Garmin watch - garmin connect
Ik ben aan het uitkijken voor een (Garmin) smartwatch.
Nu is het zo dat ik wel niet graag een uurwerk draag tijdens het fietsen. Bij het fietsen wordt mijn activiteit geregistreerd door mijn gps toestel, dat na de activiteit de gegevens doorstuurt naar Garmin connect.
Nu vraag ik mij af of op deze manier de gegevens van mijn rit wel tot bij de Garmin watch geraken om op die manier een correct beeld van mijn energiepeil te krijgen.
Nu is het zo dat ik wel niet graag een uurwerk draag tijdens het fietsen. Bij het fietsen wordt mijn activiteit geregistreerd door mijn gps toestel, dat na de activiteit de gegevens doorstuurt naar Garmin connect.
Nu vraag ik mij af of op deze manier de gegevens van mijn rit wel tot bij de Garmin watch geraken om op die manier een correct beeld van mijn energiepeil te krijgen.
geen signatuur
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ja, synchroniseren gebeurt in garmin-connect.
Werkt probleemloos met met Epix/Edge.
Werkt probleemloos met met Epix/Edge.
Less is bore
Ja klopt. Ik gebruik een vivoactive 5 icm Garmin 830 en draag ook geen horloge tijdens het fietsen. Alles komt via Garmin Connect bij elkaar en de rit kan je achteraf ook op het horloge zien.
Ik moet wel zeggen dat de afname van je body battery dan een schatting is (stippelijn) maar dat is voor mij geen probleem. De body battery is een mooie tool, maar nooit perfect. Slaap tracking icm de sport die je overdag hebt gedaan etc is wel heel nuttig.
Ik moet wel zeggen dat de afname van je body battery dan een schatting is (stippelijn) maar dat is voor mij geen probleem. De body battery is een mooie tool, maar nooit perfect. Slaap tracking icm de sport die je overdag hebt gedaan etc is wel heel nuttig.
Nieuwere modellen wordt bodybattery NIET doorgemeten tijdens activiteit. In ieder geval bij de nieuwere fenix 7 serie. En hier ook perfecte sync tussen edge 530 en fenix 7 pro.
Laatst gewijzigd door Wout88 op 09 jan 2024 07:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe ziet dat eruit in body battery? Bij mij een stippelijn die ook doorberekend naar beneden, maar dus wel een schatting. (Wat goed overeenkomt). Heb trouwens de nieuwste vivoactive 5. Is het bij de fenix 7 pro dan geen stippelijn? Volgens mij hebben we het over hetzelfde.
Bedenk me net dat ik mijn activiteit altijd met de edge 530 opneem en niet met het horloge. Dus vandaar dat de body battery doormeet. Dan is het uiteraard geen stippellijn. Even terug gekeken naar een activiteit die ik wel opgenomen heb met horloge en ook hier een stippellijn met een schatting van afname tijdens die activiteit. Eerdere reactie aangepast.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb de Epix altijd om, dus ook tijdens fietsen. De Edge doet de activiteitregistratie, maar de Epix blijft natuurlijk wel zijn normale metingen doen. Dus ik zie een normale lijn.
Overigens is de bodybattery en slaapindicator hooguit geschikt om een trend te zien. Op dagniveau vind ik het tegenvallen. Als ik soms na 1-2 uur slaap 's nachts even wakker wordt dan zie ik de volgende ochtend dat de Epix pas mijn slaap gaat berekenen vanaf dat moment en die eerdere uren vergeet.
Aan de andere kant heb ik weken lopen tobben met mijn gezondheid en begin ik mij deze week steeds beter te voelen. De trend qua bodybattery en rusthartslag kloppen dan weer wel perfect. BB loopt elke dag op en rusthartslag ligt elke ochtend 1-2 slagen lager. Zit nu weer op 53, terwijl dit weken lang tussen de 58 en 63 schommelde.
Overigens is de bodybattery en slaapindicator hooguit geschikt om een trend te zien. Op dagniveau vind ik het tegenvallen. Als ik soms na 1-2 uur slaap 's nachts even wakker wordt dan zie ik de volgende ochtend dat de Epix pas mijn slaap gaat berekenen vanaf dat moment en die eerdere uren vergeet.
Aan de andere kant heb ik weken lopen tobben met mijn gezondheid en begin ik mij deze week steeds beter te voelen. De trend qua bodybattery en rusthartslag kloppen dan weer wel perfect. BB loopt elke dag op en rusthartslag ligt elke ochtend 1-2 slagen lager. Zit nu weer op 53, terwijl dit weken lang tussen de 58 en 63 schommelde.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Welke fietscomputer gebruik je?
Zover ik weet heeft de x20 serie (520, 820) geen treu-up, die gegevens gaan dan niet naar het horloge. Vanaf de x30 serie doen ze dat in elk geval wel.
Overigens is zeker het stress level niet betrouwbaar bij het dragen van het horloge tijdens het fietsen. Die komt dan torenhoog uit.
Zover ik weet heeft de x20 serie (520, 820) geen treu-up, die gegevens gaan dan niet naar het horloge. Vanaf de x30 serie doen ze dat in elk geval wel.
Overigens is zeker het stress level niet betrouwbaar bij het dragen van het horloge tijdens het fietsen. Die komt dan torenhoog uit.
Ja dat heb ik ook. Sinds corona was rustpols wel 10 slagen hoger en vanaf dat ik mij weer goed voelde was die nog steeds 5 slagen hoger dan normaal, maar nu 2 weken later begint hij langzaam weer te zakken richting de normale trent.daniel1975 schreef: ↑09 jan 2024 08:29 Ik heb de Epix altijd om, dus ook tijdens fietsen. De Edge doet de activiteitregistratie, maar de Epix blijft natuurlijk wel zijn normale metingen doen. Dus ik zie een normale lijn.
Hoe zorg jij ervoor dat hij niet 2 activiteiten tegelijk op strava zet (van de Epix en Edge)? Of start je met het horloge geen activiteit? Ik vraag mij dan af hoe hij dan met de stress meting omgaat, aangezien je tijdens het sporten sowieso al een hogere stress hebt (vandaar dat bij activiteit stress niet wordt gemeten)