Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het ik ben net vader geworden thema!

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 28 dec 2009 23:28

Ik ben net vader! Help! Nee niet help, maar gewoon; jeetje wat een verandering. De wereld op zijn kop. De kerstdagen zijn niet meer de kerstdagen. Maar gewoon een dag zoals de andere, de afgelopen 7 weken. Mijn (sorry), onze kleine meid is nu 7 weken. Natuurlijk zie ik in haar al de nieuwe Leontien of Marianne Vos! Wacht maar, nog 17 jaar. Sjezus man; das best een eind, 17 jaar. Dat zijn vast tropenjaren. En tussendoor zelf nog een beetje fietsen. Ik moet zeggen, borstvoeding is een uitkomst. Ik heb het niet! Ik ben man, hoeha! Borstvoeding is echt en vrouwending, moet je, je ook niet te veel mee bemoeien. En ik ben fan van het middag slaapje! Dan kan ik fietsen :-) Maar dat wordt vast anders. Moet ik op de zaterdagen opeens naar turnen, korfbal of....arrggg...hockey! Sta ik een beetje langs het veld te blauwbekken, terwijl ik ook lekker warm op de fiets had kunnen zitten. Tussen mijn maten uit de wind. Sleurend op kop. Of erger, ik had ergens een koers in het land kunnen rijden. In de blote kont naast de auto. Snel een koersbroek aan doen en wat vet op de benen. Nee, straks loop ik een hockey stick te waxen ofzo? Weet ik veel wat je met die dingen moet doen. Gaat ze zeker ook nog stappen...?? In mijn tijd ging je zo ver mogelijk weg. Beetje stappen in Rotterdam, of 020. Als zij groot is gaat ze waarschijnlijk een avondje stappen in Berlijn of Skopje. Kan ik ze zeker wegbrengen met....weet ik veel; het transportmiddel van de toekomst. Kost klauwen vol met geld. Pa geen cash meer voor de bandjes. De dame lekker aan de cocktails in Kiev. Dat weekje fietsen met de vrienden in Frankrijk dan...? En....* Zucht, ze is gelukkig nog zo klein. Het zal allemaal wel mee vallen...toch? Toch? Ik hoor d'r weer; ik mag de luier verschonen, mijn beurt. Het mooiste moment van de dag.





marsman
Forum-lid
Berichten: 2465
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 28 dec 2009 23:57

Mijn dame is ruim 3 maanden. Alhoewel het nu winter is, en de enige fietsvriend mijn Tacxtrainer is, ben ik ook bang dat de lentetraining dit jaar zeker niet zo goed zal zijn als tijdens de niet-papa-jaren. Het deert me niet, het is allemaal veel te leuk!! Ben wel stiekum om zoek naar zo'n karretje die je achter je racefiets kunt hangen. Kan ik lekker extra hard trainen om zo de uurtjes die ik wellicht tekort kom kan compenseren.

Gefeliciteerd met je kleine!!!
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

nk2003
Forum-lid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 mar 2008 11:50

nk2003 29 dec 2009 00:24

Gefeliciteerd, fietsende jonge vaders.

Laat ik me beperken tot twee tips uit het dikke boek vol eigen ervaring:

1 Blijf in gesprek met je partner over het verdelen van de taken en tijden. Opdat je ook zelf ruimte houdt om (eventueel, en eventueel veel) te fietsen. Meestal komt het dan wel goed. En eh, kijk eens naar de hoofdredacteur van Fiets, die spant een karretje achter zijn fiets voor zijn boreling. Zo kan het ook.

2 Ook héél belangrijk.
Stuur je kinderen niet te nadrukkelijk naar een bepaalde sport. Of het nou hockey of fietsen is, zelf zou je ook niet willen dat een ander je 'stuurt'.


Twintig jaar vaderschap heeft mij op die twee zaken en nog heel veel meer terreinen 'wijzer' gemaakt. Had die jaren overigens absoluut niet willen missen.

TransAm 2010 ? Of toch 2011? 2012!

100cols
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 jan 2009 14:56

100cols 29 dec 2009 00:59

Het valt allemaal echt wel mee, ik heb inmiddels drie jonge kinderen en heb nog nooit zoveel gefietst als afgelopen jaar. Het is belangrijk dat je het met je partner allemaal goed regelt. Elk gezinslid heeft recht op zijn/haar hobbies en jij mag dus ook fietsen. Je bent wellicht wat minder vrij dan voorheen, maar er blijft nog genoeg tijd over. En je hebt er maar één en die is ook nog eens klein, dus maak je voorlopig geen zorgen.

Verder lijkt het me belangrijk dat je het positief benadert: je hebt én een kind én een leuke hobby.

