Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Muziek - Een streling voor het oor ...

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5156
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 18 jan 2024 19:49

Ok, laat maar, ik heb het even opgezocht. Ik word oud.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 18 jan 2024 23:51

lugosi schreef: 18 jan 2024 19:49 Ok, laat maar, ik heb het even opgezocht. Ik word oud.
:lol:
Lugosi, iets minder boeken van dode schrijvers en iets meer hedendaagse werkelijkheid man ;)
Geweldige eerlijke reactie trouwens 👍🏼
Mooi!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1713
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 19 jan 2024 08:55

lugosi schreef: 18 jan 2024 15:04 Waarom je vanaf het standpunt van de artiest dat dan zielig vindt begrijp ik niet. Er zijn zoveel (soms gesubsidieerde) gebakken-lucht-jobs en vaak goed betaald. Je zou haast dom zijn als je het aangeboden krijgt het te weigeren.
Ik vind met name de houding van dit soort figuren ( zoals bijv. de door Daniel genoemde broertjes Roelvink) enorm zielig.
Zelf als grootste "kunde" teren op de achternaam van pa of ma ( in het geval van de Roelvinkjes is pa zelf al een C artiest), vervolgens met allerlei nietszeggende spelletjes en kwisjes de zakken vullen.
Daarna in allerlei panels op TV verschijnen en overal een deskundigenmening over verkondigen. ( Eén van de Roelvink jongetjes hjeeft volgens mij een soort van inspiratie/zelfhulpboek geschreven).
De volgende carriere-stap is dan in allerlei VIP spelletjes en realityprogramma's jezelf enorm voor lul zetten met de meest stompzinnige opdrachten en daarbij een voltoeide opdracht vieren alsof je wereldkampioen bent geworden.
Als je dan uitgemolken bent op TV is de laatste stap in het zakkenvullende pad continue de aandacht zoeken in de roddelpers met artikelen over je privé leven, hoe zwaar het allemaal wel niet is en hoe moeilijk je het wel niet hebt.

Daarom vind ik dit soort figuren enorm zielig. Om een quote van een bekende schrijver te citeren; "de leegheid van die levens schokt me".

Dat ze daarvoor stuidend vorstelijk betaald worden, schokt me nog veel meer, maar kan de betreffende kneus geen ongelijk geven dat hij/zij het in ontvangst neemt.

Is voor mij wel tekenend voor de huidige graai-cultuur. Niks presteren, maar wel er vorstelijk voor betaald worden.

Nu weer on topic: Eén van mijn qua tekst favoriete nummers, beschrijft prima hoe het qua leven en vriendschap zou mogen zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=SCFTSjspy7c
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jan 2024 09:45

uninvitedguest schreef: 19 jan 2024 08:55
Dat ze daarvoor stuidend vorstelijk betaald worden, schokt me nog veel meer, maar kan de betreffende kneus geen ongelijk geven dat hij/zij het in ontvangst neemt.
We doen het allemaal zelf. Zolang er elke avond nog een miljoen kijkers naar het zoveelste stompzinnige spelletje bij RTL of SBS afstemt (is er eigenlijk nog een Ruben Nicolai vrije avond beschikbaar ? :| ) verdienen de makers er aan, dus blijven ze de kneuzen een podium geven.
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 jan 2024 10:14

Dat dus. Er wordt geen rotzooi gemaakt. Iets is pas rotzooi als het ook geconsumeerd wordt.

Ik rij regelmatig langs de McDonalds bij de afslag Capelle. Staat bijna altijd een file:
Het is duur, het is niet lekker, het is ongezond en na een half uur heb je alweer honger.
Dat blijft ook een geweldig metafoor dat half Nederland de meest gore zooi door z'n strot laat duwen en na afloop nog staat te klappen EN gaat betalen!

Sta zelf verse erwtensoep te maken en heb - mega on topic - een live album van Janis Joplin opgezet. Het is vandaag haar geboortedag maar ..................helaas lid van 27 Club..............
Power, energie...............maar te jong naar de Rockhemel

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16716
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 jan 2024 10:25

Moraal van het verhaal:

Snertmuziek kan dus ook heel goed zijn!
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jan 2024 10:29

Gastheerg schreef: 19 jan 2024 10:14
Sta zelf verse erwtensoep te maken
Ben dan wel nieuwsgierig naar het recept wat jij gebruikt, want het ligt in de lijn der verwachting dat dat niet het standaard Allerhande receptje is.
Met erwtensoep kun je heerlijk experimenteren. Gezoete spareribs gebruiken doet het bij ons thuis ook goed :-)
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 jan 2024 10:40

Ik werk veel recepten uit in een blogje. Alles is echt zo gemaakt in tegenstelling tot veel recepten op sites die een kopie van een kopie zijn.

http://gerardkookt.blogspot.com/2018/02/erwtensoep.html

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1713
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 19 jan 2024 11:22

Dat werpt bij mij de volgende vraag op:

https://www.youtube.com/watch?v=IfF-xPQR4H0
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jan 2024 11:31

Gastheerg schreef: 19 jan 2024 10:40 Ik werk veel recepten uit in een blogje. Alles is echt zo gemaakt in tegenstelling tot veel recepten op sites die een kopie van een kopie zijn.

http://gerardkookt.blogspot.com/2018/02/erwtensoep.html
Grappig, ik doe exact hetzelfde. En doe je alleen groenteboullion blokjes, dan mis je net dat extraatje wat de runderboullion brengt.
Erg lekker!
Less is bore

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5866
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 19 jan 2024 12:01

Erwtensoep staat ook bij ons vanmiddag op het programma. ;)
Recept bijna hetzelfde.
Geen aardappelen en geen speklappen.
Wel een grote mergpijp en een 'rack' spareribs.
En soms wisselen we de spliterwten voor hele erwten.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 jan 2024 12:26

Goed bezig :winkthumb:

Ik was vanmorgen vroeg wezen wandelen omdat ik ergens voor katten moet zorgen. Heerlijk als in de sneeuw de eerste stappen mag zeggen.
Mag vanavond nog een keer en steeds met een extra lusje kom ik vandaag toch aan "mm'n punten"

Tussendoor niet alleen koken (ben nog meer aan het maken) maar ook lekker muziek. Ik heb verdacht weinig met sneeuw in de collectie dus ik laat mij even inspireren door een eerder opmerking van Daniel:
daniel1975 schreef: 18 jan 2024 10:17 ZZTop erbij is nog breder ;-)
Ik heb het album Road Chronicles: Live! van Supersonic Blues Machine opgezet. Als special guest speelt Billy F Gibbons een paar deuntjes mee.
Uiteraard met een heerlijke verzie van "La Grange" waarmee het al zo enthousiaste publiek nog eens extra wordt opgezweept.

Gibbons heeft ook vrij veel invloed gehad bij de totstandkoming van de Supersonic Blues Machine die officieel in 2015 uit de startblokken gingen.
Een vermelding waard is bassist Fabrizio Grossi die meestal ook de productie en opnametechniek in handen heeft en dat fenomenaal goed doet.

Plaats reactie