gravel of racefiets meenemen?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik was er voor 2 jaar en er lagen daar toch ook heel wat off-road paadjes.
Dat is helemaal afhankelijk wat je daar wil gaan rijden he.
MTB, gravel- of racefiets en mogelijk zelfs een gewone al dan niet elektrische fiets.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Of gewoon op gravelbanden op de weg rijden op iets hogere druk. Je verliest er misschien 1-2 km/uur mee, hoe erg is dat...
Verschrikkelijk
erg is dat zeker niet, want hier (Bel) rijd ik sinds eind aug alleen nog maar met de gravel, zowel op baan als op paadjes... Maar dacht misschien dat het daar fantastisch is om met gravel te rijden, dat er daar mooie plug stroken zijn etc langs de kust... vandaar de vraag
-
- Forum-lid HC
Dus eigenlijk heb je zelf de keuze al gemaakt en wil je weten of er in Bretagne nog leuke gravel paden zijn.
De streek van st-Malo en de Mont st-Michel is de toeristisch meest interessante en ken ik vrij goed. Je hebt daar mooie rustige geasfalteerde wegen maar ook veel gravelpaden. Met stadjes als Dinard, Dinan, st-Malo, Dol, fougeres, combourg, Cancale, st Cast le Guildo en bezienswaardigheden zoals Rotheneuf, fort de la latte, cap frehel heb je er ook genoeg toeristische mogelijkheden buiten of tijdens het fietsen. Jaarlijks is er in de omgeving van Brest/concarneau, vannes waar je dus in de streek gaat verblijven, de profrit (en ook een versie voor wielertoeristen) Tro Bro Leon met heel veel gravelstroken. Even opzoeken?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.