De opbouw van mijn Legend Fedaia
- daniel1975
- Forum-lid HC
Er zijn meerdere gebruikers van Galfer schijven hier en die zijn allemaal tevreden.
Ik heb zelf een half jaar Galfer blokken gebruikt in mijn Sram Force remmen en die bevielen beter dan de Sramblokken. Meer bite en duidelijke modulatie.
Tav BB’s: hoeveel Sram bb’s kun je kopen voor de prijs van 1 CK?
Ik heb zelf een half jaar Galfer blokken gebruikt in mijn Sram Force remmen en die bevielen beter dan de Sramblokken. Meer bite en duidelijke modulatie.
Tav BB’s: hoeveel Sram bb’s kun je kopen voor de prijs van 1 CK?
Less is bore
Bedankt. Goede tip. Ik zie op de c-bearsite geen toelichting. Bij bike components wordt deze aangegeven als geschikt voor 68 mm. De inbouwbreedte kan echter ook 70 mm zijn. Weet jij waar ik kan vinden of dit past?
Mee eens, zo had ik er ook al naar gekeken. Ben wel op zoek naar ervaringen met SRAM. Als die echt slecht zijn en ik kan voor een acceptabele meerprijs een beter bottom bracket krijgen dan ga ik dat wel overwegen.daniel1975 schreef: ↑20 jan 2024 18:59 Tav BB’s: hoeveel Sram bb’s kun je kopen voor de prijs van 1 CK?
Ik had ook de Chris King op mijn lijst staan maar heb in eerste instantie de BB van Sram gebruikt. Vind de kwaliteit erg meevallen. Op de gravelbike gaat het natuurlijk harder maar bij mijn racer gaat best lang mee (>12.000km en doet het nog steeds prima). En dan is het prijsverschil met de Chris King wel erg groot.
NB voor de Chris King heb je ook een adapterset nodig voor DUB. En je zal deze ook regelmatig moeten servicen.
NB voor de Chris King heb je ook een adapterset nodig voor DUB. En je zal deze ook regelmatig moeten servicen.
o'7o
- daniel1975
- Forum-lid HC
Bedenk mij net dat er op mijn Orbea Oiz ook een Sram BB zit. Die krijgt het op de mtb aardig te verduren, na 3 jr vervangen.
Less is bore
Is dit compatible met SRAM dub? Lijkt me niet.
-
- Forum-lid HC
Uiteraard niet!
Gebruik zelf ook C-bear lagers( GXP) in mijn Foil, gaan al een paar jaar en 20000km mee...
Echter mijn Factor LS heeft een T47 passing en Ceramicspeed lagers, dat draait nog een paar haartjes lichter en beter.
Hangt ook een ander prijskaartje aan.
Heb in de kerstvakantie een Factor O2 Vam opgebouwd met BBright Ceramicspeed lagers (is pressfit) en ook die draaien niet zo licht als de T47 variant.
Ik zou dus voor C-bear gaan in jouw geval.
Gebruik zelf ook C-bear lagers( GXP) in mijn Foil, gaan al een paar jaar en 20000km mee...
Echter mijn Factor LS heeft een T47 passing en Ceramicspeed lagers, dat draait nog een paar haartjes lichter en beter.
Hangt ook een ander prijskaartje aan.
Heb in de kerstvakantie een Factor O2 Vam opgebouwd met BBright Ceramicspeed lagers (is pressfit) en ook die draaien niet zo licht als de T47 variant.
Ik zou dus voor C-bear gaan in jouw geval.
zou ze rechtstreeks bij c-bear of bij ceramic biking bestellen en daar ook jouw vraag neerleggen. Bij beiden wordt je goed geholpen.
Dank iedereen weer voor de antwoorden. De Galfer remschijven en C-bear bottom bracket zijn aan de lijst toegevoegd. Definitief aanschaffen gebeurt als het frame er is.