Voor wat betreft de Fenix, idem hier en ook zeker voor de lange afstanden. Ik heb er twee. Eentje die in februari zijn tiende verjaardag viert, velgrem en nu in gebruik als winter fiets en eentje met schijfremmen die nu twee seizoenen achter de rug heeft. Beide met Campa. Op beide zit ik zeer comfortabel en beide bevallen meer dan prima. Hoewel ik nog steeds in een, noemt het maar, "schijfrem gewenningsproces" zit. In een verder verleden ook nog eens een Boreas gehad en ook dat was een prima fiets. Ridley dreigt als merk inderdaad wel een beetje uit de aandacht te verdwijnen en dat is eigenlijk jammer. Ben er tot nu toe altijd heel tevreden over.Wout88 schreef: ↑21 dec 2022 13:31Ik zit behoorlijk comfortabel op de fenix ook voor lange afstanden. Dus daarmee zou ook met de grifn goed zitten. Beperking fenix voor mij in beoogd gebruik is max. 28 mm. banden, geen aansluitingen/nokjes voor spatborden en bikepacking tassen. De griffn heeft dit allemaal wel dus daarom staat ie op de radar. Misschien ruil ik hem ook wel in voor de fenix. Maar er zijn genoeg andere fietsen die hier ook aan voldoen dus ik kijk rustig rond. Heb geen haast.
Ridley
-
- Forum-lid
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 28 jun 2023 13:31
https://www.2dehands.be/v/fietsen-en-br ... 45826d5acd
Is deze Pegasus een goed frame voor een beginner (1m82 lengte - 82-83cm binnenbeenlengte) met een racefiets? Misschien nog wat proberen afbieden. Ik zou hem afmonteren met een set Shimano R500 banden en een groepset Shimano 105 die ik nog moet oppoetsen.
Is deze Pegasus een goed frame voor een beginner (1m82 lengte - 82-83cm binnenbeenlengte) met een racefiets? Misschien nog wat proberen afbieden. Ik zou hem afmonteren met een set Shimano R500 banden en een groepset Shimano 105 die ik nog moet oppoetsen.
Hij ziet er netjes uit, de prijs is goed.
Ik zou twijfels hebben over de maat, 56 CT is 55 CC. Is dat niet te diep? En een bovenbuis van 53 CC lijkt me wat kort.
Wat zijn de maten van je huidige fiets?En weet je zeker dat deze maten je passen?
Ik zou twijfels hebben over de maat, 56 CT is 55 CC. Is dat niet te diep? En een bovenbuis van 53 CC lijkt me wat kort.
Wat zijn de maten van je huidige fiets?En weet je zeker dat deze maten je passen?
daarin tegen zitten er nog genoeg spacers op de vorkpijp, er is genoeg af te stellen, 53tt lijkt mij ook wat kort, (meet foutje?)
de beginner heeft ook kortere benen tov totale lengte.
ik ben 172 en heb die binnenbeenlengte. ik zou het frame voor mijzelf passend kunnen maken. jij misschien ook met een langere stuurpen en de spacers.
let op liever een langere pen dan een langer stuur ze hebben allemaal een reach.
de beginner heeft ook kortere benen tov totale lengte.
ik ben 172 en heb die binnenbeenlengte. ik zou het frame voor mijzelf passend kunnen maken. jij misschien ook met een langere stuurpen en de spacers.
let op liever een langere pen dan een langer stuur ze hebben allemaal een reach.
-
- Forum-lid
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 28 jun 2023 13:31
Dank voor de reacties!
Het is mijn eerste fiets, dus niet echt zeker over de afmetingen. Ik had een alu Trek fiets maat 56 op de kop getikt, maar het zadel zat te vast en achteraf doorgehad op een iets te lage positie. Dan maar alles ervan gehaald en af en toe eens wat WD40 in doen in de hoop om hem los te krijgen. Intussen tijd heb ik wel geen fiets.. daarom op de uitkijk naar een nieuwe.
De stuurpen kan ik ook overnemen van mijn vorige maar geen idee nu welke deze is, kan ik vanavond eens naar kijken. Ik kan ook eens de fiets van mijn maat opmeten die iets kleiner is dan mij en ook wat te laag staat voor mij. Over die CC lengte kan ik eigenlijk weinig zeggen over hoe goed hij zat door geen ervaring met andere frames.
Het is mijn eerste fiets, dus niet echt zeker over de afmetingen. Ik had een alu Trek fiets maat 56 op de kop getikt, maar het zadel zat te vast en achteraf doorgehad op een iets te lage positie. Dan maar alles ervan gehaald en af en toe eens wat WD40 in doen in de hoop om hem los te krijgen. Intussen tijd heb ik wel geen fiets.. daarom op de uitkijk naar een nieuwe.
De stuurpen kan ik ook overnemen van mijn vorige maar geen idee nu welke deze is, kan ik vanavond eens naar kijken. Ik kan ook eens de fiets van mijn maat opmeten die iets kleiner is dan mij en ook wat te laag staat voor mij. Over die CC lengte kan ik eigenlijk weinig zeggen over hoe goed hij zat door geen ervaring met andere frames.
-
- Forum-lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 07 okt 2022 10:30
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5536
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Ridley heeft ook veel wat goedkopere modellen in de line-up. Een helium met 105di2 is €5,699.00 adviesprijs, zal compleet ongeveer hetzelfde wegen, heeft ook weggewerkte bekabeling. Misschien hooguit een fractie minder aero echter ook zeer comfortabel. Overigens is deze helium ( of een fenix ) fiets voor veel consumenten ook de betere keuze, door de wat vriendelijkere stack/reach verhoudingen bij die modellen.
