Het is gewoon heel veilig op drukke tijden, voetjes stil en ze horen je meteen aankomen en gaan vaak al wat aan de kant. Voor mij is een ratel een must.Bianchi-Ber schreef: ↑28 jan 2024 23:48Zo heeft een ieder zo zijn mening. Zo'n ratel geeft mij vaak een gevoel van snelheid. Daarnaast gebruik ik het als belbakboord1 schreef: ↑28 jan 2024 16:30 Een stille naaf is juist een voordeel.
Een luide naaf is voor mij als een “soort uitlaat” onder een polo blue motion.
Meer iemand die altijd aandacht moet hebben en dus maar veel lawaai maakt.
Ik zou me schamen met een luide naaf als ik even mijn benen stil houd en tijdens een clubrondje is dat best vaak.
Allebei mooie fietsen hierboven!
Canyon
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13732
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja, alleen jammer dat je als koper geen fiets zonder wielen kan kopendaniel1975 schreef: ↑29 jan 2024 10:41Irriteert mij ook mateloos. Is een kwaaltje waar DT al langer last van heeft.
Voor het geld van een nieuwe DT 50mm set koop ik net zo lief iets custom bij Philippos.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Het "nadeel" is dat je bij Canyon niks kunt aanpassen. Anders zou je ook meteen een stuur met de juiste stuurpen lengte pakken, en dan de goedkoopste alu wielen (die je daarna op MP knalt of als winterset houdt). Voor het geld wat je uitspaart kun je een mooie set door Philippos laten bouwen. Ook dingen als cranklengte, tandwielen voor en cassette kun je helaas niet aanpassen.
Ik ben zelf nog steeds heel hard aan het twijfelen tussen een Canyon Endurace CF SLX8 (goedkoopste shimano uitvoering 4199,-) en een BMC Roadmachine three / five. De five is 100,- duurder, maar heeft 105di2 ipv Ultegra op de Canyon, en geen geintegreerde kabels). Kwa $$$ zou de keuze dus richting Canyon gaan. Echter moet ik na aankoop waarschijnlijk het stuur vervangen omdat de stuurpen te lang is, en de crankset moet vervangen worden voor een met kortere cranks en andere tandwielen. Nu kun je dat spul waarschijnlijk wel weer verkopen, maar daar verlies je ook weer op, plus extra gedoe. Als je bij Canoyon een fiets vindt die precies jouw maat is, en alle onderdelen zijn exact zoals je ze wil, is het echt ideaal en een stuk goedkoper dan vergelijkbare fietsen van andere merken. Is het niet perfect jouw maat etc, dan worden de verschillen al gauw kleiner.
Ik ben zelf nog steeds heel hard aan het twijfelen tussen een Canyon Endurace CF SLX8 (goedkoopste shimano uitvoering 4199,-) en een BMC Roadmachine three / five. De five is 100,- duurder, maar heeft 105di2 ipv Ultegra op de Canyon, en geen geintegreerde kabels). Kwa $$$ zou de keuze dus richting Canyon gaan. Echter moet ik na aankoop waarschijnlijk het stuur vervangen omdat de stuurpen te lang is, en de crankset moet vervangen worden voor een met kortere cranks en andere tandwielen. Nu kun je dat spul waarschijnlijk wel weer verkopen, maar daar verlies je ook weer op, plus extra gedoe. Als je bij Canoyon een fiets vindt die precies jouw maat is, en alle onderdelen zijn exact zoals je ze wil, is het echt ideaal en een stuk goedkoper dan vergelijkbare fietsen van andere merken. Is het niet perfect jouw maat etc, dan worden de verschillen al gauw kleiner.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
105 vs Ultegra is imho een no-brainer: net zo goed alleen is het zwart van de 105 mooier vs iets minder gewicht Ultegra.
Een 105 fiets die verder ineens helemaal goed te maken is zou mijn voorkeur hebben.
Een 105 fiets die verder ineens helemaal goed te maken is zou mijn voorkeur hebben.
Less is bore
Helemaal mee eens.daniel1975 schreef: ↑29 jan 2024 15:49 105 vs Ultegra is imho een no-brainer: net zo goed alleen is het zwart van de 105 mooier vs iets minder gewicht Ultegra.
Een 105 fiets die verder ineens helemaal goed te maken is zou mijn voorkeur hebben.
Derxx heeft in een ander topic geschreven waarom hij kortere cranks wil/rijdt. Voor mij was dat zeer valide.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Ik weet niet welke maat je hebt alleen ik zou hier https://www.deporvillage.com/bicicleta- ... mc-rm-five snel de bmc bestellen (hopelijk zit je maat er nog tussen)
Moet je wellicht ook wat aanpassen, alleen dat is nog wel te overzien.
Als je de adviesprijs van de BMC betaald dan zou mijn persoonlijke voorkeur toch voor de Canyon gaan. Ook al is het van de pot gerukt dat je tegenwoordig nog eens geen stuurpen kan aanpassen.
De andere onderdelen kan ik nog wel mee leven, alleen ik vind het echt ontzettend arrogant van Canyon dat je hier geen keuze in hebt.
Moet je wellicht ook wat aanpassen, alleen dat is nog wel te overzien.
Als je de adviesprijs van de BMC betaald dan zou mijn persoonlijke voorkeur toch voor de Canyon gaan. Ook al is het van de pot gerukt dat je tegenwoordig nog eens geen stuurpen kan aanpassen.
De andere onderdelen kan ik nog wel mee leven, alleen ik vind het echt ontzettend arrogant van Canyon dat je hier geen keuze in hebt.
- TheTourist
- Forum-lid
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 04 nov 2014 13:29
Eenvoudigst is aan de cassette trekken en het wiel aan de velg tegenhouden. Dan komen cassette en body er samen af.Bianchi-Ber schreef: ↑29 jan 2024 20:40Ok. Het zal wel aan mij liggen. Maar hoe krijg ik die freehub eraf...? Zit te googelen maar ik kan het niet vinden.
Niet zijken maar reiden !
- TheTourist
- Forum-lid
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 04 nov 2014 13:29
Aha! Mercipino schreef: ↑29 jan 2024 20:42Eenvoudigst is aan de cassette trekken en het wiel aan de velg tegenhouden. Dan komen cassette en body er samen af.Bianchi-Ber schreef: ↑29 jan 2024 20:40Ok. Het zal wel aan mij liggen. Maar hoe krijg ik die freehub eraf...? Zit te googelen maar ik kan het niet vinden.
Canyon Aeroad CF SLX 7.0