Tips voor een fijne racefiets onder de 2000 euro
Ik ben een klein jaar geleden begonnen met fietsen. Ik heb een goedkope fiets gekocht op marktplaats. Ik fiets tussen de 200 en 300 km per week, en er is steeds vaker iets aan de hand met mijn fiets.
Ik fiets vooral op de weg. Ik wil een fiets waar ik kleine stukjes hard op kan fietsen, maar ook langere ritten op kan maken van tussen de 100 en 200 km. En soms wat langer.
Het liefst wil ik een zwarte fiets, maar dat hij fijn fietst is belangrijker dan hoe hij eruit ziet.
Ik wil een fiets die niet te ingewikkeld in elkaar zit zodat ik onderweg zelf kleine dingen kan repareren. En ik wil graag goede wielen. Maar bij een goedkopere fiets kan ik er ook later nog goede wielen opzetten.
Deze fietsen zit ik naar te kijken.
- Scott speedster (vind ik erg mooi)
- Ridley Fenix
- Cube attain GTC race (kleur niet mooi)
Als je ideeën of tips hebt, heel graag!
Ik fiets vooral op de weg. Ik wil een fiets waar ik kleine stukjes hard op kan fietsen, maar ook langere ritten op kan maken van tussen de 100 en 200 km. En soms wat langer.
Het liefst wil ik een zwarte fiets, maar dat hij fijn fietst is belangrijker dan hoe hij eruit ziet.
Ik wil een fiets die niet te ingewikkeld in elkaar zit zodat ik onderweg zelf kleine dingen kan repareren. En ik wil graag goede wielen. Maar bij een goedkopere fiets kan ik er ook later nog goede wielen opzetten.
Deze fietsen zit ik naar te kijken.
- Scott speedster (vind ik erg mooi)
- Ridley Fenix
-
- Forum-lid
Er staat 'onder de 2000 euro' in de titel....
Inderdaad. Ik verwachtte heb in de tekst aan te treffen.
Dogma F
Giant TCR misschien?
https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-a ... isc-2-2022
Ik heb zelf nog wel een knalgele Cannondale maat 50 in de aanbieding. En die heeft de kabels buitenom dus makkelijk dingen vervangen. En er is nog ruimte voor mooie wielen met jouw budget.
https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-a ... isc-2-2022
Ik heb zelf nog wel een knalgele Cannondale maat 50 in de aanbieding. En die heeft de kabels buitenom dus makkelijk dingen vervangen. En er is nog ruimte voor mooie wielen met jouw budget.
Ride bikes, not tanks!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
En waarom geen Cube Attain GTC SLX?Merel83 schreef: ↑31 dec 2023 05:26 ........
..........
Zwarte kleur
Carbon frame, 105Di2 schakelen, wielen kan je achteraf nog aanpassen als je dat zou willen.
Bij Wim De Vos fietsen in Oosterhout stond de SLX versie te koop voor minder dan 2000 Euro.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
https://www.giant-bicycles.com/nl/contend-ar-1-2022
Hier passen tot 40mm banden met gemak waardoor de fiets ook breed inzetbaar is.
Hier passen tot 40mm banden met gemak waardoor de fiets ook breed inzetbaar is.