Ik heb dezelfde maten en zit ook ongeveer zo. Maar iemand die kleiner is en kleiner benen heeft in verhouding heeft natuurlijk een veel kortere reach, wij zitten op 80 a 81cm zadelhoogte dan wordt je reach ook langer dan bij 75. In racefietsen zit heel weinig reach verschil bij een Scott volgens mij maar 2cm tussen 5 matennijkie schreef: ↑27 dec 2023 09:01Ik ben 1.86 en 91 cm bbl beide Sensa mt 58 2x 39.5 reach en 59 stack 11cm pen en stuur reach 65 en 70mm.daniel1975 schreef: ↑27 dec 2023 08:37 Hoezo? 398 voor een 57 is toch niks geks, dat is heel normaal voor een race-geo. En eventueel aan te passen met 1cm kortere stuurpen. Een 55 wordt alweer erg diep en kort dan.
TS is 183, ik 178 (en dus 55).
Cannondale 40 cm reach en 10cm pen stuur 65mm reach.
Zo zie je maar dat iedereen het anders voelt hoe die fijn zit.
Zit ts graag gestrekt of kort?
Giant
-
- Forum-lid HC
Ik zie het nu ook, gewoon op Giant zijn website kijken dus. Ik heb deze site als bron gebruikt: https://geometrygeeks.bike/bike/giant-p ... ro-0-2023/
@bwerter:
Dat is dan een halve centimeter meer reach naar het stuur.
Sturen zijn in de loop der jaren wat compacter geworden. Als je de reach van het stuur van de Rose vergelijkt met die van de Propel, zit daar nog compensatie, dat de Giant minder reach in het stuur heeft?
En shifters zijn in de afgelopen jaren juist groter geworden, dat mag je ook laten meewegen.
En hoe zit je gevoelsmatig op je huidige fiets? Kan er iets bij qua strekken, of zit je al aardig gestrekt.
Soms is een testrit met meten en passen iets dat een antwoord kan geven.
Dat is dan een halve centimeter meer reach naar het stuur.
Sturen zijn in de loop der jaren wat compacter geworden. Als je de reach van het stuur van de Rose vergelijkt met die van de Propel, zit daar nog compensatie, dat de Giant minder reach in het stuur heeft?
En shifters zijn in de afgelopen jaren juist groter geworden, dat mag je ook laten meewegen.
En hoe zit je gevoelsmatig op je huidige fiets? Kan er iets bij qua strekken, of zit je al aardig gestrekt.
Soms is een testrit met meten en passen iets dat een antwoord kan geven.
Erg mooi deze blauwe uitvoering! In het verleden ook nog naar gekeken. Met mijn 1.88 ontkom je niet aan een maatje groter, moet zeggen dat ik deze fiets in m of m/l wel aanzienlijk mooier vind dan in l...dan wordt het balhoofd toch wel echt erg lang.
Veel mooie km gewenst...zal wel goed komen.
Veel mooie km gewenst...zal wel goed komen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
En toch is een fiets met een hoger balhoofd mooier dan een kleinere maat met spacertoren.
Ik begrijp echt de fobie van sommigen naar "een maat (te) kleiner" niet.
Koop gewoon een fiets met een passend frame in de passende maat in plaats van een verkeerd (te) klein frame passend te willen maken.
Net als ik extreem korte stuurpennen om een (te) lang frame passend te krijgen dan ook weer niets vind
Ik begrijp echt de fobie van sommigen naar "een maat (te) kleiner" niet.
Koop gewoon een fiets met een passend frame in de passende maat in plaats van een verkeerd (te) klein frame passend te willen maken.
Net als ik extreem korte stuurpennen om een (te) lang frame passend te krijgen dan ook weer niets vind
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Klopt! Het staat voorop dat je een maat moet rijden die past. Maar verschillende merken/modellen ogen toch echt wel anders. De vorm van het frame, buizen etc kan een heel ander beeld geven. Vind persoonlijk een tarmac sl7 in 58 of aeroad large een stuk beter ogen...terwijl die qua geo redelijk overeen komen.
Persoonlijk vind ik een kleiner frame met 2 a 3cm spacers fijner dan een groter frame zonder. Het voelt veel wendbaarder aan. Zeker met de moderne frames die al een flinke wielbasis hebben vanwege de dikkere banden merk je dat.
Met mijn 1.86m kan dat optisch ook best. Als je wat kleiner bent, dan maximaal 2cm.
Met mijn 1.86m kan dat optisch ook best. Als je wat kleiner bent, dan maximaal 2cm.
Campagnolo Ultra Dork
Ikzelf rijdt met 1.86 op een M/L TCR met een spacer. Tijdens testen op een L zonder spacer gereden. Vond de M/L gewoon veel lekkerder rijden dan de L, terwijl die volgens de maattabel beter zou moet n passen.Ernie C. schreef: ↑29 dec 2023 21:24 Persoonlijk vind ik een kleiner frame met 2 a 3cm spacers fijner dan een groter frame zonder. Het voelt veel wendbaarder aan. Zeker met de moderne frames die al een flinke wielbasis hebben vanwege de dikkere banden merk je dat.
-
- Forum-lid
- daniel1975
- Forum-lid HC
Losse frames wordt bij steeds meer merken een no-go helaas.
Ze verkopen allemaal liever complete fietsen.
Ze verkopen allemaal liever complete fietsen.
Less is bore