Het grote auto-topic
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13889
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat noemen wij hier een kamper kleur.
Terwijl ik het best aardig vind, doe mij maar een M3 touring in het groen met die gele laserlicht.
I5 is best aardig, maar je ziet toch dat het een ev is, het is toch een halve suv geworden ze moeten die accu ergens kwijt. Oogtkolosaal in het echt. Ik vind de maat 3 serie ed toch het Fijnst, soms wat krap maar 98% van de rijd ruimvoelde
Ik heb nu m'n derde 3-reeks Touring, voor mij ideaal wat ruimte betreft. Ik hou niet van grote wagens. Moest ik de ruimte niet nodig hebben, ik zou een 2-reeks kopen.wasbeer2006 schreef: ↑26 jan 2024 19:29 Dat noemen wij hier een kamper kleur.
Terwijl ik het best aardig vind, doe mij maar een M3 touring in het groen met die gele laserlicht.
I5 is best aardig, maar je ziet toch dat het een ev is, het is toch een halve suv geworden ze moeten die accu ergens kwijt. Oogtkolosaal in het echt. Ik vind de maat 3 serie ed toch het Fijnst, soms wat krap maar 98% van de rijd ruimvoelde
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40345
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Die tijd heb ik gehad, toen ik een jaar of 8 was. Een echte Nikko
Afgelopen week met een eigenaar van een E-tron van 3.5jr oud. Kon niet vanuit Essen naar Aalsmeer zonder bij te laden….
Voor dat geld had ie 3.5jr geleden ook een echte auto kunnen kopen! Met actieradius
Less is bore
Ik ben echt benieuwd wat ze gaan doen met de wegenbelasting.
Als er geen belastingaanpassing komt dan wordt er over 2 jaar geen ev meer verkocht.
Idem voor hybrides.
Toevallig vanavond even zitten dromen op mobile.de en een paar mooie hybrides gezien.
Maar met 1.900kg veel te duur in de wegenbelasting over een paar jaar.
Ik betaal nu 75 euro per maand en ga dan naar 130 euro.
Dan wordt een hybride een dure hobby laat staan een ev.
Als er geen belastingaanpassing komt dan wordt er over 2 jaar geen ev meer verkocht.
Idem voor hybrides.
Toevallig vanavond even zitten dromen op mobile.de en een paar mooie hybrides gezien.
Maar met 1.900kg veel te duur in de wegenbelasting over een paar jaar.
Ik betaal nu 75 euro per maand en ga dan naar 130 euro.
Dan wordt een hybride een dure hobby laat staan een ev.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40345
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ja maar, je doet het voor het milieu…..
Less is bore
Die autonomie is nu inderdaad nog een probleem, zeker als het koud is. Maar ik verwacht (hoop) dat dat snel evolueert. De vriend van m'n dochter heeft een iX3. Die moest onlangs 's avonds m'n dochter en m'n vrouw van de luchthaven in Charleroi gaan halen (+/- 270 km heen en terug). Die was maar aan 't klagen dat hij waarschijnlijk onderwege nog ergens moest gaan laden.daniel1975 schreef: ↑26 jan 2024 21:58Die tijd heb ik gehad, toen ik een jaar of 8 was. Een echte Nikko
Afgelopen week met een eigenaar van een E-tron van 3.5jr oud. Kon niet vanuit Essen naar Aalsmeer zonder bij te laden….
Voor dat geld had ie 3.5jr geleden ook een echte auto kunnen kopen! Met actieradius
Ik vind de belevenis in een EV ook maar pover en je kan voor of tegen EV's zijn, maar vroeg of laat zal iedereen wel overstag moeten gaan.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40345
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Kan zijn, maar ik kan sowiso nog een leaseauto leasen volgend jaar met benzinemotor, dus op zijn vroegst 2030 voor mij. En dan zien we weer wel. Techniek gaat hard en misschien is EV dan alweer achterhaald.
Less is bore
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Slimmer consumeren voor een beter milieu is natuurlijk een slimme marketing Illusie. Het beste is om je huidige auto zo lang mogelijk te houden, maar eigenlijk zo min mogelijk te gebruiken. Alle kleine stukjes gewoon fietsen, naar de stad met het OV.
Eigenlijk maak ik me qua milieu over C02 uitstoot an sich nog wel het minste zorgen. C02 en de fossiele brandstoffen zijn een beetje het stokpaardje geworden waar alles op gebaseerd is qua klimaatbeweging.
Ecosysteem verwoesting en moderne slavernij voor het vergaren Nikkel-Cobalt en Lithium is natuurlijk veel beter dan een paar grammen extra C02. Plus alle extra olie die je voor een nieuw product sowieso verbruikt in de plastics en composieten. Het heeft al met al geen enkele zin om electrische autos te propageren. Al helemaal niet omdat we eerst in het stroomnet moeten investeren.
Inmiddels is de opwarming hoogstwaarschijnlijk toch al onomkeerbaar. De poolcirkel is regelmatig al ver genoeg opgewarmd dat de permafrost in arctische crikel in de zomer voor grote delen ontdooit. Dit zorgt voor ontbinding van al het organische materiaal wat daar in de grond zit opgeslagen. Wanneer dit organische materiaal in grote getale omgezet wordt in methaan en CO2 wordt is het opwarmingsproces zelfversterkend. Zeker aangezien we in de laatste 20 jaar nog maar een ietsiepietsie zijn opgeschoten met het bereiken van de klimaatakkoorden. Die op zichzelf al niet toereikend zullen zijn. De kansen dat die doelen behaalt worden zijn dan ook gewoon 0.0
Ondertussen consumeren we meer en meer om maar groen te doen. Eigenlijk hilarisch. Mensen vervangen hun nog prima synthetische vest door 'bio organisch geteeld katoen'. En dat willen ze je dan laten weten ook. Lekker nuttig hoor, gebruik de spullen die je hebt. Totdat ze echt niet meer kunnen. Laat ze dan nog een keer repareren en gebruik ze dan nog even. Enige nadeel is wel dat je er nooit hip bij zult lopen.
Willen we de planeet redden dan moet de complete wereldproductie per direct gewoon compleet in elkaar storten. Maar ja dan zullen miljarden mensen zonder werk komen te zitten. Met oorlogen tot gevolg.
Helemaal geen autos meer produceren, maar alleen nog de reserveonderdelen voor wat er nu al is. Lijkt me eigenlijk nuttiger dan EV autos bouwen.
Voor als je je 'groen wilt voelen in je EV'
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!