Canyon
Van deze niet.
Van een tweede zin wel foto’s maar zo duidelijk vind ik ze niet.
“ Fiets met lichte gebruikssporen
Fietsen in deze categorie hebben krassen, lakschade of zichtbare kleurafwijkingen. De cassette en ketting zijn gebruikt maar vertonen geen duidelijke slijtage.”
https://www.canyon.com/nl-nl/outlet-bi ... 0001088019
Vind de korting ook niet geweldig. Misschien benader ik ze nog wel ..
Van een tweede zin wel foto’s maar zo duidelijk vind ik ze niet.
“ Fiets met lichte gebruikssporen
Fietsen in deze categorie hebben krassen, lakschade of zichtbare kleurafwijkingen. De cassette en ketting zijn gebruikt maar vertonen geen duidelijke slijtage.”
https://www.canyon.com/nl-nl/outlet-bi ... 0001088019
Vind de korting ook niet geweldig. Misschien benader ik ze nog wel ..
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Als ik naar de foto's kijk, dan zie ik geen andere zaken dan normale gebruiksporen. 400 EUR is snel verdiend. Het is ook een goede optie als jouw maat in een nieuwe fiets niet meer beschikbaar is. Je kunt de fiets altijd retourneren.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 

Grmbl... Dit is zo verleidelijk 
Was eigenlijk aan het kijken voor een BMC Roadmachine, maar eigenlijk heeft de Canyon Endurace precies wat ik wil tegen een veel lagere prijs. Als ik bij de BMC geintegreerde kabels wil (ja ik weet dat het niet handig is, maar het ziet er zoveel mooier uit...), ben ik minimaal 7k kwijt. Bij Canyon kan ik een Endurace met dezelfde specs (nja behalve de wielen, maar die wil ik toch vervangen door een custom set) krijgen voor iets meer dan 4k.
M'n enige probleem is dat ik nog niet op de Canyon gezeten heb om te kijken of hij past, en of ik met die zadelpen overweg kan. Fietsenmaker is niet zo'n groot probleem, want de BMC dealer is misschien maar 15min dichterbij dan het Canyon service centre.
Keuzes, keuzes...

Was eigenlijk aan het kijken voor een BMC Roadmachine, maar eigenlijk heeft de Canyon Endurace precies wat ik wil tegen een veel lagere prijs. Als ik bij de BMC geintegreerde kabels wil (ja ik weet dat het niet handig is, maar het ziet er zoveel mooier uit...), ben ik minimaal 7k kwijt. Bij Canyon kan ik een Endurace met dezelfde specs (nja behalve de wielen, maar die wil ik toch vervangen door een custom set) krijgen voor iets meer dan 4k.
M'n enige probleem is dat ik nog niet op de Canyon gezeten heb om te kijken of hij past, en of ik met die zadelpen overweg kan. Fietsenmaker is niet zo'n groot probleem, want de BMC dealer is misschien maar 15min dichterbij dan het Canyon service centre.
Keuzes, keuzes...
Ik heb zo vorig jaar een Grizl in de outlet gekocht. Heb niet kunnen achterhalen wat de beschadigingen of gebruikssporen eventueel zouden zijn geweest, zag er gewoon nieuw uit. Er stonden wel foto's bij maar het was me toen ook al het raden naar wat er aan de foto's zou schelen.
Outlet zijn soms gloednieuwe fietsen einde reeks, maar soms refurbished met lichte gebruikssporen.
Ik veronderstel dat het in dat tweede geval gaat over fietsen die klanten teruggestuurd hebben wegens te groot, te klein, ... binnen de 30 dagen wettelijk retourrecht.
Einde vorig jaar heb ik een Grizl in outlet kunnen kopen einde reeks die volledig nieuw was. Was model van einde 2022 met GRX 11-speed en nog de geel-oranje kleur die ondertussen uit het aanbod verdwenen is.
Ik veronderstel dat het in dat tweede geval gaat over fietsen die klanten teruggestuurd hebben wegens te groot, te klein, ... binnen de 30 dagen wettelijk retourrecht.
