Giant
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Nee, dat is een bel.carlo_verhamme schreef: ↑09 jan 2024 09:18 .......
Is dat een voorlicht rond de spacers? Zo ja, welke zou dat zijn? Ziet er clean uit btw!!
Ikzelf heb deze, vind ik een mooiere oplossing.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Klik je op de Giant website op "Wat is mijn maat?" en vul je de calculator in, dan snap ik geen jota van het gegeven maatadvies.leon1 schreef: ↑26 dec 2023 20:25 Met mijn zoon kijk ik naar een TCR momenteel. Hij is 179cm met een binnenbeenlengte van 83cm. Wat zou de beste maat voor hem zijn? ML of L?
Ter vergelijking de huidige fiets erbij:
https://geometrygeeks.bike/compare/cann ... 23-2023-l/
Giant zet hem op een L maar ik neig toch echt meer naar een ML. Die L is wel een flink stuk langer en hoger. De ML heeft een stack die overeenkomt met de Caad12 met spacers. Dus hij zou zo op het eerste gezicht de TCR ML slammed kunnen rijden. Puur op stack gezien dan. De reach is dan wel iets langer. In het geheel is de ETT wel flink langer. Ook op ML maar al helemaal op L. Nu zit op de CAAD wel een zadelpen met 25mm setback en op de TCR geloof ik eentje zonder of heel weinig setback. Dus het verschil in reach is wel op te lossen op een ML. Maar op een L?
Die komt totaal niet overeen met hun eigen tabel verderop op de pagina.
En dat was me al eens eerder opgevallen.
Bijv ik ben 1.75 en bbl van ongeveer 82cm (weet het niet exact op tienden). Dan komt er bij de calculator ook een advies uit van maat L.
Ik rij nu op maat M en op basis van mijn huidige gevoel lijkt die L mij sowieso veeeel te groot.
Volgens hun eigen maatvoering is L voor lengtes 183-193cm.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Bij mij klopte die wel. No way dat jij op een L uit kan komen.
Less is bore
Met 1.75 kom je niet uit met een TCR L.
Ik ben 1.85 en heb een TCR maat L (dezelfde als giant2307).
(defy 2024 heb ik ook een L maar door de veranderde geometrie van de defy had ik achteraf liever een M/L gekozen ipv kortere stuurpen en zadel naar voren)
Ik ben 1.85 en heb een TCR maat L (dezelfde als giant2307).
(defy 2024 heb ik ook een L maar door de veranderde geometrie van de defy had ik achteraf liever een M/L gekozen ipv kortere stuurpen en zadel naar voren)
Je hebt dezelfde fiets bedoel je?
Want ik heb een M/L en met een 100mm stuurpen.
-
- Forum-lid
Heb je ook een nieuwe Defy 2024 ja? Hoe bevalt die?
Ik ben 1m82 dus M/L is perfect voor mij. Alleen heb vrij lange benen en korte armen. Vandaar de 100 mm stuurpen. Slr model. Het is het 2021 model. Maar met 12 speed Di2.zwemcoach1234 schreef: ↑10 jan 2024 19:531m75 is normaal M. Heb TCR maat M en ben 1m76