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 29 dec 2009 14:05

Precies, fietsen is mooi, maar dring het niet op. Al gaat je kind op curling of hockey, steun je kind daarin. Een fietsmaat wordt niet gesteunt in het fietsen door zijn vader, die liever wilt dat zoonlief voetbalt, dat lijkt me toch niet prettig! Dus stimuleer sporten in het algemeen, maar dring het iemand niet op om een bepaalde sport te doen.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 29 dec 2009 14:16

wat liehief zijn jullie
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 29 dec 2009 14:19

En als het kind niet van sporten houdt: respecteer ook die keuze.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 29 dec 2009 14:20

de beste stuurlui!!!!!!!
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
wablievoo
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 20 okt 2007 11:36
Locatie: Maastricht

Gebruikersavatar wablievoo 29 dec 2009 14:24

Ik heb twee zonen. De oudste is 4 en de jongste is 2. Met een huisarts als vrouw, die erg veel van huis is, is het dus een kwestie van plannen.
Communicatie is dus erg belangrijk. Begin van de week bespreken we wanneer ik kan gaan fietsen. Check mijn diensten (ik werk in de zorg)en het weer en dan kijken wat mogelijk is.
Heb de afgelopen 3 jaar ongeveer steeds 5000km per jaar gereden dus ook toen de jongste net geboren was, gewoon mijn kilometers gemaakt.
Zelfs al 2 maal met fietsmaten een weekje Alpen geweest om de tour te kijken.
Het is dus prima te combineren!!!

schamperd
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 16 aug 2004 23:42

schamperd 29 dec 2009 21:53

mijn meisje is nu bijna een jaar, Het 1e halfjaar was wel erg zwaar omdat ze een voedselallergie heeft en ze daar pas naar 6 maand achter kwamen nadat ze in het ziekenhuis lag en aan de sondevoeding moest..
Nu gaat het allemaal prima. heb wel een nieuwe vriend er bij de tacx. Deze moest echter een aantal x verhuizen nu mag ik in de garage zitten en als het koud is met een lange broek en shirt met lange mouwen. Ja je moet er wat voor over hebben wat wel idiaal is dat ik nu in de winter als me vriendin naar de sportschool is op de tacx ga zitten als de kleine slaapt allebij bezig met de hobby eigenlijk idiaal.. en in het weekend heb ik een dag en me vriendin een dag. dus wat dat betrefd is het goed verdeeld ik train nu meer dan de vorige winter terwijl ik minder tijd heb... dus als je je tijd goed verdeeld is er zat over voor de hobby.. train nu ongeveer 10 uur in de week en dat is voor mij prima.. ben benieuwd hoe dat in de zomer gaat op de tacx dat zal wel afzien worden.

ben trouwens wel een dag minder gaan werken.. pff wat een genot is dat zeg je bent wel druk met de kleine maar is ook erg leuk om de hele dag met haar te spelen.

kan het overgens wel met gastheer eens zijn over de nieuwe spullen, Die kleine van ons is er vlug bij met lopen enzt maar de bijzettafeltjes zijn nu licht gebutst.. dvd speler is gesloopt en de bank heeft een gedeeltelijke andere kleur.. en een zuurige lucht.
lijkt mij dat je je daar minder druk om maakt als dat `oude`meuk is ipv een duur ding. En zo kan een kind idd lekker ravotten zonder er de hele dag achter aan te sjouwen.

niet zeuren maar trappen

pfff
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 26 jun 2009 10:45

pfff 29 dec 2009 22:18

Gefeliciteerd Geer!!

Iedereen zegt dat je van deze tijd moet genieten omdat het zo snel voorbij gaat, absoluut waar, maar elk volgend jaar is net zo leuk en heeft ook weer z'n eigen dingen.

Mijn meisje is 7 jaar en helemaal verslaafd aan paarden, en dan echte paarden en geen stalen rossen...Die is dus niet meer te redden maar dan gaat ze maar mooi met haar moeder (die is er net zo gek van;))
Mijn oudste (zoon) is ondertussen wel gaan fietsen, daar hoef je niets voor te doen, ze komen vanzelf met de vraag of ze ook mogen, anders vragen ze wel om een andere sport. Of je er echt blij mee moet zijn is een tweede, van alles meot je nu ook 2 hebben, 2 racers, 2 MTBs, en die jongens groeien maar door, dus schoenen, kleding en wat al niet meer heeft niet eens de tijd om te slijten want dan past het al niet meer...

Ik klaag geen moment, want ik vind het prachtig dat hij het doet, en nog een paar jaar dan kan ik mooi in zijn wiel rijden

Plaats reactie