Zoals aangegeven heb ik op ongeveer 3 jaren en 3000km 1 keer lek gereden op de gravelfiets.NuitKor schreef: ↑17 jan 2024 11:15 Ik zou niet echt weten waarom je zonder sealant zou willen rijden, omdat dat juist ervoor zorgt dat je minder snel stil komt te staan met een lekke band. Wanneer je op het internet gaat zoeken naar reviews en ervaringen zul je vaker negatieve berichten dan positieve berichten tegen komen. Dit geldt voor alles. Iemand die tevreden is zal geen moeite nemen om daar uitgebreid over te schrijven. Iemand die probelemen heeft en een oplossing zoekt of zijn ongenoegen wil uiten, zal eerder de moeite nemen om dit op het internet te zetten.
Dat koste me enkele minuten om een binnenband te repareren.
Als ik tubeless zou gereden hebben dan zou ik iedere 4 maanden = 9 keren nieuwe sealant bijgevuld moeten hebben en enkele keren de oude sealant vervangen.
In dat geval zou tubeless me meer geknoei, tijd en kosten dan voordeel opgeleverd hebben.
Ik dacht dat een tussenoplossing zonder sealant het beste van beide werelden kon verenigen.
Ik lees de reviews maar ook de ervaringen op dit forum en in dit onderwerp en artikels op sites als Bikeradar, Escape Collective,...