Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2024 - 2025

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16449
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 jan 2024 15:11

Vandaag Baal met Van Empel haar eerste overwinning in 2024 en Brandt op twee.
Wel mooi van de jonge Canadese Ava Holmgren op die.

En nu de mannen, en na meer dan 10 minuten is het nog steeds spannend. :)
Van Aert, van de Poel en Ronhaar in willekeurige volgorde.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6613
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 01 jan 2024 15:15

Voorlopig hebben we een echte wedstrijd

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39846
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 jan 2024 15:21

Leuk, dat commentaar op Sporza…..
“Van Aert pakt even de verkeerde lijn en VDP doet er niks mee, je ziet geen versnelling”.

“Van aert is niet van plan om zich zomaar gewonnen te geven, niet vandaag”

Minder dan 5 min later zie je een kleine geel poppetje op de achtergrond :lol:


Je ziet dat VDP bij alle lastige stroken verder door kan fietsen dan wie dan ook.
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6613
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 01 jan 2024 15:30

Vd Poel al weer los maar Ronhaar wel heel goed bezig.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16449
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 jan 2024 15:55

Van de Poel, Van Aert en Ronhaar in deze volgorde.
Het podium bij de mannen.
En ik hoor bij de commentatoren op Sporza vooral heel veel waardering en ontzag voor de prestaties van van de Poel.
En dat ze de spanning er dan , tegen beter weten in, af en toe nog wat willen inhouden kan je hen toch niet kwalijk nemen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39846
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 jan 2024 16:00

Lcsmet schreef: 01 jan 2024 15:55 En ik hoor bij de commentatoren op Sporza vooral heel veel waardering en ontzag voor de prestaties van van de Poel.
En dat ze de spanning er dan , tegen beter weten in, af en toe nog wat willen inhouden kan je hen toch niet kwalijk nemen.
Zeker waardering, is niets van te zeggen.

Moet alleen grinniken dat het beeld en de tekst níet correspondeerden.

Ronhaar ook weer goed bezig, best of the rest.
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5840
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 01 jan 2024 16:51

Wout van Aert is met een project bezig, afwachten wat hem dat in april en mei lplevert. Of de allerbeste Wout deze Mathieu baas zou kunnen heb ik mijn twijfels toch over. Om het met de woorden van Adrie te zeggen:" het lijkt of hij niet moet ademen" 😁
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39846
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 jan 2024 16:58

fiedoo schreef: 01 jan 2024 16:51 Wout van Aert is met een project bezig, afwachten wat hem dat in april en mei lplevert.
Dat idee heb ik ook wel. Zou hem toch RVV of PR wel een keer gunnen.
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6613
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 01 jan 2024 17:16

Hoewel ik denk dat Wout meer kans heeft in PR gun ik hem het zo dat hij de RVV wint. Dat hoort gewoon op zijn erelijst maar wat mij betreft hoort hij ook op de lijst van winnaars van Vlaanderens Mooiste. Een van de mooiste Flandriens mag daar niet ontbreken maar velen weten hoe moeilijk het is om een monument te winnen.

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 01 jan 2024 18:19

Wel een echt gevaarlijke afdaling met die bulten erin.

Het blijft vreemd aanschouwen, dat je hier in het noorden, op elk dorpsfeest/dorpsactiviteit, aan allerlei veiligheidsmaatregelen moet voldoen, kan schijnbaar bij het veldrijden alles.
Je kunt toch geen meisjes van 17 jaar(hele licht van gewicht zijnde juniores, die bij de dames meereden) ,van zo'n gevaarlijke spakgladde helling met bulten af laten dalen, met van die rotpaaltjes er vlak naast?
Voor mij onbegrijpelijk dat niemand van de organisatie zegt.Dit kan niet.

Je ziet ook bij dat half fiets/ half lopen gedeelte waar nota bene een groen stuk gras naast ligt. Komt er dan echt niemand bij die organisatie op het idee, om die klotepaaltjes weg te halen en het parcours een meter of 5 te verleggen en dan gewoon touw(beter nog lint) te spannen met van die verende kunstof paaltjes.
.
Je zag toch ook dat verschillende keren een renster net langs zoń paaltje viel en ook wel die in de afrasteringen vielen.(klapten eigenlijk).Die lichte meisjes en dames zijn echt niet stuurvast.
Ik kan me er echt kwaad over maken.

Ze moeten die cross organisatoren eens laten aanschouwen wat voor eisen er aan dorpsactiviteiten worden gevraagd en welke (veiligheidseisen)vergunningen je daar voor moet hebben.
Alles moet veilig en dat is natuurlijk ook normaal.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5182
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 01 jan 2024 19:39

Vroeger was dit probleem er op deze locatie niet, nu het volledig gecreëerd parcours dagelijks gebruikt wordt in kader van het Nys-center is de ondergrond heel hard. Door de vele regen komt er een relatief dunne gladde laag modder op de harde aangedrukte grond. Vroeger was de ondergrond klei en zakte je tot de knieën in de modder, dat is nu niet meer het geval, het is wel veel gladder geworden tegenover vroeger bij regen. Vroeger reed ik er wel eens rond nu is het beetje teveel circus geworden.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 03 jan 2024 09:30

daniel1975 schreef: 01 jan 2024 15:21 Je ziet dat VDP bij alle lastige stroken verder door kan fietsen dan wie dan ook.
Dat is in zo'n blubbercross toch niet per definitie beter? Zeker niet voor een goede loper als Van Aert.
Voor mij leek het toch ook even dat Van Aert sterk ging tegenstrubbelen in Baal.
Behalve de aanhoudende suprematie van Van Der Poel, vind ik Ronhaar echt knap rijden.

Morgen Koksijde. 1 van mijn favoriete crossen (om te kijken).

Plaats reactie