Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Wij gebruiken de Carbonda 696 dubbel, met een gravel- en een road wielset, dus zitten we per definitie hetzelfde, ervan uitgaande dat ik geen spacers of stuurpen wissel bij een wielwissel, en daar mag je gerust vanuit gaan. Ik rij zelf met een 610/9cm, mevr Woefdram heeft een 520/7cm.
Heb je zelf veel aan het frame moeten doen bij het BB, remmontage punt, en het balhoofd?
Op youtube kom je vaak kritiek tegen dat heeft me tot nu toe altijd tegengehouden om het f12 lookalike frame te bestellen en een hele lichte fiets te maken met velgremmen.
Nu nog hier zien te krijgen...
Geïnspireerd op deze fiets, maar dan glossy:
https://www.flickr.com/photos/glorycycl ... 961944237/
Ik zit op mijn gravelracer korter en hoger als mijn racefiets.
Het stuur is vrij breed op de gravelracer.
De fietsen zijn ook niet te vergelijken, met de gravelracer kom ik prima mee met NL mtb-en. Met de racefiets wordt dat snel spannend.
Voor lange langzame tochten pak ik ook de gravelracer, op de racefiets houdt ik dat niet lang vol.
T is net wat je wilt en zoek in een fiets.
Het stuur is vrij breed op de gravelracer.
De fietsen zijn ook niet te vergelijken, met de gravelracer kom ik prima mee met NL mtb-en. Met de racefiets wordt dat snel spannend.
Voor lange langzame tochten pak ik ook de gravelracer, op de racefiets houdt ik dat niet lang vol.
T is net wat je wilt en zoek in een fiets.
-
- Forum-lid
Hey,a_v schreef: ↑06 dec 2023 15:17
ik ben ook bezig aan een projectje. Welk stuur en zadelpen ga je gebruiken?
Zadelpen meebesteld bij Carbonda, van carbon. Ik zet het alu FSA-stuur van mijn crosser over op deze fiets dat stuur vind ik fijn.Gunthercar01 schreef: ↑02 jan 2024 15:47Hey,a_v schreef: ↑06 dec 2023 15:17
ik ben ook bezig aan een projectje. Welk stuur en zadelpen ga je gebruiken?
Toevallig is de fiets vandaag binnengekomen. Het z iet er allemaal netjes uit. Eén kleine beschadiging bij de steekas achter maar dat ga je niet zien laat staan opvallen bij gebruik. Her en der ook wat lichtere 'pixels' op het donkere spuitwerk, maar ook dat z ie je alleen als je er met je neus bovenop staat.
Al met al tevreden dus.
Morgen maar eens kijken of ik de headset geïnstalleerd krijg... ik twijfel nog of ik de vorkbuis zelf ga afzagen.
Kleine crosspost:
a_v schreef: ↑03 jan 2024 13:26 Mijn nieuwe frame is geschikt voor 2x maar ik heb een 1x-groep. Nu kan ik de gaatjes voor de kabel van de voorderailleur openlaten maar dan komt er mogelijk water en (vooral) zand in...
Wat denken jullie? Laten zo of dichtmaken? En als ik het dicht wil maken, waar kan ik dat mee doen? Ik heb een opening bij de achterbrug en aan de voorkant heb ik een plastic kapje waar drie kabels doorheen kunnen, is die te vervangen voor iets anders?
Een beetje silicone zou prima moeten werken. Is in bijna elke kleur te krijgen en kun je prima doorprikken/weg peuteren als je toch een kabel wilt trekken.a_v schreef: ↑03 jan 2024 13:27 Kleine crosspost:
a_v schreef: ↑03 jan 2024 13:26 Mijn nieuwe frame is geschikt voor 2x maar ik heb een 1x-groep. Nu kan ik de gaatjes voor de kabel van de voorderailleur openlaten maar dan komt er mogelijk water en (vooral) zand in...
Wat denken jullie? Laten zo of dichtmaken? En als ik het dicht wil maken, waar kan ik dat mee doen? Ik heb een opening bij de achterbrug en aan de voorkant heb ik een plastic kapje waar drie kabels doorheen kunnen, is die te vervangen voor iets anders?
Als dit over de Carbonda gaat, je hebt bij het frame een zakje met klein spul gekregen, daar zit als ik het goed heb een plugje om het gaatje bij de voorderailleur mee af te dichten. Aan de voorkant, dat is een aluminium stuk met 1/2/3 gaten alnaargelang wat je besteld hebt, ook daar zitten dacht ik extra versies in het zakje. En anders zou je hier https://www.bike24.com/p2365716.html kunnen kijken, daar zitten allerlei frame plugs bij, open en dicht.a_v schreef: ↑03 jan 2024 13:27 Kleine crosspost:
Verrek ja. Er zit alleen geen afdichting voor dat kapje in het balhoofd maar dat maak ik wel dicht met wat secondenlijm ofzo.Woefdram schreef: ↑03 jan 2024 14:52Als dit over de Carbonda gaat, je hebt bij het frame een zakje met klein spul gekregen, daar zit als ik het goed heb een plugje om het gaatje bij de voorderailleur mee af te dichten. Aan de voorkant, dat is een aluminium stuk met 1/2/3 gaten alnaargelang wat je besteld hebt, ook daar zitten dacht ik extra versies in het zakje. En anders zou je hier https://www.bike24.com/p2365716.html kunnen kijken, daar zitten allerlei frame plugs bij, open en dicht.a_v schreef: ↑03 jan 2024 13:27 Kleine crosspost:
Bedankt voor het meedenken!
Hopelijk even de laatste vragen: er zit een plastic tube in. Is het voldoende om daar de remkabel doorheen te trekken om gerammel te voorkomen of gebruik je iets anders?Woefdram schreef: ↑03 jan 2024 14:52Als dit over de Carbonda gaat, je hebt bij het frame een zakje met klein spul gekregen, daar zit als ik het goed heb een plugje om het gaatje bij de voorderailleur mee af te dichten. Aan de voorkant, dat is een aluminium stuk met 1/2/3 gaten alnaargelang wat je besteld hebt, ook daar zitten dacht ik extra versies in het zakje. En anders zou je hier https://www.bike24.com/p2365716.html kunnen kijken, daar zitten allerlei frame plugs bij, open en dicht.a_v schreef: ↑03 jan 2024 13:27 Kleine crosspost:
En heb je de derailleurkabel met behuizing intern getrokken? In las op ridinggravel verschillende verhalen, sommigen hadden problemen met de houder onder het bracket.