Cannondale
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Dat flexen van balhoofd heb ik bij geen enkel ander merk nog gezien en heb toch nogal wat fietsen opgebouwd....
Dat een bottombracket niet geheel rond of niet perfect past zie je bij meerdere merken, maar de uitleg van Cannondale zelf over het geheel is nog het meest schokkend!
Dat een bottombracket niet geheel rond of niet perfect past zie je bij meerdere merken, maar de uitleg van Cannondale zelf over het geheel is nog het meest schokkend!
Dat is inderdaad erg vreemd. Nu ga ik binnenkort toch even het frame van mijn Supersix evo controleren bij het balhoofd. Nu was het wel een hi-mod in dat filmpje. Misschien dat die zo is? Ik hoop die van mij, een normale, dat toch niet heeft.
Ride bikes, not tanks!
Ik vind het wel een top ! Mechanieker. Mijn vermoeden zal denk ik zijn dat slechts 1% of minder van alle zogenaamde fietsenmakers / LBS / en zogenaamde topmechaniekers de fiets ook zo zou opbouwen incl. manual. De meeste zullen zeggen : Denk je dat IK niet weet hoe een fiets in elkaar steekt ??
Zo had ik eens een Quarq gekocht bij een hier in Zeeland redelijk bekende dealer / fietsenmaker… Die had gewoon de kettingbladen verkeerd gemonteerd, omdat hij het niet nodig vond om een half A4 te te lezen en te zien dat hij een bladboutje in het buitenblad moest persen ( 15 seconden werk )….
Maar even terug naar Cannondale ; ik denk dat meer merken deze problemen hebben. Zeker met het press fit bottom bracket ! Dit is geen uitzondering, alleen weet deze Top mechanieker er iets mee te doen zoals het hoort en de andere 99% van die ik net noemde verneukt het en geeft de klant een krakende fiets Dat het Carbon van het balhoofd zo zacht is als roomboter is natuurlijk niet zo best ( maar kan ook een slechtere batch zijn geweest ).
Zo had ik eens een Quarq gekocht bij een hier in Zeeland redelijk bekende dealer / fietsenmaker… Die had gewoon de kettingbladen verkeerd gemonteerd, omdat hij het niet nodig vond om een half A4 te te lezen en te zien dat hij een bladboutje in het buitenblad moest persen ( 15 seconden werk )….
Maar even terug naar Cannondale ; ik denk dat meer merken deze problemen hebben. Zeker met het press fit bottom bracket ! Dit is geen uitzondering, alleen weet deze Top mechanieker er iets mee te doen zoals het hoort en de andere 99% van die ik net noemde verneukt het en geeft de klant een krakende fiets Dat het Carbon van het balhoofd zo zacht is als roomboter is natuurlijk niet zo best ( maar kan ook een slechtere batch zijn geweest ).
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Er is hier maar weinig liefde voor de Caad13, maar ik vind 'm wel leuk. Met het fietsenplan van m'n werk een 'goedkope' demo 51cm Caad13 Tiagra aangeschaft en vervolgens een beetje gepimpt. Het stuur gaat denk ik nog wel 20mm omlaag, maar dan moet ik eerst een geschikte topcover vinden.
Ik heb er nog geen meter op gefietst, maar ik denk dat ik er een hoop lol aan ga beleven:
Alles knallend blauw/paars, als mooi contrast voor m'n volledig zwarte Batman fiets.
Ik heb er nog geen meter op gefietst, maar ik denk dat ik er een hoop lol aan ga beleven:
Alles knallend blauw/paars, als mooi contrast voor m'n volledig zwarte Batman fiets.
Aardig gepimpt.ja met Ultegra en hoge wielen. Maar inderdaad, er is over het algemeen weinig liefde voor de CAAD 13. Ik loop er ook niet zo warm voor eerlijk gezegd. Ik zou mijn CAAD 12 nooit voor een 13 inruilen. Maar de kleurtjes op die van jou vind ik zeker wel leuk. En zo met die hoge wielen smoelt het wel lekker.
Ride bikes, not tanks!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Ziet er goed uit Baldwin!
Ik vind juist de Caad 13 met die lage aanzet van de achterbrug en licht sloping bovenbuis mooier dan de 12...
Goed bezig met een Ultegra Di2 12sp groep en hoge carbon wielen!
Ik vind juist de Caad 13 met die lage aanzet van de achterbrug en licht sloping bovenbuis mooier dan de 12...
Goed bezig met een Ultegra Di2 12sp groep en hoge carbon wielen!
Bedankt voor de complimenten! Ik vind de Caad12 ook een mooie fiets met klassieke lijnen, maar dat maakt de 13 nog geen lelijkerd . Ik wilde eigenlijk voor een Emonda ALR frameset gaan, maar dat was problematisch met het fietsenplan. Een frame is volgens de belastingdienst geen fiets en komt dus niet in aanmerking voor een belastingvoordeel...
Het gewicht valt me trouwens niet tegen. Zoals die op de foto staat weegt ie iets meer dan 7,6KG, Dat is inclusief bel en GPS-mount. Dat betekent dat ie met m'n Garmin Vector pedalen nog onder de 8KG blijft. Niet slecht voor een aluminium fiets met schijfremmen. Ik moet wel toegeven dat ook de zadelpen, stuurpen en stuur zijn vervangen door de lichtere exemplaren van Hollowgram/Cannondale.
De kleur komt wat mij betreft op de foto niet goed tot z'n recht. Er komt nog wel een buitenfoto, in het zonlicht, maar dat zal nog wel ff duren....
Het gewicht valt me trouwens niet tegen. Zoals die op de foto staat weegt ie iets meer dan 7,6KG, Dat is inclusief bel en GPS-mount. Dat betekent dat ie met m'n Garmin Vector pedalen nog onder de 8KG blijft. Niet slecht voor een aluminium fiets met schijfremmen. Ik moet wel toegeven dat ook de zadelpen, stuurpen en stuur zijn vervangen door de lichtere exemplaren van Hollowgram/Cannondale.
De kleur komt wat mij betreft op de foto niet goed tot z'n recht. Er komt nog wel een buitenfoto, in het zonlicht, maar dat zal nog wel ff duren....
Mooie fiets Baldwin. Ik heb een tijd geleden hetzelfde frame (in maat 56) ook soortgelijk gepimpt. Met hoge wielen en Ultegra (11 speed disc).
Het idee was een winterfiets bouwen (frame heeft bevestigingspunten voor vaste spatborden).
Uiteindelijk de fiets verkocht aangezien ik er enkel mee op de indoor trainer reed en buiten altijd voor andere opties (Carbon) ging.
Ik hoop dat je er meer kilometers mee maakt, aan de kleur kan het niet liggen, die is prachtig
Het idee was een winterfiets bouwen (frame heeft bevestigingspunten voor vaste spatborden).
Uiteindelijk de fiets verkocht aangezien ik er enkel mee op de indoor trainer reed en buiten altijd voor andere opties (Carbon) ging.
Ik hoop dat je er meer kilometers mee maakt, aan de kleur kan het niet liggen, die is prachtig