Een falcon is 551-397 in maat M ( dat is echt wel diep en lang ), doet me denken aan Trek H1 geometrie van een tijdje terug.
Een helium is 570-390 in maat M een stuk beter te doen. En 599-396 in maat L. Dan is een L helium voor dezelfde reach dus 48mm hoger!
Ook de Noah Fast is lang niet zo laag, zit vrij dicht op de fenix geometrie.
Als je trouwens naar de totale opbouw kijkt krijg je wel een redelijk compleet pakket, zonder onderdelen die je echt per se meteen wil vervangen door beter spul. Zelfs redelijke banden. En in de ultegra di2 build hoef je zeker niet te klagen.
Lijkt me een perfecte fiets voor de lange wedstrijdgerichte renner in Nederland en België. De Falcon is duidelijk niet bedoeld voor de gemiddelde consument die graag een rondje toert in het weekend. Ik denk dat we hier op het forum deze fiets eerder kunnen afraden dan aanraden. Terwijl het vast een top racer is.
Een falcon is 551-397 in maat M ( dat is echt wel diep en lang ), doet me denken aan Trek H1 geometrie van een tijdje terug.
Een helium is 570-390 in maat M een stuk beter te doen. En 599-396 in maat L. Dan is een L helium voor dezelfde reach dus 48mm hoger!
Ook de Noah Fast is lang niet zo laag, zit vrij dicht op de fenix geometrie.
Als je trouwens naar de totale opbouw kijkt krijg je wel een redelijk compleet pakket, zonder onderdelen die je echt per se meteen wil vervangen door beter spul. Zelfs redelijke banden. En in de ultegra di2 build hoef je zeker niet te klagen.
Lijkt me een perfecte fiets voor de lange wedstrijdgerichte renner in Nederland en België. De Falcon is duidelijk niet bedoeld voor de gemiddelde consument die graag een rondje toert in het weekend. Ik denk dat we hier op het forum deze fiets eerder kunnen afraden dan aanraden. Terwijl het vast een top racer is.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Precies: voor de wedstrijdgerichte renner. Het normale toerende volk heeft hier weinig, behalve je centen showenthestudent schreef: ↑11 sep 2023 12:32 Ridley heeft ook veel wat goedkopere modellen in de line-up. Een helium met 105di2 is €5,699.00 adviesprijs, zal compleet ongeveer hetzelfde wegen, heeft ook weggewerkte bekabeling. Misschien hooguit een fractie minder aero echter ook zeer comfortabel. Overigens is deze helium ( of een fenix ) fiets voor veel consumenten ook de betere keuze, door de wat vriendelijkere stack/reach verhoudingen bij die modellen.
Een falcon is 551-397 in maat M ( dat is echt wel diep en lang ), doet me denken aan Trek H1 geometrie van een tijdje terug.
Een helium is 570-390 in maat M een stuk beter te doen. En 599-396 in maat L. Dan is een L helium voor dezelfde reach dus 48mm hoger!
Ook de Noah Fast is lang niet zo laag, zit vrij dicht op de fenix geometrie.
Als je trouwens naar de totale opbouw kijkt krijg je wel een redelijk compleet pakket, zonder onderdelen die je echt per se meteen wil vervangen door beter spul. Zelfs redelijke banden. En in de ultegra di2 build hoef je zeker niet te klagen.
Lijkt me een perfecte fiets voor de lange wedstrijdgerichte renner in Nederland en België. De Falcon is duidelijk niet bedoeld voor de gemiddelde consument die graag een rondje toert in het weekend. Ik denk dat we hier op het forum deze fiets eerder kunnen afraden dan aanraden. Terwijl het vast een top racer is.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1238
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Gereden niet maar ik zie in de specificaties dat het ding weer een zogenaamde F-steerer heeft. Dit is in feite geen ronde vorkbuis meer maar nog slechts een half ronde of iets in de vorm van een D. Ze doen dat om plaats te maken voor interne kabeldoorvoer.
Mijn zoon heeft 2 jaar met verschillende modellen van Ridley die dezelfde vorkbuis hadden gekoerst.
Ik kan je verzekeren : het is echt een kl*te systeem.
Klemming van de stuurpen is ronduit slecht. Je moet een soort van wigje gebruiken om de vorkbuis op de plaats van klemming weer "rond" te maken.
Balhoofdlagers vervangen is zowat de hele fiets afbreken.
Bij andere merken hebben ze daar toch iets beter over nagedacht.
Mijn zoon heeft 2 jaar met verschillende modellen van Ridley die dezelfde vorkbuis hadden gekoerst.
Ik kan je verzekeren : het is echt een kl*te systeem.
Klemming van de stuurpen is ronduit slecht. Je moet een soort van wigje gebruiken om de vorkbuis op de plaats van klemming weer "rond" te maken.
Balhoofdlagers vervangen is zowat de hele fiets afbreken.
Bij andere merken hebben ze daar toch iets beter over nagedacht.
-
- Forum-lid
- Berichten: 317
- Lid geworden op: 13 jan 2010 14:39
Weet iemand of de Black Friday Kanzo Fast nog ergens te krijgen is? Gaat om deze https://s-tec-essence.eshop.t-online.de ... astGRXBlFr.
Ik heb S-TEC al gemaild, maar gezien de tekst (alleen te bestellen in november) verwacht ik het niet.
Ik heb S-TEC al gemaild, maar gezien de tekst (alleen te bestellen in november) verwacht ik het niet.