Warme handschoenen
Over het algemeen voldoen mijn Roeckl handschoenen (zeg -2 gevoelstemperatuur), maar mocht het echt extreem worden voeg ik hieraan toe:
- de in dit draadje genoemde overhandschoen van Decathlon
- onderhandschoenen
- handwarmer-pads voor de echte noodgevallen (ook onderweg te activeren)
- de in dit draadje genoemde overhandschoen van Decathlon
- onderhandschoenen
- handwarmer-pads voor de echte noodgevallen (ook onderweg te activeren)
Merk overigens op dat jbrams zijn stelling heeft aangepast:
Mijn ervaring is dat er simpelweg geen magische handschoenen bestaan die voldoen voor alle situaties. Beetje prutsen met persoonlijke aanpassingen in de vorm van laagjes en andere oplossingen is volgens mij het hoogste haalbare. Kou is en blijft ook tot op zekere hoogte een persoonlijke beleving.
Maar er is geen ultieme oplossing. Soms moet je gewoon accepteren dat je koude handen krijgt. Of andere keuzes maken. Zoals kortere ritten, of kiezen voor het bos ipv de polder.
Een korte stop onderweg bij de MacDo doet ook wonderen.
Een korte stop onderweg bij de MacDo doet ook wonderen.
hun fietsen.
Ik heb het al meermaals herhaald: meerdere sets meenemen! Iedere handschoen loopt vol met zweet en klamme handschoenen betekent onherroepelijk ijskoude handen.
Koude handen is echt niet nodig! Ik heb dat ook 15 jaar gedacht dat het erbij hoorde maar het is niet zo.
Koude handen is echt niet nodig! Ik heb dat ook 15 jaar gedacht dat het erbij hoorde maar het is niet zo.
Schiet mij ineens te binnen,Als je van een overlevingsdeken een stukje afknip en de Goud kleurige kant naar buiten en dat om je vingers wikkelt 1-of 2x en dan je handschoenen aantrekt zou dat helpen?
Of van een paar onderhand schoenen alleen de vingers en dan handschoenen er overheen.
Of van een paar onderhand schoenen alleen de vingers en dan handschoenen er overheen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Meerdere setjes doe ik ook als het regent.
Maar met dit weer (als in -6 met pittige wind eroverheen) werken de castelli estremo's net aan.
En laagjes tja, helaas zijn de estremo's niet in 4XL ofzo verkrijgbaar en de 2XL die ik heb heb ik geen ruimte voor iets eronder.
Maar met dit weer (als in -6 met pittige wind eroverheen) werken de castelli estremo's net aan.
En laagjes tja, helaas zijn de estremo's niet in 4XL ofzo verkrijgbaar en de 2XL die ik heb heb ik geen ruimte voor iets eronder.