Een clubgenoot heeft mij gevraagd om z'n Canyon Aeroad CF SLX Disc uit 2018 om te bouwen naar Ultegra Di2.
Bij diverse Giant heb ik dit al vaker gedaan, maar nog niet bij een Canyon.
Wat onderzoek gedaan en bij Canyon zit de accu vast binnen in aan de onderbuis.
Echter de benodigde gaatjes voor de boutjes zijn niet aanwezig.
Nu heb ik het idee dat Canyon 2 type frames heeft gemaakt in 2018.
1 voor mechanische groepen en 1 voor elektronische groepen.
Klopt dat?
En als dat zo is, is er een andere mogelijkheid?
Bv de accu in de zadelpen?
canyon Aeroad CF SLX Disc ombouwen naar Di2
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
Klopt. Canyon maakte in die jaren aparte frames voor mechanisch en electronisch schakelen. Een maatje van mij heeft ooit een Aerod omgebouwd naar DI2. Daar kwam een boormachine aan te pas...
Even out of the box, waarom monteer je niet een Sram Etap groep, dan heb je helemaal geen accu en kabels in het frame nodig.wezep schreef: ↑21 jan 2024 21:07 Een clubgenoot heeft mij gevraagd om z'n Canyon Aeroad CF SLX Disc uit 2018 om te bouwen naar Ultegra Di2.
Bij diverse Giant heb ik dit al vaker gedaan, maar nog niet bij een Canyon.
Wat onderzoek gedaan en bij Canyon zit de accu vast binnen in aan de onderbuis.
Echter de benodigde gaatjes voor de boutjes zijn niet aanwezig.
Nu heb ik het idee dat Canyon 2 type frames heeft gemaakt in 2018.
1 voor mechanische groepen en 1 voor elektronische groepen.
Klopt dat?
En als dat zo is, is er een andere mogelijkheid?
Bv de accu in de zadelpen?
Om de gaatjes te boren, zodat de houder van de accu vast kan worden gezet?HarryuitHilversum schreef: ↑22 jan 2024 10:54 Klopt. Canyon maakte in die jaren aparte frames voor mechanisch en electronisch schakelen. Een maatje van mij heeft ooit een Aerod omgebouwd naar DI2. Daar kwam een boormachine aan te pas...
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
2 redenen:
-geen nieuwe crank, cassette, ketting en body nodig
-ik heb nog diverse Di2 onderdelen liggen
Maar als DI2 niet mogelijk, is Sram inderdaad een alternatief.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Wat je eerste reden betreft, ik denk dat etap prima te combineren is met een shimano crank (afstanden zijn gelijk), cassette en ketting. Cassette sowieso, een ketting gaat toch niet eeuwig mee en body is dan ook niet nodig.
Crank zal vast lukken, maar cassette/ketting wordt ander verhaal.NuitKor schreef: ↑22 jan 2024 11:06Wat je eerste reden betreft, ik denk dat etap prima te combineren is met een shimano crank (afstanden zijn gelijk), cassette en ketting. Cassette sowieso, een ketting gaat toch niet eeuwig mee en body is dan ook niet nodig.
Meeste Etap groepen zijn 12 speed en er zit nu Ultegra 11speed op.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity