Vraag over DT Swiss ERC 1100 Dicut wielen
Afgelopen week heb ik een mooie set DT Swiss wielen kunnen kopen. Een setje DT Swiss ERC 1100 Dicut 35.
Op alle foto's zie je dat de 1100 aanduiding op een rode sticker is aangegeven. Bij mijn set is dit echter op een zwarte sticker gedaan. Zie ook de foto. Navraag bij de verkoper leert dat bij alle sets die zij hebben een zwarte sticker zit en bevestigen dat dit op de foto's allemaal een rode sticker is. M.a.w. zij kunnen het dus niet verklaren.
Middels het DT Swiss ID kan ik de wielen traceren en alles lijkt gewoon prima in orde te zijn. Ik maak me er dus ook geen zorgen over maar ben wel nieuwsgierig.
Iemand enig idee waarom dit af kan wijken?
Op alle foto's zie je dat de 1100 aanduiding op een rode sticker is aangegeven. Bij mijn set is dit echter op een zwarte sticker gedaan. Zie ook de foto. Navraag bij de verkoper leert dat bij alle sets die zij hebben een zwarte sticker zit en bevestigen dat dit op de foto's allemaal een rode sticker is. M.a.w. zij kunnen het dus niet verklaren.
Middels het DT Swiss ID kan ik de wielen traceren en alles lijkt gewoon prima in orde te zijn. Ik maak me er dus ook geen zorgen over maar ben wel nieuwsgierig.
Kan te maken hebben met OEM VS "compleet". Ik kan me herinneren dat DT op die manier wel eens onderscheid maakt(e). Zal zoeken waar ik dat las.asmeets schreef: ↑06 jan 2024 13:25 Afgelopen week heb ik een mooie set DT Swiss wielen kunnen kopen. Een setje DT Swiss ERC 1100 Dicut 35.
Op alle foto's zie je dat de 1100 aanduiding op een rode sticker is aangegeven. Bij mijn set is dit echter op een zwarte sticker gedaan. Zie ook de foto.
P_20240101_165248.jpg
Navraag bij de verkoper leert dat bij alle sets die zij hebben een zwarte sticker zit en bevestigen dat dit op de foto's allemaal een rode sticker is. M.a.w. zij kunnen het dus niet verklaren.
Dank allemaal. Die verklaring klinkt logisch. Was ook een van mijn gedachten.
Vandaag de wielset omruilen omdat de sticker op een van de naven er maar half op zit (details matter!!!) en dan staan ze klaar voor de opbouw van mijn stalen frame.
Vandaag de wielset omruilen omdat de sticker op een van de naven er maar half op zit (details matter!!!) en dan staan ze klaar voor de opbouw van mijn stalen frame.
Vanaf model 2023: sticker met rood accent
Daarvoor: zwart wit.
Daarvoor: zwart wit.
Graag een foto tzt, benieuwd!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik zou liever zwarte stickers hebben dan rood.
Of nog erger, dat rare geel bij mavic.
Of nog erger, dat rare geel bij mavic.
Less is bore
Dat was ook een van mijn overwegingen.Vandaag een wielset opgehaald die opgevraagd moest worden bij de leverancier. Ook deze heeft de zwarte stickers. Dan zou de leverancier 'oude' wielen op voorraad hebben.
Maar, jij als expert moet het kunnen weten. Volgens mij maakt het voor de kwaliteit niet uit.
Edit: een topic op weight weenies bevestigt het oem verhaal: https://weightweenies.starbike.com/foru ... 4&start=75
Je moet alleen even de goede zoekterm weten.