Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2024 - 2025

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4195
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 31 dec 2023 13:06

Gastheerg schreef: 31 dec 2023 12:56
Vd Poel krijgt nu een boete. Daar kan de UCI gewoon niet onderuit. Dat is echter wel de prikkel voor tuig om hem de volgende keer nog meer te treiteren want misschien levert een tegenreactie van vd Poel dan wel een schorsing op.
Crowdfunding om solidariteit te tonen?
Niet zijken maar reiden !

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1419
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 31 dec 2023 13:37

Gastheerg schreef: 31 dec 2023 12:56 Ja en zo houden we elkaar bezig.
En pas op. Ik heb eens wat tuig die de straat hier terroriseerde te pakken genomen en had ik de politie ineens midden in de nacht in m'n woonkamer staan! Dat was overigens een zwaar overspannen reactie alsof ik met een vuurwapen drie man had doodgeschoten. Ik had er 1 stevig aangepakt zodat de andere 2 niet meer durfde.

Op boksles gezeten en ik mis een paar angstcellen maar ik ben - hoe begrijpelijk ze meestal zijn - tegen al dit soort tegenreacties. Vaak wordt het van kwaad tot ergens en eigenlijk verlies je vooral je eigen waardigheid.

Vd Poel krijgt nu een boete. Daar kan de UCI gewoon niet onderuit. Dat is echter wel de prikkel voor tuig om hem de volgende keer nog meer te treiteren want misschien levert een tegenreactie van vd Poel dan wel een schorsing op.
Heldhaftig verhaal wel! Ook een boete van de UCI gekregen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39846
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 31 dec 2023 14:08

Is toch zelfde bij voetbal? Als supporters maar genoeg vervelend doen wordt de wedstrijd gestaakt. Dus als je kluppie loopt te kloten en uit het ritme is, gewoon de boel terroriseren en zorgen dat de wedstrijd wordt stilgelegd. Dat heeft Ajax een afstraffing van 8-0 oid bespaard deze herfst.

@gg: een medewerker van mijn ouders heeft ook ooit voor de rechter gestaan omdat hij een inbreker in eigen huis het ziekenhuis had in geslagen (voormalig marinier).
Less is bore

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 31 dec 2023 14:15

Gastheerg schreef: 31 dec 2023 12:56 Ja en zo houden we elkaar bezig.
En pas op. Ik heb eens wat tuig die de straat hier terroriseerde te pakken genomen en had ik de politie ineens midden in de nacht in m'n woonkamer staan! Dat was overigens een zwaar overspannen reactie alsof ik met een vuurwapen drie man had doodgeschoten. Ik had er 1 stevig aangepakt zodat de andere 2 niet meer durfde.

Op boksles gezeten en ik mis een paar angstcellen maar ik ben - hoe begrijpelijk ze meestal zijn - tegen al dit soort tegenreacties. Vaak wordt het van kwaad tot ergens en eigenlijk verlies je vooral je eigen waardigheid.

Vd Poel krijgt nu een boete. Daar kan de UCI gewoon niet onderuit. Dat is echter wel de prikkel voor tuig om hem de volgende keer nog meer te treiteren want misschien levert een tegenreactie van vd Poel dan wel een schorsing op.
Ik heb tot een 2 jaar terug aan vechtsport gedaan. Ook lesgegeven. En ik heb ook geregeld weleens de neiging gehad om te reageren, maar als ik mensen leer om het niet te gebruiken tenzij het niet anders kan, dan moet ik dat zelf ook niet doen.

Overigens wel iemand achterna gereden die me op 5cm sneed met de auto waar mijn kinderen ook in zaten. Het mooie was dat ik mijn doh bok (pak) aanhad, want nadat we weer mochten trainen hebben we besloten om eerst niet gebruik te maken van de kleedkamers (corona). Dus ik stapte uit mijn auto en klopte even op zijn raampje. Dat deed hij maar een klein stukje open. Toen heb ik hem even verteld dat zijn rijgedrag echt niet kan. Dat ik ook nog twee kinderen in de auto heb en hij zijn vrouw/ vriendin naast zichzelf (die was overigens ook not amused over zijn gedrag). Hij vond dat ik daar niet mocht rijden en hij had haast, dus ik moest aan de kant. Hij durfde niet uit te stappen :lol:
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5896
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 31 dec 2023 14:25

scottpch schreef: 31 dec 2023 13:03 .........
Zelfs Wout neemt het voor Mathieu op... :like:
En waarom zou hij dat niet doen????
Wat ik lees keurt iedereen het gedrag van die nepsupporters af.

Gerwin89
Forum-lid
Berichten: 542
Lid geworden op: 14 mar 2019 14:22

Gerwin89 31 dec 2023 14:25

Met welke canyon rijdt v de poel eigenlijk? Welk model is dat?

meuk
Forum-lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 31 dec 2023 14:39

Aeroad op de weg en Inflite in het veld

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16449
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 31 dec 2023 15:22

scottpch schreef: 31 dec 2023 13:03
rene schreef: 31 dec 2023 11:19 Hij had gewoon van z’n fiets moeten stappen en die gozer een keiharde ros voor z’n muil moeten geven. Dat was pas echt klasse geweest, maar dan was hij zijn voordeel van 15 seconden kwijt geweest. ......
Zelfs Wout neemt het voor Mathieu op... :like:
Ze zouden de volgende race bij boe geroep met zijn allen kunnen afstappen en verbaal verhaal halen bij de roepers.
En voor wie dan geroepen wordt maakt niet uit, met zijn allen afstappen zou als signaal van de sporters wel wat weerklank in de media krijgen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5840
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 31 dec 2023 17:39

Dat boegeroep kan onsportief rn vervelend zijn maar daar moet je eigenlijk tegen kunnen ( zeker als je zoals mathieu niet echt tegen de grens van je kunnen aanrijdt en toch zeker bent van winst). Maar dat bier of urine gooien dat kan echt niet. Misschien werken met gemeenteambtenaren met en GASboetes samen met security die optreden tegen dat krapuul? Hopelijk komt het spuwen nu niet zls een boomerang bij mathieu terug!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13605
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 31 dec 2023 20:35

Volgens mij was het meer dan boe geroep.... dat maakte ik iig op uit het interview op wielflits.
Daar werd gevraagd wat ze zeiden en daar gaf hij als antwoord op, " dat herhaal ik maar niet voor de kamera"
Ik denk dat het niet allen boe was 😀

Kan zelf ook wel eens opvliegerig zijn, en meteen iets zeggen, maar er lopen zulke idioten rond dat ik het de laatste jaren zelden doe.
Maar soms gaat het even mis. Maar hij had beter een klap kunnen geven, dit was wel vuil, je ziet hem 100m ervoor al sparen, haha, moet je maar kijken.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2381
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 31 dec 2023 21:04

Met modder gooien, had wel ludiek geweest. :mrgreen:

Fietsgenieter
Forum-lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 12 jul 2017 10:26

Fietsgenieter 31 dec 2023 21:19

buzz schreef: 31 dec 2023 21:04 Met modder gooien, had wel ludiek geweest. :mrgreen:
Scherp!

Plaats reactie