Ik ben van plan om een bikefit te gaan doen. Na een tijdje fietsen begin ik toch wel wat pijn te krijgen in mijn zitvlak, en soms krijg ik een doof/tintelend gevoel in mijn voeten/tenen. Ik vermoed dat er nog wel wat te halen valt qua afstelling. Daarnaast zie ik soms op beelden dat prof renners wat meer voorop hun zadel lijken te zitten, daar waar ik (voor mijn gevoel) echt achterop mijn zadel zit.
Ik ben overigens bij aanschaf van mijn fiets wel opgemeten, maar dat was vooral lengte, binnenbeenlengte, breedte van schouders. Ik heb niet het idee dat er echt gekeken is naar bijv. breedte van stuur. Afstelling van schoenplaatjes is helemaal niet gedaan en heb ik zelf min of meer uitgevogeld.
Ergo, er zijn zoveel mensen/bedrijven die een bikefit aanbieden. De een let daarop, de ander let weer ergens anders op. Die gebruikt de meest hightech apparatuur, de ander laat je op je eigen fiets fietsen, etc. etc.
Mijn doel is om te kijken of ik wellicht wat meer Aero kan gaan zitten, een juiste afstelling van mijn schoenplaatjes, of wellicht advies in soort schoenen. En juiste afstelling van mijn zadel en daar ook advies in.
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Zijn er hier mensen die hier meer ervaring mee hebben en eventuele bikefitters kunnen aanraden? Ik kom uit de buurt van Emmen, ik wil er ook best een stukje voor rijden. Maar weer niet helemaal naar Zeeland bijvoorbeeld
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)