Giant
Met mijn zoon kijk ik naar een TCR momenteel. Hij is 179cm met een binnenbeenlengte van 83cm. Wat zou de beste maat voor hem zijn? ML of L?
Ter vergelijking de huidige fiets erbij:
https://geometrygeeks.bike/compare/cann ... 23-2023-l/
Giant zet hem op een L maar ik neig toch echt meer naar een ML. Die L is wel een flink stuk langer en hoger. De ML heeft een stack die overeenkomt met de Caad12 met spacers. Dus hij zou zo op het eerste gezicht de TCR ML slammed kunnen rijden. Puur op stack gezien dan. De reach is dan wel iets langer. In het geheel is de ETT wel flink langer. Ook op ML maar al helemaal op L. Nu zit op de CAAD wel een zadelpen met 25mm setback en op de TCR geloof ik eentje zonder of heel weinig setback. Dus het verschil in reach is wel op te lossen op een ML. Maar op een L?
Giant zet hem op een L maar ik neig toch echt meer naar een ML. Die L is wel een flink stuk langer en hoger. De ML heeft een stack die overeenkomt met de Caad12 met spacers. Dus hij zou zo op het eerste gezicht de TCR ML slammed kunnen rijden. Puur op stack gezien dan. De reach is dan wel iets langer. In het geheel is de ETT wel flink langer. Ook op ML maar al helemaal op L. Nu zit op de CAAD wel een zadelpen met 25mm setback en op de TCR geloof ik eentje zonder of heel weinig setback. Dus het verschil in reach is wel op te lossen op een ML. Maar op een L?
Ride bikes, not tanks!
Je gaat je heup hoek toch niet wijzigen door nu ineens zonder setback te gaan rijden ? Je reach moet je juist niet te lang kiezen en als eerste kan je die compenseren met een iets kortere stuurpen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
De hoek van de zitbuis is anders als ik de CAAD vergelijk met de TCR. Die van de CAAD is steiler en daar zit een zadelpen met setback op. Dus een minder steile zitbuis met een zadelpen zonder setback leidt toch tot hetzelfde?
Ride bikes, not tanks!
Maat M/L als hij nu perfect op de caad 12 zit zou ik eerder naar een Propel kijken.leon1 schreef: ↑26 dec 2023 20:25 Met mijn zoon kijk ik naar een TCR momenteel. Hij is 179cm met een binnenbeenlengte van 83cm. Wat zou de beste maat voor hem zijn? ML of L?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
ccc, thanks. Ik dacht hetzelfde en heb hem in maat 57 al bij de FM gezien. Maat leek goed, maar ik had graag nog een 55 graag ter vergelijk gezien. Op basis van jouw antwoord ben ik er wel uit: een 57.
Nu een beetje keuzestress door alle kleur mogelijkheden
Orbea Orca M30iLTD PWR 2024
Cube Cross Race Pro 2021
Argon18 Krypton 2018
Cube Cross Race Pro 2021
Argon18 Krypton 2018
- daniel1975
- Forum-lid HC
57 voor jou hoogst waarschijnlijk.
Ik ben 178-179 en heb zonder twijfel een 55 nodig.
Less is bore
Hier met 179 ook gekozen voor een ML. Mijn huidige fiets had een stack en reach van 567 en 391 met 11cm stuurpen en kon daar nog wel iets langer op. Zonder spacers. De Propel ML heeft 562/393 dus dat is perfect. Eventueel 5mm spacer, afhankelijk van de topcap hoogte.
Reach is 39.8 bij een 57 moet je wel lange armen hebben.daniel1975 schreef: ↑27 dec 2023 07:3057 voor jou hoogst waarschijnlijk.
Ik ben 178-179 en heb zonder twijfel een 55 nodig.
55 lijkt mij meer de maat,frame is racy geometrie.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hoezo? 398 voor een 57 is toch niks geks, dat is heel normaal voor een race-geo. En eventueel aan te passen met 1cm kortere stuurpen. Een 55 wordt alweer erg diep en kort dan.
TS is 183, ik 178 (en dus 55).
Less is bore
Ik ben 1.86 en 91 cm bbl beide Sensa mt 58 2x 39.5 reach en 59 stack 11cm pen en stuur reach 65 en 70mm.daniel1975 schreef: ↑27 dec 2023 08:37 Hoezo? 398 voor een 57 is toch niks geks, dat is heel normaal voor een race-geo. En eventueel aan te passen met 1cm kortere stuurpen. Een 55 wordt alweer erg diep en kort dan.
Cannondale 40 cm reach en 10cm pen stuur 65mm reach.
Zo zie je maar dat iedereen het anders voelt hoe die fijn zit.
Zit ts graag gestrekt of kort?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.