Einde vorig jaar heb ik een Grizl in outlet kunnen kopen einde reeks die volledig nieuw was. Was model van einde 2022 met GRX 11-speed en nog de geel-oranje kleur die ondertussen uit het aanbod verdwenen is.
Wordt prima door Canyon opgelost. Bout geoxideerd en zij krijgen hem ook niet los. Krijg een nieuw frame, helaas nog even wachten tot de fiets weer opgehaald kan worden uit Eindhoven..
Bij mijn Endurace kon ik de d-fly via het luikje onder het bb in de schuine buis schuiven zonder de bb er uit te halen. Het was wel even vissen naar het junction blokje om de d-fly aan te sluiten.JazzHands schreef: ↑01 jan 2024 21:51Is dit nog steeds een mogelijk gevaar? Wil de ew-jc200 kabel-connector op mijn Grail vervangen door een ew-wu111 d-fly unit. Helaas heb ik alleen de beschikking over een Mac voor een bedrade verbinding voor de update achteraf. I.t.t de PC is er voor de Mac echter geen Di2 software beschikbaar. De update moet (in mijn geval) via de iPhone app. Is dit nog steeds een risico (gequote postje is uit 2019)?meuk schreef: ↑06 mei 2019 15:49Nog even terugkomend op bovenstaande. Toch Canyon nog even geraadpleegd en de volgende reactie:Lcsmet schreef: ↑29 apr 2019 12:45
Zo "eenvoudig" kan het dus zijn.
Als je dus eerst had gezocht had je jouw vraag niet moeten stellen maar had je jouw "vondst" hier kunnen posten en direct anderen helpen.
Na plaatsing nog even je bevindingen hier posten.
PS: voor wat het waard is, een vriend van mij heeft een aluminium Cube en daar steekt het ook in het bracket, werkt perfect.
"Het is inderdaad mogelijk om onderstaande D-fly unit op de fiets te installeren en deze kun je plaatsen bij de batterij in de schuine onderbuis. Het maakt inderdaad niet uit tussen welke onderdelen je deze unit verbind, maar voor het installeren bij de batterij dien je het bottom bracket lager te verwijderen.
Het probleem wat we regelmatig ondervinden bij deze unit is dat deze tijdens een update de verbinding met de telefoon verliest en hierdoor het systeem crasht, met als gevolg dat het Di2 systeem niet meer bruikbaar is. De software dien je opnieuw te installeren en dit kan helaas enkel een Shimano dealer doen, dit is niet mogelijk met de online software (E-tube) van Shimano."
Mmm... twijfel toch om dit zelf te gaan doen... of gewoon naar een Shimano dealer te gaan die dat voor mij doet...
Of toch even op zoek gaan naar iemand met een PC?
Het mislukken van DI2 updaten via Bluetooth moet hebben samen gehangen met het wijzigen van de Bluetooth “pincode”. De (iOS?) app op de telefoon had nog de oude (default) pincode ergens staan in een cache en gebruikte die ipv de gewijzigde pin om tijdens de update de verbinding met DI2 te maken. Dat mislukte dan waardoor de hele DI2 in limbo ging. Althans zo heb ik het begrepen. In het kader van don’t touch a running system heb ik na het plaatsen van de d-fly ook nooit meer firmware updates gedaan (ook niet bedraad). Er was en is voor mij nog geen aanleiding om dat te doen.
Zit net op de Canyon site te kijken voor de Aeroad, is er opeens geen SLX met de Sram Force D2 groep meer… Wel nog de oude D1. En voor mijn gevoel sowieso weinig verschillende modellen. Komt er wellicht een update van het model?
[edit] Kwam nog wel dit bericht tegen: https://www.bicycling.com/news/a4461134 ... -the-bike/
[edit] Kwam nog wel dit bericht tegen: https://www.bicycling.com/news/a4461134 ... -the-bike/
Er zijn ook maten/uitvoeringen waarvan ze zeggen dat die in mrt/apr weer beschikbaar zijn. Weet niet of dat wat zegt.
Ik zou nog steeds een keer in het echt een dark blue Aeroad willen zien.
Ik zie op het net best wel wat foto's waar die kleur anders lijkt dan op de Canyon site.
Al eerder gevraagd maar niemand heeft deze kleur? Woonachtig in de randstad.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)