Zekers,prima boekhandel De Slegte geen Wikipedia voor nodig0475 schreef: ↑05 jan 2024 21:40 https://nl.wikipedia.org/wiki/Ramsj
https://nl.wikipedia.org/wiki/FUBAR
Is er in Arnhem nooit een d’Sleghte geweest?
Wat heb jij voor het laatst gekocht?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Dat ook inderdaad maar dus ook eentje erboven.
Die zaaggeleider is inderdaad voor eenmalig. Tenzij ik het zo leuk vind dat ik mijn andere fietsen ook aanpak. Maar dat verwacht ik niet.
Het is meer dat deze zaaggeleider voorkomt dat ik een fout maak en uiteindelijk nog veel duurder uit ben. De dealer rekent 25 euro en nu heb ik voor dat bedrag dus de zaaggeleider zodat het me per saldo niets extra kost maar ik wel de tool heb.
Die zaaggeleider is inderdaad voor eenmalig. Tenzij ik het zo leuk vind dat ik mijn andere fietsen ook aanpak. Maar dat verwacht ik niet.
Het is meer dat deze zaaggeleider voorkomt dat ik een fout maak en uiteindelijk nog veel duurder uit ben. De dealer rekent 25 euro en nu heb ik voor dat bedrag dus de zaaggeleider zodat het me per saldo niets extra kost maar ik wel de tool heb.
Ik zou er juist altijd een 5mm spacers boven laten. Dat wordt ook altijd aangeraden voor volledige klemming.daniel1975 schreef: ↑05 jan 2024 22:31 Je balhoofdbuis moet paar mm “verzonken” liggen in de stuurpen normaal gesproken.
Bij het aandraaien van de topcap mag de topcap de buis niet raken en moet alleen op de stuurpen drukken.
Zou niet weten waarom Trek 1 spacer verplicht (of is het adviseert?). Ik ga dit weekend ook die 5mm spacer weghalen bij mijn Pina.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40233
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
En al die slammed stems dan? Neem aan dat die niet onveilig rond rijden.
Als ik bijv op de officiële Instagram van Pinarello kijk zie ik eigenlijk alle fietsen zonder 5mm spacer boven het stuur.
Als ik bijv op de officiële Instagram van Pinarello kijk zie ik eigenlijk alle fietsen zonder 5mm spacer boven het stuur.
Less is bore
Slammed is dat er geen geen spacer onder de stuurpen zit. Dat kan nog steeds, maar ik doe er altijd wel een 5mm spacer boven. Ik vind het ook prettig dat ik met het stuur altijd nog iets omhoog kan en stel dat er een ander stuur opmoet met een net hogere stuurpenklemming, dan zit je al.daniel1975 schreef: ↑06 jan 2024 09:17 En al die slammed stems dan? Neem aan dat die niet onveilig rond rijden.
Als ik bijv op de officiële Instagram van Pinarello kijk zie ik eigenlijk alle fietsen zonder 5mm spacer boven het stuur.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40233
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ja ik weet wat slammed is
Doelde eigenlijk op die strakke afwerking die de meeste slammed fietsen hebben.
Ik ga het dit weekend eens bekijken. Volgens mij heeft Pinarello hele ondiepe, vrijwel vlakke topcaps, dan heb je maar 1-2mm ruimte nodig.
Doelde eigenlijk op die strakke afwerking die de meeste slammed fietsen hebben.
Ik ga het dit weekend eens bekijken. Volgens mij heeft Pinarello hele ondiepe, vrijwel vlakke topcaps, dan heb je maar 1-2mm ruimte nodig.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40233
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Pinarello werkt met een mooi klemsysteem, een plaatje. Dat plaatje duw je met 2 boutjes tegen de stuurpen. En daar boven is nog wat loze ruimte.
Zie foto. Dus geen spacer erboven is in dit geval 100% safe, klemming zit keurig over de hele buis en die loze ruimte gebruik je om de topcap te laten verzinken.
Zie foto. Dus geen spacer erboven is in dit geval 100% safe, klemming zit keurig over de hele buis en die loze ruimte gebruik je om de topcap te laten verzinken.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13804
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Opzich is het wel algemeen bekend dat een spacer van 5mm bovenop het beste is voor de klemkracht.
Maar bij mijn racer doe ik dat ook niet, bij de MTB wel. Bij mijn fiets zat standaard een topcap die meteen 5mm spacer is.
Maar bij mijn racer doe ik dat ook niet, bij de MTB wel. Bij mijn fiets zat standaard een topcap die meteen 5mm spacer is.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40233
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Bij Pina zit er loze ruimte in de pen, zie foto. Dus soort van geïntegreerde extra spacer bovenop.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13804
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
@Daniel, Pina systeem is mooi, zouden ze meer moeten doen. je ziet het wel steeds meer met geintregeerde kabels dat ze met wiggen gaan werken. Nadeel is wel weer dat het vaak weer merk specifiek is. Jij hebt nog een ronde stuurbuis, maar ik zie steeds meer rechthoekige buizen met wiggen.
@Theo V, je hebt vast zin in dat klusje
@Theo V, je hebt vast zin in dat klusje