Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Warme handschoenen

Maruss
Forum-lid
Berichten: 813
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 10 jan 2024 16:56

nijkie schreef: 10 jan 2024 11:29 Schiet mij ineens te binnen,Als je van een overlevingsdeken een stukje afknip en de Goud kleurige kant naar buiten en dat om je vingers wikkelt 1-of 2x en dan je handschoenen aantrekt zou dat helpen?
Of van een paar onderhand schoenen alleen de vingers en dan handschoenen er overheen.
Isolatie deken is puur een niet lucht doorlatende laag. Het is geen membraam. Welke kant je het opdraait wel of geen reflectie) op zo'n een klein oppervlak, wat beweegt en mogelijk weinig tot geen zon meepakt, levert weinig op. Ik heb nog ergens fleece handschoenen liggen die ik aan de buitenkant bewerkt heb met ducttape, werkte prima. Ook weleens geprobeerd met zilver isolatie tape, maar dat is moeilijk te vervormen. Uiteindelijk is de (rij) wind meestal de boosdoener voor koude handen. Als je die buiten weet te houden en liefst mogelijkheden hebt voor zweet afvoer dan heb je een winnaar.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 10 jan 2024 23:36

Vandaag gefietst, gevoelstemperatuur -6 (dixit het weerbericht).
Bijgevolg mijn BBB handschoenen uit de lade gehaald, geen minuut kou gehad.
(Over mijn voeten zullen we maar zwijgen, dat was minder comfortabel ☹️)
Ik gebruik deze handschoenen enkel bij zeer koude omstandigheden, anders zijn ze tė warm en krijg je zweethanden en bijgevolg kou.
Modelnaam van deze handschoenen weet ik niet juist (al heel lang geleden aangeschaft).
Er staat 'Coldshield' vermeld.

Jan V.
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 jan 2023 15:25

Jan V. 11 jan 2024 07:58

Heb een doos WEDZE handwarmers gekocht bij Decathlon. Heb al eentje opengemaakt en getest. Geven een lichte warmte af voor enkele uren.
Nog nog niet mee gefietst.
Vraag me af welk effect dit geeft wanneer deze in handschoenen worden gestopt.
Iemand ervaring mee ?
Heb goeie handschoenen van GripGrap, maar misschien geven deze warmtepads een extraatje...

meuk
Forum-lid
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 11 jan 2024 08:14

Positieve ervaring, ook met voetstukjes. Geeft net een wat meer warmtegevoel.

dnnscz78
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 28 nov 2010 12:00

dnnscz78 11 jan 2024 08:38

Hier ook goede ervaring mee. Gebruik ze hier in CZ (winters zijn wat kouder als in NL) elke buiten rit. Merino sokken - plak er een voetwarmer op - dan winterschoenen en daar over nog overschoenen. En in de handschoenen vaak ook een warmer van Decathlon.

roelw
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 11 jan 2024 09:03

patrickvb schreef: 10 jan 2024 23:36 Vandaag gefietst, gevoelstemperatuur -6 (dixit het weerbericht).
Bijgevolg mijn BBB handschoenen uit de lade gehaald, geen minuut kou gehad.
(Over mijn voeten zullen we maar zwijgen, dat was minder comfortabel ☹️)
Ik gebruik deze handschoenen enkel bij zeer koude omstandigheden, anders zijn ze tė warm en krijg je zweethanden en bijgevolg kou.
Modelnaam van deze handschoenen weet ik niet juist (al heel lang geleden aangeschaft).
Er staat 'Coldshield' vermeld.
Deze dus: https://bbbcycling.com/be_nl/bwg-37-coldshield

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8682
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 11 jan 2024 09:22

dnnscz78 schreef: 11 jan 2024 08:38 Hier ook goede ervaring mee. Gebruik ze hier in CZ (winters zijn wat kouder als in NL) elke buiten rit. Merino sokken - plak er een voetwarmer op - dan winterschoenen en daar over nog overschoenen. En in de handschoenen vaak ook een warmer van Decathlon.
Waar plaats je de handwarmer precies?Voor de voeten gebruik ik ze al en dat werkt perfect op de sok.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 11 jan 2024 09:30

Volgens de gebruiksaanwijzing in de handpalm.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox

Orbea Terra H30

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8682
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 11 jan 2024 09:34

Se7en schreef: 11 jan 2024 09:30 Volgens de gebruiksaanwijzing in de handpalm.

Zou ik handwarmers ook op de voeten kunnen gebruiken? Ze worden warmer volgens de handleiding. Maar ik heb geen voetenwarmers meer, wel handwarmers.
Gewoon proberen.Ik plak de voetwarmers op de sok niet op de huid,de handwarmers komen op de huid.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 11 jan 2024 09:52

Ik lees in de gebruiksaanwijzing dat handwarmers actief blijven door een luchtstroom en dat neopreen die remt. Dan zou het niet werken, maar ik probeer het gewoon.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox

Orbea Terra H30

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 11 jan 2024 09:57

Mijn madam gebruikt de handverwarmers bij het skiën. (Anders komt er miserie van, te lang om hier uit te leggen)
En bij dit weer voetverwarmers in de fietsschoenen.

@Roelw: Jouw link toont een actueel model van BBB.
Ik heb de handschoenen al minstens 15 jaar, maar zoals hierboven gemeld, zeer tevreden over.
Bij minder koude ritten gebruik ik er van GribGrab.

windbreker
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 mar 2018 14:24

windbreker 11 jan 2024 19:56

Hier ook enthousiasme over hand- en voetwarmers.
Bij extreme kou trek ik eerst dunne wollen handschoenen aan, dan bovenop de hand (de rug) een handwarmer en dan zo’n handschoen van BBB waar twee vingers bij elkaar zitten.
Beetje gedoe met aantrekken, maar als het eenmaal zit kan ik nog heel gemakkelijk schakelen, remmen en sturen.
Voetwarmers plak ik onder de voet, zover mogelijk naar voren.

Plaats reactie