Giant
De nieuwe defy is racefiets van het jaar geworden volgens grinta.
Het is blijkbaar toegankelijke, lichtgewicht comfort racer.
In defy 2024 marketing werd ook al gesproken over klimmen en afdalen als extras ipv comfort fiets voor klassiekers en met name klinkerwegen als paris-roubaix.
Ik ben toch wel heel benieuwd hoe de nieuwe tcr (medio mei 2024 gepresenteerd) eruit gaat zien.
Deze nieuwe defy is ranker geworden tov vorige model en meer race georiënteerd. Ik heb deze 2024 en had het vorige model ook... Ik heb nu ineens 2cm aan spacers onder stuur, met dezelfde afstelling tov vorige model.
De nieuwe aero propel gaat qua looks ook al richting tcr.
Daarnaast heeft giant de Revolt als gravelracer en deze word ook redelijk allround gepresenteerd...
Wat blijft er dan over voor tcr... Een wendbare, ultralichte klim fiets. Maar met defy en propel kun je ook prima klimmen, daar adverteren ze zelfs mee.
Het is blijkbaar toegankelijke, lichtgewicht comfort racer.
In defy 2024 marketing werd ook al gesproken over klimmen en afdalen als extras ipv comfort fiets voor klassiekers en met name klinkerwegen als paris-roubaix.
Ik ben toch wel heel benieuwd hoe de nieuwe tcr (medio mei 2024 gepresenteerd) eruit gaat zien.
Deze nieuwe defy is ranker geworden tov vorige model en meer race georiënteerd. Ik heb deze 2024 en had het vorige model ook... Ik heb nu ineens 2cm aan spacers onder stuur, met dezelfde afstelling tov vorige model.
De nieuwe aero propel gaat qua looks ook al richting tcr.
Daarnaast heeft giant de Revolt als gravelracer en deze word ook redelijk allround gepresenteerd...
Wat blijft er dan over voor tcr... Een wendbare, ultralichte klim fiets. Maar met defy en propel kun je ook prima klimmen, daar adverteren ze zelfs mee.
Vandaag eens gaan kijken naar de Giant stockverkoop in een lokale winkel. Daar heb ik een Defy Advanced Pro 2 (2022) aangeschaft voor €2119, het is hetzelfde model als op de link hieronder maar er staat een Dura Ace crank op gemonteerd ipv Ultegra. Ik ben een beginner maar had wat opzoekwerk gedaan en het leek me een goede deal. Schijfremmen en vooral tubeless banden zijn wel niet zo onderhoudsvriendelijk, zeker voor een beginner maar we zien wel.
https://www.giant-bicycles.com/nl/defy- ... tegra-2022
https://www.giant-bicycles.com/nl/defy- ... tegra-2022
Goede aankoop lijkt me, veel rijplezier gewenst! Maar wat voor onderhoud verwacht je bij schijfremmen en tubeless? Er zijn veel filmpjes online te vinden om alles goed te onderhouden en/of die slijtageonderdelen te vervangen. Dont worryjoevente schreef: ↑20 jan 2024 20:53 Vandaag eens gaan kijken naar de Giant stockverkoop in een lokale winkel. Daar heb ik een Defy Advanced Pro 2 (2022) aangeschaft voor €2119, het is hetzelfde model als op de link hieronder maar er staat een Dura Ace crank op gemonteerd ipv Ultegra. Ik ben een beginner maar had wat opzoekwerk gedaan en het leek me een goede deal. Schijfremmen en vooral tubeless banden zijn wel niet zo onderhoudsvriendelijk, zeker voor een beginner maar we zien wel.
https://www.giant-bicycles.com/nl/defy- ... tegra-2022
Je hoeft niet perse tubeless te rijden. Je kunt er ook gewoon een binnenband in doen.
Mijn wielrenfiets heeft ook tubeless velgen maar ik fiets met binnenbanden.
En remschijven zijn niet moeilijker of makkelijker dan velgremmen.
Een wiel uit je fiets halen is met schijven bijvoorbeeld een stuk eenvoudiger.
Mijn wielrenfiets heeft ook tubeless velgen maar ik fiets met binnenbanden.
En remschijven zijn niet moeilijker of makkelijker dan velgremmen.
Een wiel uit je fiets halen is met schijven bijvoorbeeld een stuk eenvoudiger.
Mij lijkt het dat je wat voorzichtiger moet zijn bij het schoonmaken van een fiets met remschijven en dat deze wel eens kunnen piepen. Bij tubeless lees ik dat de sealant om de paar maand moet bijgevuld worden en dat het niet eenvoudig lijkt om een nieuwe band te steken.Thanzie schreef: ↑21 jan 2024 00:15Goede aankoop lijkt me, veel rijplezier gewenst! Maar wat voor onderhoud verwacht je bij schijfremmen en tubeless? Er zijn veel filmpjes online te vinden om alles goed te onderhouden en/of die slijtageonderdelen te vervangen. Dont worryjoevente schreef: ↑20 jan 2024 20:53 Vandaag eens gaan kijken naar de Giant stockverkoop in een lokale winkel. Daar heb ik een Defy Advanced Pro 2 (2022) aangeschaft voor €2119, het is hetzelfde model als op de link hieronder maar er staat een Dura Ace crank op gemonteerd ipv Ultegra. Ik ben een beginner maar had wat opzoekwerk gedaan en het leek me een goede deal. Schijfremmen en vooral tubeless banden zijn wel niet zo onderhoudsvriendelijk, zeker voor een beginner maar we zien wel.
https://www.giant-bicycles.com/nl/defy- ... tegra-2022
Ja, mijn mtb gaat regelmatig in de auto zonder voorwiel. En ook bij de indoortrainer moet er een wiel uit een fiets want ik heb geen vaste opstelling.
Bij mijn velgrem fiets was de ruimte tussen de blokjes vaak zo klein dat dit niet ging met opgepompte banden en er dus lucht uit de band moest om het wiel erin te krijgen.
meeste mensen komen altijd handen te kort.
Dus: achterwiel tussen je benen vast klemmen, Dan houd je het frame met 1 hand vast en de achtderailleur met de andere.
Uiteraard heb je onthouden op welk tandwiel de ketting hoort. Bij twijfel: naar zwaarste versnelling/kleinste kransje schakelen.
Fiets over het wiel laten zakken en de kransjes binnen de ketting krijgen waarbij je de derailleur naar achter kantelt.
Daarbij de schijf binnen de caliper laten komen.
Staat vast ergens op YouTube.
Dus: achterwiel tussen je benen vast klemmen, Dan houd je het frame met 1 hand vast en de achtderailleur met de andere.
Uiteraard heb je onthouden op welk tandwiel de ketting hoort. Bij twijfel: naar zwaarste versnelling/kleinste kransje schakelen.
Fiets over het wiel laten zakken en de kransjes binnen de ketting krijgen waarbij je de derailleur naar achter kantelt.
Daarbij de schijf binnen de caliper laten komen.
Staat vast ergens op YouTube.
Niet zijken maar reiden !
Oké, ja dat is na 2x doen onder de knie.