34mm banden
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zijn er hier mensen die met 34mm rijden?
Ik wilde voor mijn wintersetje naar 32mm gaan, maar vraag mij eigenlijk af of ik niet gewoon 34-35 moet pakken. Of win ik dan niet zo heel veel meer ten opzichte van mijn Schwalbe G-One Bite 45mm die al op de Grizl zitten?
34 lijkt mij aardig compromis tussen de echte racebanden en de gravel.
Ik wilde voor mijn wintersetje naar 32mm gaan, maar vraag mij eigenlijk af of ik niet gewoon 34-35 moet pakken. Of win ik dan niet zo heel veel meer ten opzichte van mijn Schwalbe G-One Bite 45mm die al op de Grizl zitten?
34 lijkt mij aardig compromis tussen de echte racebanden en de gravel.
Less is bore
Ik heb deze op mijn woon-werk gravel in de34 mm versie.
https://www.bike-components.de/en/WTB/B ... re-p76468/
https://www.bike-components.de/en/WTB/B ... re-p76468/
- daniel1975
- Forum-lid HC
Minder weerstand dan de G-one Bite, wordt echt een winterwegsetje. Zal er niet mee gravellen, dan steek ik andere wielset erin.
Dus meer grip, beetje comfort. De G-one rolt best zwaar als je 2 uur op de weg gaat fietsen, vind ik niet fijn.
Less is bore
Op vakantie heb ik met 35mm G-one allround gereden zodat ik ook wat onverhard mee kon pakken. Ik was aangenaam verrast over de snelheid die ik kon vasthouden op verhard. Schat dat ik misschien maar 1,5km/u inleverde
Scott Addict Gravel 2022
Colnago CX Zero 2016
Colnago Super 1991
Peugeot P10S 1985
Cube AMS 110 2011
Colnago CX Zero 2016
Colnago Super 1991
Peugeot P10S 1985
Cube AMS 110 2011
Ik rijd met 35mm Panaracer Gravelking Slick. Vind dit een goede compromis voor toch een snelle band, af en toe een paadjes of slecht asfalt en flink meer comfort dan een 30/32mm racebandje.
Heb de Schwalbe Pro 34mm ook overwogen, maar deze Panaracers lagen nog in de schuur.
Heb de Schwalbe Pro 34mm ook overwogen, maar deze Panaracers lagen nog in de schuur.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
-
- Forum-lid HC
https://youtu.be/u3TDWw_fPME?si=1wJnBiljEIfQWDAm
Bekijk dit filmpje maar eens, laat heel mooi het verschil zien plus conclusie.
Uiteraard niet tussen echte gravelbanden en gladde wegbanden, maar wel de breedtes dus.
Bekijk dit filmpje maar eens, laat heel mooi het verschil zien plus conclusie.
Uiteraard niet tussen echte gravelbanden en gladde wegbanden, maar wel de breedtes dus.
-
- Forum-lid HC
Als je echt een prestatie gerichte raceband neemt scheelt het je denk ik 1 a 1,5km/h
een 32 en 34 gaat niet veel verschil geven.
Banden geven vaak een vals gevoel van wel of geen snelheid.
een 32 en 34 gaat niet veel verschil geven.
Banden geven vaak een vals gevoel van wel of geen snelheid.
Even off-topic: welke wielset gebruik je om te gravellen en welke voor op de weg? Ik vraag het omdat ik zelf ook een Grizl cf sl heb aangekocht en op termijn ook een extra wielset erbij zou willen kopen om dezelfde aanpak te doen.daniel1975 schreef: ↑22 jan 2024 12:00Minder weerstand dan de G-one Bite, wordt echt een winterwegsetje. Zal er niet mee gravellen, dan steek ik andere wielset erin.
Dus meer grip, beetje comfort. De G-one rolt best zwaar als je 2 uur op de weg gaat fietsen, vind ik niet fijn.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zit nog een beetje te dubben wat ik ga doen. Zit MP al beetje in de gaten te houden voor iets leuks, of gewoon een el cheapo setje erbij.
Sowiso 23-25mm interne breedte om zo flexibel mogelijk te zijn.
Sowiso 23-25mm interne breedte om zo flexibel mogelijk te zijn.
Less is bore