Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
Enzzo
- Forum-lid HC
Enzzo
13 jan 2024 12:56
Jans schreef: ↑13 jan 2024 11:55
Enzzo schreef: ↑13 jan 2024 11:08
Uiteraard is dat landelijke darmonderzoek een hele goede zaak!! Ik heb alleen uit betrouwbare bronnen vernomen dat de uitvoering niet helemaal vlekkeloos is.
Als dat al zo zou zijn, dan kun je dat Kuipers toch niet aanwrijven? Ik kan je vertellen dat het in Frankrijk ook verre van vlekkeloos verloopt.
Ik wrijf niemand iets aan hoor. Ik verwijs alleen even naar de carrière van Kuipers waaruit blijkt dat hij eigenlijk meer een bestuurder wil zijn dan een arts.
Mijn eigen internist is in elk geval erg teleurgesteld in zijn ministerschap.
Dat de situatie in Frankrijk, Spanje, Timboektoe, anders is verbaast me niet maar is natuurlijk totaal irrelevant voor deze discussie
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
wasbeer2006
13 jan 2024 13:27
Je moet je bij het wisselen van functie altijd goed nagaan of je kwaliteiten in je huidige functie ook tot uiting komen in je nieuwe.
Een goede spits is nog geen goede verdediger en een goede wielrenner geen tenisser.
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
13 jan 2024 13:44
wasbeer2006 schreef: ↑13 jan 2024 11:36
Het probleem begint als mensen gaan denken dat ze alles (veel) kunnen.
Hij heeft goede dingen gedaan.
Maar als minister ongeschikt en dat vind ik niet raar en kan juist voor je pleiten. Maar niet hoe je nu afscheid neemt.
Als je besluiten moet nemen waar je niet achter staat moet je ze niet nemen en als dan inhoud dat je dan moet opstappen moet je dat doen.
En niet blijven zitten en een dag voor een rechtzaak vertrekken.
Ik heb nog nooit een besluit genomen waar ik niet achter sta en dat ga ik ook nooit doen. Dat wil niet zeggen dat het besluiten zijn die iedereen fijn of goed vind. Maar ik de totale context sta ik er altijd achter. Hij niet dat is wel duidelijk.
Hugo kreeg heel veel commentaar omdat hij niet uit de zorg kwam. Er moest en zou dus een nieuwe minister komen die wel uit de zorg kwam. Dan is de vijver om uit vissen niet heel groot. Dan kom je al snel uit op een ambitieuze narcist voor wie het een opmaat is naar een topfunctie elders.
En als minister moet je niet per se beslissing nemen waar je niet achter staat, maar wel zaken uitvoeren en/of verdedigen die je zelf niet bedacht hebt maar die bevoordeeld vanuit de partij, het regeerakkoord of de EU komen. Specifiek op zijn post zit je dan ook nog met de zorgverzekeraars die veel macht hebben.
Campagnolo Ultra Dork
-
Enzzo
- Forum-lid HC
Enzzo
13 jan 2024 13:44
Als uitzondering op die regel: een goeie voetballer kan ook een goeie wielrenner zijn
-
Enzzo
- Forum-lid HC
Enzzo
13 jan 2024 13:49
Dan kom je al snel uit op een ambitieuze narcist voor wie het een opmaat is naar een topfunctie elders.
Wow! Da’s wel heel straf geformuleerd.
Ik ken hem niet persoonlijk maar mij bekruipt eenzelfde gevoel als ik die mens zie en hoor.
-
Jans
- Forum-lid HC
Jans
13 jan 2024 15:48
@Enzzo, wat jouw internist van Kuipers vindt als minister doet er net zo weinig toe als wat er in andere landen ook niet goed gaat. Er zullen misschien wel internisten zijn die hem een prima minister vonden.
Laatst gewijzigd door
Jans op 13 jan 2024 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
JPAR
- Forum-lid HC
JPAR
13 jan 2024 15:54
Kuipers was geen goede minister wetende dat hij uit de zorg komt. De laatste jaren is de zorg verkwanselt en daar kan hij niets aan doen, maar iedereen had verwacht dat er een beleid zou komen dat de zorg weer op de kaart zou zetten en dat is niet gebeurd. Integendeel, er zijn wederom beslissingen genomen die de zorg en mensen die ziet nodig hebben niet voorop zetten. Neem als voorbeeld medicatie. Een arts is tegenwoordig niet meer bepalend, maar de zorgverzekeraar en dus de overheid. Dat zorgt voor problemen bij veel mensen.
-
MPolleke
- Forum-lid
-
Contact
MPolleke
13 jan 2024 21:34
Aan de andere kant...
Als ik zie wat het huidige klimaat is in de samenleving, de rotzooi die op zo'n minister afkomt. Ik zou er niet eens aan willen beginnen. Ik zou denken "zoek het lekker zelf uit als het zo moet". Niet dat ik ambities heb of geschikt ben voor het vak.
Maar mensen die wel geschikt zijn als politicus en hersens hebben die werken, die kijken wel link uit.
Net als kinderen krijgen, je weet dat het heftig gaat zijn, maar alsnog is het heftiger dan je verwacht had. Verhuizen is ook zoiets. Minister worden in de politiek ook.
Het salaris is niet veel, vergeleken met andere opties. Komt het niet uit de lengte, dan uit de breedte. Met dit klimaat krijg je enkel opportunisten die een tijdje minister zijn en dan een leuke topfunctie vinden. We krijgen dus als samenleving ook waar we om vragen (indirect).
Ik ben bestuurder geweest van een vereniging, als vrijwilliger. Alsnog is dat lastig, als je kijkt wat mensen soms aan modder op je af gooien. Ik wil niet bedenken wat een minister aan ellende op zich af krijgt.
Het is heel makkelijk vanaf de zijlijn te roepen "je moet maar profesionnal zijn", maar je kunt toch ook geen robots aan het bewind hebben? Het zijn ook mensen, zeker de integere politici.
-
mao
- Forum-lid HC
mao
13 jan 2024 22:30
Als je een eerlijk verhaal hebt, geen dubbele agenda en geen BS verkoopt dan begrijpt 99% van de bevolking je…
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
13 jan 2024 23:03
Maar tot nog toe heeft geen enkele politicus, waar dan ook ter wereld 99% van de bevolking achter zich gekregen. Dat zegt iets over politici, maar nog meer over de aard van het werk
.
Campagnolo Ultra Dork
-
Enzzo
- Forum-lid HC
Enzzo
13 jan 2024 23:27
mao schreef: ↑13 jan 2024 22:30
Als je een eerlijk verhaal hebt, geen dubbele agenda en geen BS verkoopt dan begrijpt 99% van de bevolking je…
Echt waar ja?!
Dat is wel een heel naïeve gedachte hoor. Populisme is echt niet de oplossing voor centrale problematiek.
Wat jij hiermee impliceert is feitelijk een dictatuur.
-
Enzzo
- Forum-lid HC
Enzzo
13 jan 2024 23:35
Jans schreef: ↑13 jan 2024 15:48
@Enzzo, wat jouw internist van Kuipers vindt als minister doet er net zo weinig toe als wat er in andere landen ook niet goed gaat. Er zullen misschien wel internisten zijn die hem een prima minister vonden.
viewtopic.php?p=1624383#p1624383