Extra wiel voor fietstrainer
Hai,
Ik heb een extra wiel gekocht voor de fietstrainer, zodat ik niet mijn band moet te vervangen.
Alleen mijn velg past niet, blijkbaar mist er een "spacer" oid.
Dit is mijn wiel die in de standaard onder de fiets zit.
En dit is het wiel dat ik als trainingswiel gaan gebruiken.
Hebben jullie een idee wat ik moet aanschaffen, zodat het wel past.
Ik heb een extra wiel gekocht voor de fietstrainer, zodat ik niet mijn band moet te vervangen.
Alleen mijn velg past niet, blijkbaar mist er een "spacer" oid.
Dit is mijn wiel die in de standaard onder de fiets zit.
En dit is het wiel dat ik als trainingswiel gaan gebruiken.
Hebben jullie een idee wat ik moet aanschaffen, zodat het wel past.
Het is een Cube Axial WLS, met Easton EA30 Aero Custom wielen. En het extra wiel is een Fulcrum Racing 7.
De kant van de cassette past goed, maar ik heb het idee dat ik iets mis aan de andere kant. Kijk maar naar het originele wiel, daar zit een conische blauwe dop. Als ik het wiel nu plaats zit ie niet gecentreerd. Hij staat teveel naar links (als je van achter kijkt).
Beide wielen lijken nochtans volledig.
Je hebt bij beide wielen links het asje dat in de dropouts past.
Volgens mij even aan het wiel trekken zodat het ook rechts of links* diep genoeg in de dropout valt.
Walter
* bedoel je niet gecentreerd tegen het kader(zitbuis) aan? Als je tegen het kader een afwijking naar links hebt, zit het in de rechtse dropout niet diep genoeg.
Je hebt bij beide wielen links het asje dat in de dropouts past.
Volgens mij even aan het wiel trekken zodat het ook rechts of links* diep genoeg in de dropout valt.
Walter
* bedoel je niet gecentreerd tegen het kader(zitbuis) aan? Als je tegen het kader een afwijking naar links hebt, zit het in de rechtse dropout niet diep genoeg.
Is er ook een NL woord voor dropout?walter- schreef: ↑02 jan 2024 10:37 Beide wielen lijken nochtans volledig.
Je hebt bij beide wielen links het asje dat in de dropouts past.
Volgens mij even aan het wiel trekken zodat het ook rechts of links* diep genoeg in de dropout valt.
Walter
* bedoel je niet gecentreerd tegen het kader(zitbuis) aan? Als je tegen het kader een afwijking naar links hebt, zit het in de rechtse dropout niet diep genoeg.
Deze "dropout" (van het originele wiel), is langer dan die van het trainingswiel.
Daar waar de pijl zit, daar steekt ie iets te veel uit en waar de cirkel zit, daar zit te weinig.
Hoe krijg ik dat wel goed?
dropout is het deel van het frame waar je wiel links en rechts in valt. Geen onderdeel van je wiel.
Ik denk dat ik ooit een vraagstaart startte of kaapte in een zoektocht naar de nederlandse naam voor dropout .
Maar volgens mij toch even aan je wiel trekken zodat het goed in de dropouts valt. Eventueel helpt het als je zeker je ketting op het kleinste kransje legt en de rechtershifter zeker helemaal afgeschakeld hebt. En natuurlijk zorgen dat je wiel met het smalle onderdeel in de dropouts komt. Kleine speling in de breedte van de naaf wordt normaal opgevangen door de flexibiliteit van je achterbrug van het kader.
Ik denk dat ik ooit een vraagstaart startte of kaapte in een zoektocht naar de nederlandse naam voor dropout .
Maar volgens mij toch even aan je wiel trekken zodat het goed in de dropouts valt. Eventueel helpt het als je zeker je ketting op het kleinste kransje legt en de rechtershifter zeker helemaal afgeschakeld hebt. En natuurlijk zorgen dat je wiel met het smalle onderdeel in de dropouts komt. Kleine speling in de breedte van de naaf wordt normaal opgevangen door de flexibiliteit van je achterbrug van het kader.
Kan het mij bijna niet voorstellen, maar misschien heeft je fiets een asymmetrische achtervork?
Dan zit de naaf uit het midden, een symmetrisch wiel staat daardoor dan uit het midden in de fiets. Bij Cube lijkt de kans op zoiets exotisch vrij klein.
Dan zit de naaf uit het midden, een symmetrisch wiel staat daardoor dan uit het midden in de fiets. Bij Cube lijkt de kans op zoiets exotisch vrij klein.
Dogma F