Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2024

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3202
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 07 jan 2024 10:25

99% van het peloton zou tekenen voor het beperkte palmares van Van Aert. Er is altijd een kans dat er iemand, op een beslissend moment, beter is. Zo legt Van Aert het vaak af tegen MvdP. MvdP dan weer op Pogi, maar Pogi dan weer op Vindegaard. En toch zou het "natuurlijker" zijn dat Van Aert knecht voor Evenepoel in plaats van voor Vindegaard. Ja, dan wordt er in Nederland anders tegenaan gekeken dan door veel mensen in Vlaanderen. Van Laurens de Plus werd ook al gauw gezegd dat hij weg moest bij TJV en voor eigen kans moest kunnen rijden. Nooit meer iets van gehoord.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 jan 2024 10:47

Ik denk dat WvA niet zal gedijen onder het Patlev klimaat.
Die lijkt mij veel meer gebaad bij rust, professionaliteit en structuur.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13377
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 07 jan 2024 12:35

Ja 100% anders had ie allang ergens anders voor meer geld gereden.
Wie wil hem niet hebben?

Als zijn manager UAE belt en zegt 5mln en dan help ie pogi in de tour staat er morgen een handtekening

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 07 jan 2024 13:49

EmPeHa schreef: 07 jan 2024 10:25 99% van het peloton zou tekenen voor het beperkte palmares van Van Aert. Er is altijd een kans dat er iemand, op een beslissend moment, beter is. Zo legt Van Aert het vaak af tegen MvdP. MvdP dan weer op Pogi, maar Pogi dan weer op Vindegaard. En toch zou het "natuurlijker" zijn dat Van Aert knecht voor Evenepoel in plaats van voor Vindegaard. Ja, dan wordt er in Nederland anders tegenaan gekeken dan door veel mensen in Vlaanderen. Van Laurens de Plus werd ook al gauw gezegd dat hij weg moest bij TJV en voor eigen kans moest kunnen rijden. Nooit meer iets van gehoord.
Kan het mis hebben, maar dacht dat Pogi (alsook Van Aert) toch uit het wiel werd gereden door MvdP in de 2023-finale van zowel Milaan-SanRemo als het WK in Glasgow. ;)

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5156
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 07 jan 2024 17:52

EmPeHa schreef: 07 jan 2024 10:25 99% van het peloton zou tekenen voor het beperkte palmares van Van Aert. Er is altijd een kans dat er iemand, op een beslissend moment, beter is. Zo legt Van Aert het vaak af tegen MvdP. MvdP dan weer op Pogi, maar Pogi dan weer op Vindegaard. En toch zou het "natuurlijker" zijn dat Van Aert knecht voor Evenepoel in plaats van voor Vindegaard. Ja, dan wordt er in Nederland anders tegenaan gekeken dan door veel mensen in Vlaanderen. Van Laurens de Plus werd ook al gauw gezegd dat hij weg moest bij TJV en voor eigen kans moest kunnen rijden. Nooit meer iets van gehoord.
Dat is eigenlijk de kwestie niet. Je stelling zou moeten zijn: 99% van de renners met de capaciteiten van VanAert zou tekenen voor het palmares van VanAert. Het is natuurlijk een gedachtenoefening, maar ik denk dat dat niet zo zou zijn.

Er is inderdaad altijd kans dat iemand op een beslissend moment beter is, alleen kan je dat pas weten als alles 100% voor en door die renner gedaan wordt. Voor VdP is dat zo, voor Pogi ook. Voor VanAert niet, dus daar loopt je vergelijking op vast.
Ik denk dat VanAert nooit zou willen knechten voor Remco, in welke ploeg dan ook (heeft niks met Lefevre te maken). Je voelt dat ook in de media dat Wout de laatste jaren (ruim) gepasseerd is (resultaatgewijs) door Remco en dat wringt toch een beetje. (herinner u Leuven).
Ik kan me niet voorstellen dat iemand ooit gezegd heeft dat DePlus voor zijn eigen klassementen moet gaan rijden. Hij is duidelijk niet vergelijkbaar met VanAert, maar zal zeker nog een mooie winstgevende carrière kunnen maken als belangrijke helper bij grote teams. Als ik me niet vergis heeft die ook iets aan de hand gehad met zijn gezondheid.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5156
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 07 jan 2024 17:55

wasbeer2006 schreef: 07 jan 2024 12:35 Ja 100% anders had ie allang ergens anders voor meer geld gereden.
Wie wil hem niet hebben?

Als zijn manager UAE belt en zegt 5mln en dan help ie pogi in de tour staat er morgen een handtekening
Dat denk ik ook wel. Is wel een beetje van in de regen in de drop...

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5803
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 08 jan 2024 00:22

EmPeHa schreef: 07 jan 2024 10:25 99% van het peloton zou tekenen voor het beperkte palmares van Van Aert. Er is altijd een kans dat er iemand, op een beslissend moment, beter is. Zo legt Van Aert het vaak af tegen MvdP. MvdP dan weer op Pogi, maar Pogi dan weer op Vindegaard. En toch zou het "natuurlijker" zijn dat Van Aert knecht voor Evenepoel in plaats van voor Vindegaard. Ja, dan wordt er in Nederland anders tegenaan gekeken dan door veel mensen in Vlaanderen. Van Laurens de Plus werd ook al gauw gezegd dat hij weg moest bij TJV en voor eigen kans moest kunnen rijden. Nooit meer iets van gehoord.
Laurens heeft heel wat gezondheidsproblemen gekend ( valpartijen, breuken, ziekte).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 08 jan 2024 08:16

En wat als Van Aert nu zelf gemerkt heeft dat enig kopman zijn hem niet zo ligt? Hij zou zeker niet de eerste zijn die het daar lastig mee heeft.
Dan zit hij nu eigenlijk in een ideaalscenario: grootste doel van de ploeg is niet iets wat hij moet waarmaken, hij kan met zijn capaciteiten daar wel als superknecht fungeren en in de periode die niet als hoofddoel van de ploeg staat kan hij proberen voor eigen gewin te gaan zonder de druk van absoluut kopman te zijn.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5866
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 08 jan 2024 09:58

Ik vind het allemaal gelul in de ruimte wat de supporters en de belgische pers roepen over van Aert.
Alsof hij niet in topvorm is tijdens de Vlaamse klassiekers.
Het is al jaren bekend dat zijn ploeg een kassei-klassieker wil winnen, dus dat is een doel.
En dan zouden ze hem niet laten pieken in die periode????
Ik denk zelf, en ik heb daar geen bewijs voor, dat van Aert in de zomerperiode zijn tweede piek heeft die beter uit de verf komt juist door de zomer.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5803
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 08 jan 2024 10:20

Neem de tour en het WK verleden jaar: mathieu die zich rustig voorbereid in de tour met af en toe een lead-out en Wout die zich een hele tour afpeigerd heeft voor Vingegaard. Het WK was duidelijk genoeg denk ik.
Parijs-Nice 2 jaar terug denk ik: Wout rijdt zich steendood om de trui van Roglic te redden terwijl hij wschlk nog in opbouw was naar de klassiekers.
Wout doet zowat alle stages mee op de Teide die toch denk ik draaien om het winnen van de tour, dus uithouding en presteren in het gebergte. Zou dat echt de beste voorbereiding zijn voor een klassieke renner?
Wout heeft zijn mooiste overwinningen behaald toen hij zowat fulltime crosser nog was ( explosiviteit!).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 08 jan 2024 10:46

Theo V schreef: 08 jan 2024 09:58 Ik vind het allemaal gelul in de ruimte wat de supporters en de belgische pers roepen over van Aert.
Alsof hij niet in topvorm is tijdens de Vlaamse klassiekers.
Het is al jaren bekend dat zijn ploeg een kassei-klassieker wil winnen, dus dat is een doel.
En dan zouden ze hem niet laten pieken in die periode????
Ik denk zelf, en ik heb daar geen bewijs voor, dat van Aert in de zomerperiode zijn tweede piek heeft die beter uit de verf komt juist door de zomer.
Ik denk dat het nog altijd niet zo makkelijk is om meermaals echt tot 100% te pieken en er eerder een (paar) piek(en) naar 95+% wordt/worden gebouwd en eentje 100%. Meermaals 100% zijn in een seizoen lijkt me niet mogelijk, omdat je net op een brede basis verder bouwt, maar daardoor je basis wel wat afbrokkeld.
Daarbovenop: als ze echt een kasseiklassieker willen winnen, waarom sturen ze dan die klassieke kopmannen als top-knechten naar de tour? Ik geloof er niet veel van dat een klassieke renner beter wordt van klimtraining en gewicht verliezen om in de tour toch maar zo multi-inzetbaar mogelijk te zijn in teken van 3 weken knechten. Ze kunnen veel in die ploeg, maar het blijven wel mensen waarmee ze werken.
Dan kan je wel gaan zeggen dat je als ploeg zo graag een kassei-klassieker wil winnen (en dat zal elke ploeg wel zeggen), maar dan is het toch redelijk duidelijk dat dat niet hét doel is.
Denk eens andersom: waarom zien we Vingegaard niet in de klassiekers/monumenten die hem liggen? Die zou in LBL en Waalse Pijl toch op zijn minst dicht bij winnen moeten kunnen komen? Waarom geen LBL of Amstel om te knechten voor Laporte/Van Aert? Het moet toch zijn dat Vingegaard daar geen interesse in heeft of dat niet volledig in het tour-plaatje past?
Vingegaard is in mijn ogen de enige renner in die ploeg die zo in lijn ligt met het A-doel, dat hij zich 100% kan klaarstomen met zijn eigen A-doel.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5156
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 08 jan 2024 20:25

bartdr schreef: 08 jan 2024 10:46
Theo V schreef: 08 jan 2024 09:58 Ik vind het allemaal gelul in de ruimte wat de supporters en de belgische pers roepen over van Aert.
Alsof hij niet in topvorm is tijdens de Vlaamse klassiekers.
Het is al jaren bekend dat zijn ploeg een kassei-klassieker wil winnen, dus dat is een doel.
En dan zouden ze hem niet laten pieken in die periode????
Ik denk zelf, en ik heb daar geen bewijs voor, dat van Aert in de zomerperiode zijn tweede piek heeft die beter uit de verf komt juist door de zomer.
.............
Denk eens andersom: waarom zien we Vingegaard niet in de klassiekers/monumenten die hem liggen? Die zou in LBL en Waalse Pijl toch op zijn minst dicht bij winnen moeten kunnen komen? Waarom geen LBL of Amstel om te knechten voor Laporte/Van Aert? Het moet toch zijn dat Vingegaard daar geen interesse in heeft of dat niet volledig in het tour-plaatje past?
Vingegaard is in mijn ogen de enige renner in die ploeg die zo in lijn ligt met het A-doel, dat hij zich 100% kan klaarstomen met zijn eigen A-doel.
Zo denk ik er ook over. Ik denk niet dat het te maken heeft met dat Vinge geen interesse daarin heeft, maar wel degelijk dat hij zich niet wil permitteren om ook maar een tiende percent aan paraatheid te moeten inleveren voor zijn doel. En gelijk heeft ie, de winst van je doel boven alles stellen.

Plaats reactie