Vandaag geklust aan de fiets
@53x11 , ik vind het wel een tof ding. En stoer van jr. dat ie zo’n bikepark addict wordt. Mijn zoon vond klik pedalen al eng toen ie 11 was….. Gelukkig is hij dat wel ontgroeid.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Tnx. Ik probeer de fiets te bouwen die ik zelf tof zou vinden als ik 11 zou worden. Beetje over-the-top, maar da's ook wel weer mooi (stickers zijn overigens wel functioneel, want bescherming van Riesel Design).
Vork is een Pike DPA (ook ge-sticker-tuned ), 130 mm voor de Nederlandse trails, 160 mm voor het bikepark. Afmontage wordt een combi van onderdelen die al op deze (2e hands) fiets zaten, zijn oude (hardtail) VPace MTB, en wat spul dat ik tweedehands via het MTB forum heb gekocht.
Hij durft nu al dingen waar ik de chicken lijn neem (anderhalve meter hoge drops, gap jumps. dat soort ongein), dat gaat met dit apparaat alleen maar erger worden vrees ik..
Vork is een Pike DPA (ook ge-sticker-tuned ), 130 mm voor de Nederlandse trails, 160 mm voor het bikepark. Afmontage wordt een combi van onderdelen die al op deze (2e hands) fiets zaten, zijn oude (hardtail) VPace MTB, en wat spul dat ik tweedehands via het MTB forum heb gekocht.
Hij durft nu al dingen waar ik de chicken lijn neem (anderhalve meter hoge drops, gap jumps. dat soort ongein), dat gaat met dit apparaat alleen maar erger worden vrees ik..
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
Heel erg gaaf!
Nou wat me vandaag toch is overkomen...
Tijdens het fietsen merkte ik dat wanneer ik voor een stoplicht afremde, ik niet meer achteruit kon trappen. Dat mn ketting dan blokkeerde als het ware. Ik al de halve fietsrit aan het balen dat mijn lagers vermoedelijke versleten waren, terwijl ik werkelijk 2 weken geleden ze nog had bekeken en er nog mooi vet overal zat. Thuis mn fiets in de standaard, achterwiel eruit... zie ik een kras op mn lockring. Liep er daar dus iets tegen aan. Heel vreemd, wat wat kan er nou tegen je lockring aanlopen?
Bleek het schroefje van mn derailleurhanger los gegaan te zijn! Nou dit had heel anders kunnen aflopen. En nu was het een kwestie van aandraaien en opgelost. Gelukkig geen nieuwe lagers, en gelukkig geen gebroken derailleur(hanger).
Tijdens het fietsen merkte ik dat wanneer ik voor een stoplicht afremde, ik niet meer achteruit kon trappen. Dat mn ketting dan blokkeerde als het ware. Ik al de halve fietsrit aan het balen dat mijn lagers vermoedelijke versleten waren, terwijl ik werkelijk 2 weken geleden ze nog had bekeken en er nog mooi vet overal zat. Thuis mn fiets in de standaard, achterwiel eruit... zie ik een kras op mn lockring. Liep er daar dus iets tegen aan. Heel vreemd, wat wat kan er nou tegen je lockring aanlopen?
Bleek het schroefje van mn derailleurhanger los gegaan te zijn! Nou dit had heel anders kunnen aflopen. En nu was het een kwestie van aandraaien en opgelost. Gelukkig geen nieuwe lagers, en gelukkig geen gebroken derailleur(hanger).
Been there, done that. Al merkte ik niks tijdens het rijden, hanger zat ook pas nauwelijks los , maar met poetsen.esmeew schreef: ↑01 jan 2024 20:46 Nou wat me vandaag toch is overkomen...
Tijdens het fietsen merkte ik dat wanneer ik voor een stoplicht afremde, ik niet meer achteruit kon trappen. Dat mn ketting dan blokkeerde als het ware. Ik al de halve fietsrit aan het balen dat mijn lagers vermoedelijke versleten waren, terwijl ik werkelijk 2 weken geleden ze nog had bekeken en er nog mooi vet overal zat. Thuis mn fiets in de standaard, achterwiel eruit... zie ik een kras op mn lockring. Liep er daar dus iets tegen aan. Heel vreemd, wat wat kan er nou tegen je lockring aanlopen?
Bleek het schroefje van mn derailleurhanger los gegaan te zijn! Nou dit had heel anders kunnen aflopen. En nu was het een kwestie van aandraaien en opgelost. Gelukkig geen nieuwe lagers, en gelukkig geen gebroken derailleur(hanger).
Leuk, fietsende vrouw die ook de techniek begrijpt.
Dogma F
Een druppeltje locktite wil het lostrillen wel voorkomen.esmeew schreef: ↑01 jan 2024 20:46 Nou wat me vandaag toch is overkomen...
Tijdens het fietsen merkte ik dat wanneer ik voor een stoplicht afremde, ik niet meer achteruit kon trappen. Dat mn ketting dan blokkeerde als het ware. Ik al de halve fietsrit aan het balen dat mijn lagers vermoedelijke versleten waren, terwijl ik werkelijk 2 weken geleden ze nog had bekeken en er nog mooi vet overal zat. Thuis mn fiets in de standaard, achterwiel eruit... zie ik een kras op mn lockring. Liep er daar dus iets tegen aan. Heel vreemd, wat wat kan er nou tegen je lockring aanlopen?
Bleek het schroefje van mn derailleurhanger los gegaan te zijn! Nou dit had heel anders kunnen aflopen. En nu was het een kwestie van aandraaien en opgelost. Gelukkig geen nieuwe lagers, en gelukkig geen gebroken derailleur(hanger).
Afgelopen week de gravelbike omgebouwd naar Apex XPLR. Dat ging allemaal eigenlijk wel heel vlot. Het meeste "ambras" zoals altijd was stuurlint leggen .
Nu nog de nieuwe rotors/blokjes inremmen als het ooit ... nog ... eens ... fokking ... DROOG wil worden.
Nu nog de nieuwe rotors/blokjes inremmen als het ooit ... nog ... eens ... fokking ... DROOG wil worden.
Uno-X Mobility or bust!
Foto
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Ik ben nogal conservatief op dat vlak. Ik blijf verknocht aan een binnenbandje.
Voor offroad zie ik echt wel voordelen van tubeless, op de weg zo niet. Ik kreeg vorig jaar nog een gans witte pap over me heen van een voorganger waarvan de tubeless band klapte. En daar stond ie dan...