TPU binnenbanden: Welke, hoe en waarom?
Ik ben ook weer blij met mijn Tubolito's. Helaas lek gereden en ik weet precies waar want ik hoorde iets aan mijn achterwiel. Geen aandacht aan gegeven trouwens. Maar omdat die TPU bandjes zo langzaam leeglopen was ik al kilometers verder voordat ik voelde dat er iets niet goed zat. Toen heb ik alsnog vanaf het fietspad buiten Pijnacker de stad (dorp?) in kunnen rijden. Dit is al de zoveelste maal dat ik met een lekke TPU nog wel even door kon.
Nu is ie weer geplakt en zit ie weer op de fiets. Dit was trouwens de derde plakker al. Bij de volgende keer komt er maar eens een nieuwe in.
Nu is ie weer geplakt en zit ie weer op de fiets. Dit was trouwens de derde plakker al. Bij de volgende keer komt er maar eens een nieuwe in.
Ride bikes, not tanks!
Goede test geweest dan met de graveljakkel schreef: ↑07 jan 2024 17:08 Vandaag 90 km met de gravel, voor de eerste keer met de Aerothan binnenbandjes. Drie dagen geleden op druk gezet, vandaag totaal geen drukverlies. Het rijden is prima, de besparing in gewicht voel je echt wel en het lijkt beter te bollen (maar dat kan ook in 't hoofdje zitten). Het rijdt gewoon lichter, de fiets is een fractie speelser wat gelijk is aan leuker.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
leon1 schreef: ↑07 jan 2024 17:11 Ik ben ook weer blij met mijn Tubolito's. Helaas lek gereden en ik weet precies waar want ik hoorde iets aan mijn achterwiel. Geen aandacht aan gegeven trouwens. Maar omdat die TPU bandjes zo langzaam leeglopen was ik al kilometers verder voordat ik voelde dat er iets niet goed zat. Toen heb ik alsnog vanaf het fietspad buiten Pijnacker de stad (dorp?) in kunnen rijden. Dit is al de zoveelste maal dat ik met een lekke TPU nog wel even door kon.
Merk je daar iets van om met zo'n plakker te rijden?
Albert Einstein
Albert Einstein
-
- Forum-lid
Offroad zou ik altijd tubeless doen. Voor gewoon wegpoetsen is tpu prima.
Tubolito en de Tubolito plakset. Ooit hadden ze zelfklevende plakkers maar die werkten niet goed waardoor deze alsnog weer lek ging. Nu werken ze met solutie en dat is wel duurzaam. Je plakt er zover ik kan nagaan ook een stukje TPU op.
Ride bikes, not tanks!
Die plakset zit toch bij het bandje?
Albert Einstein
Albert Einstein
Ideaal als reserve.nijkie schreef: ↑16 okt 2023 07:40 En snel geleverd 2 stuks plakkers erbij https://nl.aliexpress.com/item/10050052 ... pt=glo2nld
Welke maat moet ik nemen voor 25/28mm en 35mm en groter?
NuitKor schreef: ↑08 jan 2024 08:36Ideaal als reserve.nijkie schreef: ↑16 okt 2023 07:40 En snel geleverd 2 stuks plakkers erbij https://nl.aliexpress.com/item/10050052 ... pt=glo2nld
Staat in je link
Albert Einstein
Albert Einstein
Kan alleen gehele assortiment hier linken,maar de 18-32mm zijn 36gr en de 32-47mm zijn 45gr.NuitKor schreef: ↑08 jan 2024 08:36Ideaal als reserve.nijkie schreef: ↑16 okt 2023 07:40 En snel geleverd 2 stuks plakkers erbij https://nl.aliexpress.com/item/10050052 ... pt=glo2nld
En de juiste ventiellengte selecteren.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.