Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Ter aanvulling... Het naastgelegen fietspad (genaamd: Molenslootpad) ligt oostelijk van de Gelderswoudseweg / Broekweg inderdaad op geruime afstand van de rijweg. Aan de zuidzijde op ±20 meter afstand en aan de noordzijde op ±40 meter. Lijkt mij dan ook dat het niet bij de rijweg hoort, hetgeen door onderstaand verkeersbord (impliciet) wordt bevestigd.
Pas aan de noordzijde van de rijweg worden (brom)fietsers namelijk verwezen naar het verplichte fietspad aan de linkerzijde. Tot dit kruispunt mag je dus op de rijweg fietsen/brommeren...
Pas aan de noordzijde van de rijweg worden (brom)fietsers namelijk verwezen naar het verplichte fietspad aan de linkerzijde. Tot dit kruispunt mag je dus op de rijweg fietsen/brommeren...
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ok, verkeersrechtelijk mag je er blijkbaar fietsen. Dan nog snap ik als fietser echt totaal niet dat je het wilt, al helemaal niet naast elkaar. Er is niet voor niets een aantal jaar geleden dat prachtige fietspad aangelegd.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Ja zo zijn er veel situaties.
Als iets mag hoeft het nog niet slim te zijn en andersom kan ook, soms is iets wat niet mag een stuk handiger of veiliger.
Als iets mag hoeft het nog niet slim te zijn en andersom kan ook, soms is iets wat niet mag een stuk handiger of veiliger.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zie bijv de hele discussie over waar een speedpedelec moet rijden. Er zijn plaatsen waar je ze écht niet op het fietspad wil hebben, maar er zijn ook plekken waar je absoluut niet als SP op de rijbaan wil rijden (paar duizend km eigen ervaring).
Less is bore
Ik kan het ergens wel begrijpen, juist als je weet dat je 500 meter(?) Verderop alsnog de weg op moet.daniel1975 schreef: ↑24 dec 2023 15:32 Ok, verkeersrechtelijk mag je er blijkbaar fietsen. Dan nog snap ik als fietser echt totaal niet dat je het wilt, al helemaal niet naast elkaar. Er is niet voor niets een aantal jaar geleden dat prachtige fietspad aangelegd.
Opzich is dat geen probleem als ze dit beter hadden ingericht en men daar niet vaak veel te hard wil rijden.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Ik ken dat fietspad goed. Fiets er iedere ochtend, maar kom dan vanuit Benthuizen tussen de weilanden door. Dat separate fietspad is heerlijk maar kent twee hele grote minpunten. Als je op de Gelderswoudse weg fietst schiet je zo de nogal gek aangelgde inrit voorbij. En als je weer.over moet steken om op dat "fietspad links" te komen vertikt 99% van de automobilisten om jou voorrang te geven ook al heb je dat daar gewoon wel. Van de week in de stortende regen ook zo.
Dat de provincie aan de ander kant van de weg bij het fietspad haaietanden heeft geschilderd maakt het er ook niet duidelijker op.
Dat de provincie aan de ander kant van de weg bij het fietspad haaietanden heeft geschilderd maakt het er ook niet duidelijker op.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Ik schiet die ingang ook vaak onbewust voorbij, ook al ken ik de situatie daar best redelijk.
Maar die weg is ondertussen wel dood geanalyseerd...feit blijft wel dat het toch wel wenselijk is om zo veel mogelijk de fietspaden te pakken als die er liggen.
En in ander nieuws,.. grappig dubbel interview met twee tour winnaars Janssen en Vollering
https://www.telegraaf.nl/sport/93614781 ... ang-vragen
Maar die weg is ondertussen wel dood geanalyseerd...feit blijft wel dat het toch wel wenselijk is om zo veel mogelijk de fietspaden te pakken als die er liggen.
En in ander nieuws,.. grappig dubbel interview met twee tour winnaars Janssen en Vollering
https://www.telegraaf.nl/sport/93614781 ... ang-vragen
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Ik kan alleen de foto zien, want het zit.achter.een betaalmuur... Maar heeft JJ serieus een kenteken met tour 68?
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Volgens NOS Sport wel.depoldertoerist schreef: ↑25 dec 2023 14:48 Ik kan alleen de foto zien, want het zit.achter.een betaalmuur... Maar heeft JJ serieus een kenteken met tour 68?
@NOSwielrennen
Te zien op de Belgische wegen: het kenteken van Jan Janssen. Het jaar waarin hij de Ronde van Frankrijk won, laat zich raden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC