voordeel: het kost geen fluit vergeleken met die "special grease" á €400+/kg.
Extra voordeel: het kost geen fluit vergeleken met die "special grease" á €400+/kg.
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Vet helpt even maar na een paar honderd km is het weer terug.
Ik vind de herrie fijn, scheelt echt ongelukken, mensen horen je goed rijden.
Ik vind de herrie fijn, scheelt echt ongelukken, mensen horen je goed rijden.
Enige wat je kunt doen is iets meer vet er in steken. Dat helpt meestal; tijdelijk. Probleem is vaak ook dat hoge carbon velgen als een soort klankkast gaan fungeren. Het is wat het is.
Ga niet lopen kloten met andere bodies of rarchets van DT zelf. De kans is zeer groot dat het niet past. Het idee van een ratchet mag gebruikt worden, daar de patent hierop verlopen is al een aantal jaar. Maar dat wil niet zeggen dat alles op elkaar uitwisselbaar is.
Het lijkt mij stug dat dit een EXP kopie is, DT is juist met de EXP gekomen om iets nieuws te hebben met een patent erop. Ik gok dat dit een chinese naaf is, die gaan niet betalen om EXP te mogen gebruiken, dan gaat het financiële plaatje onderuit. Dat dit een Chinese naaf is zegt overigens niets over de kwaliteit. In de zin dat er ook veel goeds tussen zit! Voor velen is China een vies woord.
Mooie fiets overigens. Ik zie steeds meer MMR voorbij komen op het instawebs in Nederland. Onbekend Spaans merk voor velen, maar wel leuke fietsen om te zien.
Ga niet lopen kloten met andere bodies of rarchets van DT zelf. De kans is zeer groot dat het niet past. Het idee van een ratchet mag gebruikt worden, daar de patent hierop verlopen is al een aantal jaar. Maar dat wil niet zeggen dat alles op elkaar uitwisselbaar is.
Het lijkt mij stug dat dit een EXP kopie is, DT is juist met de EXP gekomen om iets nieuws te hebben met een patent erop. Ik gok dat dit een chinese naaf is, die gaan niet betalen om EXP te mogen gebruiken, dan gaat het financiële plaatje onderuit. Dat dit een Chinese naaf is zegt overigens niets over de kwaliteit. In de zin dat er ook veel goeds tussen zit! Voor velen is China een vies woord.
Mooie fiets overigens. Ik zie steeds meer MMR voorbij komen op het instawebs in Nederland. Onbekend Spaans merk voor velen, maar wel leuke fietsen om te zien.
Erg mooie fiets, mooi geheel zo! Ik ken de wielen niet, maar smoelt goed! Voor wat betreft het geluid.. Accepteren of niet je benen stil houden
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nou dat vind ik ansich niet raar, maar je hebt wel heel veel verschillende diktes