Band loopt leeg tijdens rijden
-
- Forum-lid
Ik rij tubeless en sinds een aantal weken loopt mijn achterband soms gedeeltelijk leeg. Ik rijd op de standaard Giant Gavia Fondo 2 banden met 4,2 bar. Heb de sealant bijgevuld, de ventielkern vervangen (weliswaar door een ali kern) en nog niet zo lang geleden een spaak laten repareren.
In de schuur houd de band goed zijn druk. Als ik ga fietsen dan loopt na iets meer dan een uur de band langzeem leeg tot ongeveer 1,5 bar. Dan lijkt het leeglopen op te houden en blijft de band ongeveer dezelfde druk houden. Er zit geen sealant op het frame dus het lijkt geen lek. Daarnaast is een lek altijd na ongeveer dezelfde tijd wel te toevallig. Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn. Alles wat ik beredeneer lijkt onlogisch
In de schuur houd de band goed zijn druk. Als ik ga fietsen dan loopt na iets meer dan een uur de band langzeem leeg tot ongeveer 1,5 bar. Dan lijkt het leeglopen op te houden en blijft de band ongeveer dezelfde druk houden. Er zit geen sealant op het frame dus het lijkt geen lek. Daarnaast is een lek altijd na ongeveer dezelfde tijd wel te toevallig. Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn. Alles wat ik beredeneer lijkt onlogisch
-
- Forum-lid
Maar zou dat dan niet continue zijn of kan dat komen door de extra druk die ik er op zet?
-
- Forum-lid
Dat de spaak de oorzaak zou zijn zat ik ook aan te denken maar ook dat zou door de methode van DDX aan het licht moeten komen. Ik ga dat maar eerst proberen. Alvast bedankt allebei
Ik ben absoluut geen tubeless expert, maar ik zou het probleem ook bij de velg-kant zoeken. Nieuw tubeless tape plakken?
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 R7000 - DT RR511/DT350
Surly Cross Check - 105 R7000 - DT RR511/DT350
Op bepaald moment is druk laag genoeg dat het niet (/minder) naar buiten gaat.Stonewall1971 schreef: ↑12 jan 2024 15:55 Maar zou dat dan niet continue zijn of kan dat komen door de extra druk die ik er op zet?
-
- Forum-lid
- Enzzo
- Forum-lid HC
Ik zou het pragmatisch aanpakken: je band verliest lucht. Ergo; je hebt een lekke band.
Oplossing-> een nieuwe band/tube/binnenband/whatever opleggen! Probleem opgelost
Oplossing-> een nieuwe band/tube/binnenband/whatever opleggen! Probleem opgelost
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
- daniel1975
- Forum-lid HC
Velglint vervangen. Grote kans dat het langs de tape lekt.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!